Speedtouch 510: NAT-loopback probleem

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 12:08
Ik heb al een hele tijd een een speedtouch 510 voor mijn adsl. Ik gebruik mijn desktop momenteel als webserver(en nog een aantal andere servers), en daarvoor heb ik portforwarding ingesteld. De webserver is dusj vanaf internet mooi te bereiken via mijn domeinnaam. Ik wil natuurlijk ook vanaf het interne netwerk mijn servers aankunnen via de domeinnamen, maar zonder een host file.

Heb recent daarom geupgrade naar firmware versie 4.3.2.6.0, aangezien deze NAT-loopback zou ondersteunen. Maar als ik deze enable werkt het nog steeds niet. Doe ik nog iets fout of ben ik nog iets vergeten?

Ik heb al vanalles geprobeerd en al uitgebreid gezocht, maar niks gevonden.

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 11:47

mcB

Ik heb hetzelfde probleem. Ook bij mij werkt het niet met de nieuwste firmware. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is door te surfen via een publieke proxy. Een andere oplossing zou kunnen zijn om de routing functionaliteit van de speedtouch uit te schakelen en er een andere router achter te hangen. Dat werkte bij mij voorheen altijd.
Sinds ik op wanadoo family zit krijg ik internet niet meer aan de praat met de speedtouch en mijn draytek router :'(

Strix (Skullflame)

• Scorpion1984
Heeft niemand enig idee?

• Scorpion1984
Als er dan niemand iets weet van natloopback van de speedtouch, is er dan een mogelijkheid om nat-problemen in het algemeen te troubleshooten?

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 10:23

Quarin

Ondertitel... wasda?

Je kan een dns server gaan draaien op je server daar los je het mee op (is ook leuk om mee te kloten). Voor de rest heb ik ook met de 510 lang aangeklooid met nat-loopback maar het gewoon niet werkend gekregen en me er maar bij neergelegd dat ik een host file moet gebruiken.

• Scorpion1984
Quarin schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:09:
Je kan een dns server gaan draaien op je server daar los je het mee op (is ook leuk om mee te kloten). Voor de rest heb ik ook met de 510 lang aangeklooid met nat-loopback maar het gewoon niet werkend gekregen en me er maar bij neergelegd dat ik een host file moet gebruiken.
Ja over een dns server heb ik ook al gedacht, probleem dat mijn server voorlopig nog op mijn desktop gaat draaien, en daar heb ik geen fatsoenlijke dns server voor kunnen vinden.

Daarnaast zou de makkelijke manier nat-loopback gebruiken, maar dat werkt om een of andere manier gewoon totaal niet.

Daarnaast weet ik niet of er de mogelijkheid is om te zorgen dat de clienten een bepaalde route toevoegd, want handmatig is het namelijk mogelijk.

Een hostfile is ondoenlijk aangezien ik ook subdomeinen gebruik, en om nou bij elke client bij elke installatie een hostfile van hier tot ginder te maken is niet handig.
Pagina: 1