[VPU] Degelijke videokaart met goede TV-Out

Pagina: 1
Acties:

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 17:41
Hee mede-tweakers,

Ik ben al een aantal jaren member van dit forum. Nu ben ik er enige tijd uitgeweest, wat betreft computers enzo, en je kent het wel, als je niet bijblijft in computerland snap je er op een gegeven moment niets meer van!

Nu heb ik voordat ik dit topic opende de FAQ's gelezen, maar deze is zwaar outdated als het aankomt op de huidige videokaarten.

Mijn vraag is: Ik ben op zoek naar een goede videokaart waar ik mijn games op kan spelen, maar waar ik ook mijn films op mijn TV kan afspelen.

De prijskaart voor mijn kaartje mag hoogstens 150 e'tjes bedragen. Wie kan me helpen?

ThnX

If you see me running, try to catch up

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

In principe voldoen alle A-merk 6600's of 6800 van Nividia of A-merk ATI's x700 x800 aan jouw eisen. De TVchip om het vgasignaal om te zetten naar een PALsignaal is op veel kaarten dezelfde. Kijk dus a) naar de snelheid in games in reviews en benchmarks via google en b) naar de tv-chip die op de kaart zit. Er worden ook mindere encoders gebruikt maar die zitten meestal op de budgetkaarten van de wat minder bekende/grote merken.

/edit Zoek je trouwens een AGPversie of een PCI express?

[ Voor 13% gewijzigd door under-world op 08-10-2005 14:13 ]

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik zit een beetje met dezelfde vraag, maar ik wil dan niet een TV-out (mag wel) maar wil graag twee schermen aansluiten op m`n PC..

Welke kaart is dan aan te raden?

Of kan ik dan beter een AGP en een PCI kaart kopen

=> Waarom kan ik niet een AGP kaart gebruiken voor scherm1 en de on-board video gebruiken voor scherm2?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18
Omdat onboard video ook op de AGP bus aangesloten zit, en deze in tegenstelling tot de PCI bus niet gedeeld kan worden omdat het eigenlijk geen bus maar een Point-to Point verbinding is.

• Oozie
Ik ben daar nog niet echt over uit. Want ik heb een AGP poort op mijn moederbord, maar voor een PCI Express kaart, heb ik een andere poort nodig?

En wat is het grote verschil?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18
Dat kun je zelf natuurlijk heel makkelijk opzoeken, maar in het kort is PCI Express de opvolger voor AGP en PCI. Als je nu een mainboard met een AGP slot hebt zul je een AGP videokaart moeten kopen, wil je PCI Express kaart zul je hoogstwaarschijnlijk je mainboard moeten vervangen.

• under-world

under-world

ooh-la dots

AGP is zeg maar de "oude" aansluiting voor videokaarten. Indien jouw moederbord alleen een AGPpoort heeft dan zul je dus een heel nieuw moederbord moeten kopen wil je een PCIexpresskaart. Het verschil zit hem meer in de poort dan in de kaart. Een 6800 AGP zal niet schrikbarend slechter presteren dan een PCIexpress. Omdat AGP nogal wat nadelen had is men van AGP afgestapt en gaan grafische kaarten tegenwoordig in een PCIexpressslot. HEt hangt een beetje af van de rest van je systeem maar volgens mij kun jij met een Nvidia 6600 GT van rond de 150 euro of een x800 AGP van ATI (rond de 200 euro) prima uit de voeten.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Zerveza schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:49:
ik zit een beetje met dezelfde vraag, maar ik wil dan niet een TV-out (mag wel) maar wil graag twee schermen aansluiten op m`n PC..

Welke kaart is dan aan te raden?

Of kan ik dan beter een AGP en een PCI kaart kopen

=> Waarom kan ik niet een AGP kaart gebruiken voor scherm1 en de on-board video gebruiken voor scherm2?
Alle kaarten kunnen tegenwoordig bijna wel 2 schermen t/m 19 inch aan. Check of de kaart 2 ramdacs heeft bij de specs en hij kan 2 monitoren aan. Let wel op dat de max resolutie vaak maar voor 1 scherm wordt gegeven en je met 2x 21 inch wel op problemen kan stuiten maar gewone huis, tuin en keuken monitoren tot 19 inch geen probleem voor de huidige generaties Nvidia en ATIkaarten

[ Voor 3% gewijzigd door under-world op 08-10-2005 14:12 ]

• Oozie
Radeon 9800 Pro ... is dit een kaartje dat aan mijn wensen kan voldoen en waarmee ik nog enige tijd vooruit kan?

• under-world

under-world

ooh-la dots

Is een wat oudere kaart maar de meeste recente spellen lopen daar nog wel op mits je niet het onderste uit de kan wilt. De allernieuwste spellen zullen niet echt soepel meer lopen. Bijvoorbeeld doom4 zul je niet echt plezierig kunnen spelen op een hoge resolutie. Die kaart is voor rond de 125 euro nieuw te vinden maar dan zou ik persoonlijk iets meer investeren in een snellere 6600GT of X800. De 9800pro is eigenlijk een verouderde topkaart van ATI die voor de generatie kaarten zoals de X700/X800 en 6600/6800 op de markt is gekomen. Nieuwe generatie mid-end kaarten zijn meestal behoorlijk sneller dan de 9800pro die gezien zijn leeftijd wel redelijk meekomt maar toch al een oud beestje is.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=3

" Across the board, the 6600GT is a better buy than the 9800 Pro. There is no question that the performance is better across the board, and only gets better at higher resolutions. Add to that the fact that the feature set is a year newer, and there really isn't a debate. "

[ Voor 28% gewijzigd door under-world op 08-10-2005 14:26 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-08 22:27

GVR

Als je er 2 tftschermen op wilt aansluiten met DVI-kabel, kan je ook kiezen voor de 6600GT met dual DVI. Ik geloof dat deze van XFX was?

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

dat is eigenlijk wat ik wil..

onlangs een zeer upgradable systeem gekocht, maak sinds aanschaf gebruik van onboard video en een 10 jaar oude 17 inch.. wordt tijd voor verbetering..
Ik denk aan twee 19 inch TFT schermen een een kaartje die dat ondersteunt..

Zou je bij de PC boer op de hoek onderhandelingsruimte hebben als je de boel in 1x koopt.. ?
Pagina: 1