Toch maar frames gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zit met een probleem voor een website die ik aan het bouwen ben, de website bestaat uit alleen maar tabellen, alleen volgensmij moet ik toch deels met frames moet gaan werken. :/

Ik wil naast de complete inhoud links, rechts een flash animatiebalk laten lopen, zeg maar als een soort filmrol, er komen steeds animaties voorbij zeg maar, nu kan de inhoud van de website al groter zijn verticaal dan op het beelscherm past er moet dus wel is gescrolled worden.

Het mooiste is dus dat deze flash animatie dan gewoon op zijn plek blijft staan, anders kan ik een aangepaste movie voor iedere pagina met inhoud maken, en dan kan iedere keer weer de animatie ingeladen worden.

Ik heb hier al over na zitten denken welke methode ik wil gebruiken, maar hij moet natuurlijk wel Google vriendelijk blijven, dus als er frames gebruikt moeten worden dan wel een beetje gescript dat hij het frame bij iedere pagina erbij pakt o.i.d.

of zoals ik wel is ziet op sites dat flash kan zweven, geen idee hoe dat moet.

hoe krijg ik dit mooi voor elkaar?

Verwijderd

css:

www.w3schools.com/css
zie de overflow property

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 13:06 ]

• Dnc1n
ik heb even gezocht op deze term, maar kom tekstvakjes tegen die op het scrollwiel reageert zeg maar, eerst crollt hij het vakje af en dan scrolt de pagina verder.

http://css-demos.jonra.com/css-overflow.html

maar hoe valt dat dan te combineren met een rechter flash animatie?

ik heb liever niet dat alles in een vak staat, zodat je van tevoren moet bepalen hoe groot dat vak wordt, niet dat het zeg maar een soort Inline frame wordt.
het liefste heb ik een balk rechts tot een resolutie of 1050 vertikaal en dat hij weergeeft wat hij weer kan geven (de plaatjes schuiven wel constant door), en dat ik de rest gewoon over een pagina heen kan scrollen zodat de navigatie bovein op een gegeven moment verdwijnt. (zoals hier op got)
hele pagina moet kunnen scrollen zeg maar.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020

Cogito ergo dubito

• Dnc1n

• Dnc1n
ik heb een beetje gespeelt met de codes om het aan te passen naar mijn wensen, loop alleen tegen 1 ding aan, ik heb wat screenshots gemaakt om het uit te leggen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/temp/voorbeeld.gif

Als je het venster te klein maakt ben ik dus mijn scrollbalken kwijt voor de verticale/horizontale scroll,
opzich is het wel mooi dat de flash animatie verdwijnt maar ik zou het nog mooier vinden als ik nog een verticale en horizontale scrollbar kan zien.

3 oplossingen mogen van mij bij klein venster (op volgoorde van wat ik het meest prefereer):

1. de animatiebalk is er weer bij te halen als je scrollt naar rechts met een scrollbalk, en je kunt ook nog met een balk naar beneden scrollen.
2. de animatiebalk verdwijnt maar kan wel van links en naar rechts scrollen met scrollbalken door de content.
3. de animatiebalk blijft rechts in de hoek staan, en je kunt scrollen door de content met scrollbalken.

deze code heb ik gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<!-- IE in quirks mode -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<title>Fixed left-sidebar</title>
<style type="text/css">
 body{
  margin:0;
  padding:0 0 0 750px;
 }
 div#content{
  position:absolute;
  top:0px;
  left:0px;
  width:750px;
  height:100%;
 }
 @media screen{
  body>div#right{
   position:fixed;
  }
 }
 * html body{
  overflow:hidden;
 } 
 * html div#content{
  height:100%;
  overflow:auto;
 }
.style1 {color: #FFFFFF}
</style>

<div id="content"> content </div>
<div id="right"> right </div>

link naar de site: http://members.home.nl/duncan/temp/voorbeeld/3.htm

overigens doet firefox dit wel naar wens! :/

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 08-10-2005 18:38 ]

• Dnc1n
kick
kan er nog steeds niet uitkomen :(
in firefox raak ik bij verkleinen de sidebar kwijt,
en in IE ben ik de complete croll navigatie kwijt.
weet iemand hier een oplossing voor?

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 22:45
Misschien kan ik je wel helpen, alleen wil ik dan weten wat je wel precies wilt.
Over dat van firefox...
IE heeft een een @!(#!@)#&@!# functie dat het code's wil gaan aanpassen zodat het allemaal wel klopt, dus als jij bijvoorbeeld een foutieve code hebt gebruikt, maakt IE die weer 'goed' en firefox doet dat niet, daarom zie je vaak verschillen.
Als je even een voorbeeld kan posten (plaatje?) waar je laat zien hoe je het echt wilt, en eventueel de hele code dan kan ik je misschien wel helpen

