Sinds kort heb ik een Zenith Pentium 2 aan mijn netwerk hangen. De computer heeft een onboard NIC, en ondersteunt de "wake up on lan" functie. Ik zou het wel leuk vinden om via een remote ssh shell in te loggen op mijn software router, en met het wakeonlan programmaatje die Zenith op te starten. Het rare van die computer is dat het wake-up signaal alleen werkt als ik die computer de laatste keer hardwarematig heb uitgeschakeld, dwz. de powerknop kort indrukken, zodat alle processen en devices netjes uitgeschakeld worden worden en de computer uit gaat.
Als ik ipv op de knop te drukken 'shutdown -p now' in typ sluit het systeem op dezelfde manier af, maar werkt het wake-up signaal niet meer, en geeft ook geen foutmelding. Dat betekent dat wanneer ik via een remote shell de machine uitzet, ik hem later niet meer kan opstarten. Waar ligt dit aan? Is er verschil tussen een hardware/software shutdown? Voldoet de computer niet goed aan de ATX-standaard?
CPU: Pentium II/Pentium II Xeon/Celeron (400.91-MHz 686-class CPU)
NIC: fxp0: <Intel 82558 Pro/100 Ethernet>
Het is al zeker dat het niet aan het wakeonlan progje ligt, ik heb er al andere machines succesvol mee opgestart.
Als ik ipv op de knop te drukken 'shutdown -p now' in typ sluit het systeem op dezelfde manier af, maar werkt het wake-up signaal niet meer, en geeft ook geen foutmelding. Dat betekent dat wanneer ik via een remote shell de machine uitzet, ik hem later niet meer kan opstarten. Waar ligt dit aan? Is er verschil tussen een hardware/software shutdown? Voldoet de computer niet goed aan de ATX-standaard?
CPU: Pentium II/Pentium II Xeon/Celeron (400.91-MHz 686-class CPU)
NIC: fxp0: <Intel 82558 Pro/100 Ethernet>
Het is al zeker dat het niet aan het wakeonlan progje ligt, ik heb er al andere machines succesvol mee opgestart.
You are in a maze of little twisting passages, all different.