Toon posts:

Complete beeld van een PC vertonen op andere PC

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zit even met een vraagje: Ik wil m'n beeld van m'n hoofd PC op een andere PC overnemen. Nou weet ik dat daar programma's voor zijn als PCAnywhere, VNC, ect...maar dat gaat allemaal zo traag. Het gaat metname om het overnemen van MPEG2 beelden die realtime om de hoofd PC binnenkomen.

Denken jullie dat dit mogelijk is in goede kwaliteit?

(Ik denk dat het best kan omdat de Media Center Extenders het ook kunnen, het transporten van MPEG2 matriaal via Ethernet en zelfs draadloos)...

Pascal

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

You are in a maze of little twisting passages, all different.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er cool uit! Werkt dat dan ook over Ethernet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat ik lang niet het aantal FPS haal dat ik nodig heb...Is er niet zoiets voor bijvoorbeeld DivX of MPEG2?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:02:
Ik merk dat ik lang niet het aantal FPS haal dat ik nodig heb...Is er niet zoiets voor bijvoorbeeld DivX of MPEG2?
Waarom wil je dit uberhaupt? Je kan beter je DivX of MPEG via het netwerk streamen naar die 2e PC.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 19:36

Technicality

Vliegt rechtsom...

anders gewoon het divxje delen en dan openen vanaf de andere computer? Sneller dan dat zal het niet gaan, tenzij je het hele divxje kopieert naar je eigen hd... Of zit er geen mediaplayer in die andere pc?

spuit 11 :( ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Technicality op 08-10-2005 12:05 ]

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Met Windows Media Server moet het wel te doen zijn

Ik neem aan dat je op de 'client' ook windows draait. Is het dan niet makkelijker om een simpele speler te installeren, bijv. bsplayer en daarmee rechtstreeks gedeelde bestanden afspeelt? Dan heb je ook geen remote desktop client nodig en je pakt wel een hoge bandbreedte (+/- 70 mbit hier bij mij)

You are in a maze of little twisting passages, all different.

Verwijderd

Topicstarter
Wat de bedoeling is? Dat ik Media Center op een andere PC kan overnemen door alleen het beed te vertonen, de bediening (met afstandsbediening) is al geregeld dus dat hoeft niet. Het probleem met VNC is dat het beeld hartstikke verrot wordt.

Ik hoef dus alleen maar het beeld te streamen en dat via Ethernet naar de andere PC te brengen, zo snel mogelijk (zo min mogelijk delay) en met een hele goede beeldkwaliteit.

Windows Media Server = Windows Media Encoder of wat anders?

Ik probeer nu ook ff VLC en VLS, maar dat is nog vrij lastig...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:13:
Ik hoef dus alleen maar het beeld te streamen en dat via Ethernet naar de andere PC te brengen, zo snel mogelijk (zo min mogelijk delay) en met een hele goede beeldkwaliteit.
Hou maar op, want dat gaat je zo niet lukken. Ga maar eens uitrekenen hoeveel bandbreedte dat vergt. Je komt al op tientallen (ruim 60) megabytes per seconde met 50 beelden per seconde en 720x576 resolutie. Als je Live TV wil streamen dan moet je MythTV (Linux) gebruiken. MCE kan dat (nog) niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zijn er dan MCE Extenders die dat wel kunnen? :?

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.compatible.nl/...r-max-150-meter-p-92.html

Misschien zo'n hardwarematige oplossing? Dat werkt zeker heel snel en lekker...Heb er zelf namelijk al eens mee zitten klooien..

Gewoon een UTP kabel er tussen doen en gaan met die banaan :P

Verwijderd

Topicstarter
Beetje dure oplossing...Kan ik het complete beeld niet met me TV kaart encoderen naar MPEG2 en dat aan de andere kant weer decoderen ofzo?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:29:
Waarom zijn er dan MCE Extenders die dat wel kunnen? :?
Omdat die geld kosten :) En Microsoft profiteert mee.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:37:
[...]

:) Wat hebben die extenders dan meer dan ik hier heb staan? MPEG2 decoders/encoders?

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:37:
[...]

Wat hebben die dan meer dan ik hier heb staan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 12:41 ]

Verwijderd

Windows Xp z'n remote desktop kan het wel redelijk tot goed, maar waarom wil je eigenlijk per se ook de desktop overnemen? beter om alleen de file op afstand te openen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:42:
Windows Xp z'n remote desktop kan het wel redelijk tot goed, maar waarom wil je eigenlijk per se ook de desktop overnemen? beter om alleen de file op afstand te openen.
Dat snap ik, maar dat werkt niet met Live TV ;)
Remote Desktop werkt ook slecht met MCE

Verwijderd

Is er inmiddels al een oplossing voor je probleem ?? Zo ja horen wij tweakers het natuurlijk graag..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:57:
Is er inmiddels al een oplossing voor je probleem ?? Zo ja horen wij tweakers het natuurlijk graag..
Nope :O
Pagina: 1