Toon posts:

Hide IP, "Bonjour" is dat een virus? *

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo; ik kwam in C:/programfiles en map tegen dat bonjour heette.......er stonden 4 bestanden in waarvan 2 .dll waren.
Ik kon het niet thuisbrengen, er stond bij dat ze van Apple waren maar ze hebben er ook nooit gestaan; ik heb ook geen apple of Ipod oid.
Ik wilde ze verwijderen, maar dat ging niet; een bestand was in gebruik. In taakbeheer stonden ook dingen met dezelfde letters; ik weet niet meer wat want ik kan de pc niet meer op.....heeeeel erg traag nu en ben op de andere gaan zitten en die doet het prima...ik kan ze niet tegelijk aanhebben; kom stroomkabels tekort.......

Maargoed; in hijackthis kwamen ze ook terug in twee regels en die heb ik geprobeerd te verwijderen; ging ook niet; OOK niet in veilige modus. Van de vier bestanden heb ik er drie gewist; die laatste gaat niet. Er loopt dus ook wat mee velgens ctrl-alt-del- maar die zie ik nu OOK niet meer.....er staat ook niets in het stukje wat aangeeft wat meestart met windows......
Wel moet ik zeggen dat ik een paar dagen "hide IP platinum" heb gebruikt; kan dat ermee te maken hebben?

Dan een opsomming van de problemen;

-internet is belachelijk traag
-ijn ip adres (zoals je ziet in het scherm als je hier inlogt) is bij die pc ANDERS.....een hele andere zelfs.............hide ip heb ik eruit gegooid trouwens.
- kan de modempagina niet meer in; doet er gewoon een uur over om te zoeken zegmaar; geeft niet aan dat hij de pagina niet kan vinden.
- Virus/spybot programma's geven niets aan

Wat kan ik doen??
PLEASE help!! Ik ga nu snel proberen foto's op een dvd te zetten voordat dat niet meer gaat; ik denk dat ik dan gek wordt!!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
eerste hit in google op "apple bonjour":
http://www.apple.com/macosx/features/bonjour/

Verwijderd

Onderdeel van Apple Itunes.

Probeer dit eens...
http://housecall.trendmicro.com/

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:25
Ik heb dat ook, het kwam voor het eerst bij de installatie van Google Talk, er start nu ook op als ik Google Talk opstart. Ik weet niet of jij ook Google Talk heb.... Ik heb iig nog geen problemen met de "Bonjour Service" gehad.

Edit: misschien had het idd nix met GoogleTalk temaken O-) Ik ben eens in die map gaan kijken en de bestandjes zijn van Apple... weet de TS zeker dat ie echt nix van Apple geinstalleerd heeft? Ook geen Quicktime ofzo?

[ Voor 35% gewijzigd door Mr.Qips op 08-10-2005 12:01 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hij heeft geen Apple of programmas van Apple geïnstalleerd. Een verwijzing naar de website van Apple lijkt me dan ook niet echt zinvol.

Ook ik heb Google Talk en geen enkel probleem. Ook geen map Bonjour. :) Misschien via GT een spyware binnengehaald?

@ts

Download HitmanPro (links op Frontpage T.net) 99,9% kans op succes.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 08-10-2005 11:53 ]

ARME AOW’er

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:52:
[...]

Hij heeft geen Apple of programmas van Apple geïnstalleerd. Een verwijzing naar de website van Apple lijkt me dan ook niet echt zinvol.

Ook ik heb Google Talk en geen enkel probleem. Ook geen map Bonjour. :) Misschien via GT een spyware binnengehaald?

@ts

Download HitmanPro (links op Frontpage T.net) 99,9% kans op succes.
Bonjour is er ook voor windows
Hij kan in ieder geval op die site lezen dat het niets ergs is en soms zelfs best handig kan zijn

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Guardian Angel schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:52:
Lijkt me wel zinvol. In de meest voorkomende gevallen zal het waarschijnlijk toch echt om de Bonjour Service van Apple gaan. Die wordt echt niet alleen bij een iPod of iTunes geinstalleerd.
Voor zover ik weet is bonjour een soort pug-and-play service voor de Mac, die ook op PC's beschikbaar is.

Ik zou eerst daar wat info over zoeken voordat ik in de richting van virussen ga kijken. Eerst eens bij mn XP services, en in mn lijst met geinstalleerde programma's.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad herinner ik mij dat ik laatst wel iets van apple had.......itunes ofzo maar dat is er allemaal weer af; ook quicktime. In al die tijd kan ik mij niet herinneren dat bonjour gebeuren te hebben.

Ik weet dus niet zeker of de problemen van bonjour af komen; het geemmer begon toen ik daaraan begon te pulleken..........kan toeval zijn.
Het heeft wel alles weg van een virus oid; niet te uninstallen (staat ook niet in de lijst met software) niet te verwijderen, niet terug te vinden in dingen als wat er met windows opstart niet zomaar in het register ed.

Nu hitman pro; werkt niet....nieuw gedownload........"reageerd niet" krijg ik steeds........

Trouwens een dvd gebrand met nero burning rom......is onleesbaar in andere pc's......had wel multisessie aan....nouja.

Wat moet ik nou? Schone install wil ik nog niet; heb de foto's nog niet save.....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:13

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dan hang je die harde schijf ff in je andere PC, zodat je belangrijke dingen kan backuppen. Daarna reinstall.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OK, weer wat geleerd. :)

De TS zei dat hij niets met Apple had gedaan. Vandaar :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
In andere pc hangen wordt ook lastig; die is Sata en de tweede niet........

Maar mijn grootste probleem is volgens mij nu dat mijn ip anders is.....hoe kan ik dat rechttrekken? In de eigenschappen van verbinding ed staat alles goed; automatisch verkrijgen ed en net als altijd.
Toch geeft hij een ander ip adres aan en ik kom niet in de modempagina met die pc; met deze wel.

Hoe nu verder?
Even aannemende dat dat bonjour en apple er dan toch niets mee te maken had........

Verwijderd

Topicstarter
Okee, allen bedankt; probleem opgelost!
Ik heb "hide ip" weer geinstalleerd en toen weer uitgezet; helemaal nieuw!!
Sorry voor de omslachtige handel; ik wist niet beter dan dat het doro dat bonjour kwam.
In ieder geval bedankt voor alle hulp!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit heeft dus niets met virussen te maken. BV -->> SA omdat Bonjour niet de boosdoener bleek :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-04 12:21
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:45:
Wel moet ik zeggen dat ik een paar dagen "hide IP platinum" heb gebruikt; kan dat ermee te maken hebben?
8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Xanthium op 09-10-2005 15:15 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor de volledigheid, Bonjour (vroeger bekend als Rendezvous) is een library voor zeroconf op netwerken. Het doet o.a. aan Multicast DNS zodat bijvoorbeeld printers e.d. zich toonbaar kunnen maken op je netwerk, zonder configuratie. Je kunt met Bonjour dus zonder enige vorm van netwerkconfiguratie toch (bijvoorbeeld) een netwerkprinter gebruiken. iTunes gebruikt het om kenbaar te maken dat het een library shared, zodat andere machines met iTunes uit die library muziek kunnen spelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:45:
Maargoed; in hijackthis kwamen ze ook terug in twee regels en die heb ik geprobeerd te verwijderen; ging ook niet; OOK niet in veilige modus.
Niet alles dat in HijackThis staat is kwaadaardig, let daar op.
Pagina: 1