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 22:45
Trouwens, Ik denk dat je in dit geval wel beter uit bent met frames ja, want dan maak je gewoon een layout met 2 frames, 1 met de content etc en 1 met je flash animatie erin. Als je dan zorgt dat je rechter met de flash geen autoscroll heeft, dus niet kan scrollen en de ander wil zou het probleem opgelost moeten zijn. 1 narigheid van firefox dan weer, die zet er pas een scollbalk wanneer dit daadwerkelijk nodig is, en kan je soms dus vervormde pagina's krijgen. Over IE weet ik het niet zeker bij een frame, IE zet er wel altijd een aan de zijkant, ongeacht of de pagina nou groter is dan 1x de hoogte hij blijft staan, dus verplaatst je site nooit als hij in het midden staat. Als je mij (net zoals ik daarnet al vroeg) meer informatie geeft, kan ik erover nadenken!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Liquid-Man schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:58:
Trouwens, Ik denk dat je in dit geval wel beter uit bent met frames ja, want dan maak je gewoon een layout met 2 frames, 1 met de content etc en 1 met je flash animatie erin. Als je dan zorgt dat je rechter met de flash geen autoscroll heeft, dus niet kan scrollen en de ander wil zou het probleem opgelost moeten zijn. 1 narigheid van firefox dan weer, die zet er pas een scollbalk wanneer dit daadwerkelijk nodig is, en kan je soms dus vervormde pagina's krijgen. Over IE weet ik het niet zeker bij een frame, IE zet er wel altijd een aan de zijkant, ongeacht of de pagina nou groter is dan 1x de hoogte hij blijft staan, dus verplaatst je site nooit als hij in het midden staat. Als je mij (net zoals ik daarnet al vroeg) meer informatie geeft, kan ik erover nadenken!
code:
1
overflow: -moz-scrollbars-vertical;
Zou het weglaten van scrollbars in FF oplossen. De W3 CSS validator valt er wel over..maar je gebruikt ook al frames :X dus ach...

[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 15-10-2005 15:13 ]

Default blanke hetero

• Dnc1n
Liquid-Man schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:51:
Misschien kan ik je wel helpen, alleen wil ik dan weten wat je wel precies wilt.
Over dat van firefox...
IE heeft een een @!(#!@)#&@!# functie dat het code's wil gaan aanpassen zodat het allemaal wel klopt, dus als jij bijvoorbeeld een foutieve code hebt gebruikt, maakt IE die weer 'goed' en firefox doet dat niet, daarom zie je vaak verschillen.
Als je even een voorbeeld kan posten (plaatje?) waar je laat zien hoe je het echt wilt, en eventueel de hele code dan kan ik je misschien wel helpen
Ik wil zo'n 800 pixels breed aan content links hebben, en dan direct daarnaast de flash content vasthebben.

Alleen het probleem waar ik nu tegenaanloopt is dat dat goed lijkt te gaan, alleen als ik het venster erg klein maakt (bijvoorbeeld voor de mensen met een 800x600 scherm),
dan gebeurt er het volgende:

IE: Er komt geen horizontale scrollbalk, en de verticale die verdwijnt op een gegeven moment.

Firefox: De verticale scrollbalk blijft netjes staan, er komt ook een horizontale scrollbalk alleen de rechterkant die verdijnt.

voorbeelden:

IE
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/temp/voorbeeld/voorbeeld1.gif
FF
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/temp/voorbeeld/voorbeeld2.gif

dit is in princiepe OK maar dit gebeurt er als ik de verkleint:

IE
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/temp/voorbeeld/voorbeeld3.gif
FF
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/temp/voorbeeld/voorbeeld4.gif

kortom, ik wil dus kunnen blijven navigeren bij een verkleint venster en dat de rechterkant in een klein FF niet verdwijnt.

Hier staat de gemaakte website zelf (en ook direct de hele broncode ervan):
http://members.home.nl/duncan/temp/voorbeeld/3.htm

voor frames ben ik best wel huiverig, omdat ik de website graag zoekmachine vriendelijk wil maken, en als de crawler al denkt bij de frameset index, zoek het zelf maar uit dan moet je alweer wat truukjes etc uithalen...

[ Voor 10% gewijzigd door Dnc1n op 15-10-2005 16:27 ]

• Dnc1n
kick, ik krijg krijg het nog steeds niet mooi voor elkaar :/

Ik heb ook aan javascript zitten denken, ik zie wel is websites met zo'n mooi plakkend venster bovenin, kan overweg met FF en IE maar daarmee kleeft het zo zenuwachtig aan de bovenkant van je venster, het trilt zeg maar.

het lieftste heb ik een helemaal gefreezede animatiebanner rechts,
weet iemand een oplossing voor mij?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Tja, voor Firefox kun je hem gewoon op position:fixed zetten, maar voor IE ben je acht afhankelijk van een javascriptje die dat voor je doet.

• Dnc1n
André schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:46:
Tja, voor Firefox kun je hem gewoon op position:fixed zetten, maar voor IE ben je acht afhankelijk van een javascriptje die dat voor je doet.
is daar ergens een voorbeeld van te vinden?

• Dnc1n
ik ben aan het kijken of ik wat met floating flash kan,
omdat zag namelijk onder het googlen een advertentie van VW
een groot deel van het scherm overdekt met een flash animatie,
misschien kan ik deze methode ook gebruiken om rechts mijn animatiebalk te krijgen.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Een Flashclipje biedt geen mogelijkheid om zichzelf op een scherm te plaatsen, daar moet je toch weer javascript en/of CSS voor gebruiken.

Kun je niet een site bouwen waar je (enkele van) je huidige eis(en?) laat vallen? Het idee is blijkbaar moeilijk uitvoerbaar. Een zwevend javascriptvlakje is ook niet echt de way-to-go. Kun je misschien een ontwerp maken waarbij je op een andere manier naar je site kijkt? Waarbij bijv. het nut van die zijbalk op een andere manier terugkomt in de site? M.a.w. een gewijzigd ontwerp.

Cogito ergo dubito

Pagina: 1