Toon posts:

Afdrukverschillen bij één sjabloon op verschillende pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn word 2000 sjablonen. er is een standaard sjabloon gemaakt om labels te printen op een a4 vel. dit sjabloon is opgeslagen op de server in een gedeelde map.

nu is er 1 pc die dit sjabloon correct kan afdrukken, de andere 2 pc's verplaatsen de letters te ver naar rechts. (ook hierin verschillen deze 2 computers).

aangezien ze alle 3 met de zelfde versie van word 2000 draaien sta ik voor een raadsel.

ook maken ze allemaal gebruik van de zelfde printer en zelfde printerstuurprogramma.

weet iemand hier een oplossing voor??

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Drie identieke installaties met identieke printers die hetzelfde document verschillend afdrukken? Bizar.

Probleem het probleem eens aan te scherpen. Veranderen de paginamarges of is er opeens sprake van inspringen van de tekst? Als er tekstvakken gebruikt worden: hoe staan die gedefinieerd en veranderen die instellingen per pc? Zijn de printer(driver)s identiek ingesteld?

Is het normal.dot gelijk op alle drie de installaties, m.a.w. als je nieuw document doet, zijn dan de marges gelijk? Enne, weet je zeker dat het op de server opgeslagen sjabloon geopend wordt en geen lokale kopie?

en welkom op GOT :)
offtopic:
kleine titelfix: sjablonene --> sjablonen. Je topictitel zegt sowieso niet zoveel over het probleem waar je tegen aan loopt. Als je een betere titel verzint kun je mij dat laten weten via een topic-report (dat handje linksboven) en dan pas ik het even voor je aan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
alle printerdrivers staan idd identiek ingesteld de pc's verschillen onderling wel van hardware. maar softwarematig zijn ze vrijwel identiek.

de driverversie/windows/office versie's zijn op het zelfde moment aangeschaft en zijn gelijk aan elkaar.

het is niet de normal.dot die verandert is maar een sjabloon dat ze openen via een gedeelde map. en is dus echt het zelfde bestand.

ik weet zelf vrij veel van software en kan het meeste zelf oplossen of dmv google. maar over dit probleem kon ik echt niks vinden.

ga maandag kijken hoe het staat met de pagina marge's maar dat mag volgens mij het probleem niet zijn als het met een sjabloon gaat..

bedankt in iedergeval voor je reactie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat vreemd, inderdaad zou je met precies dezelfde drivers & instellingen en dezelfde templates dezelfde output moeten krijgen.

Ik kan me niet voorstellen dat patches voor Office en Windows verschil kunnen uitmaken (maar dat checken kan geen kwaad natuurlijk, misschien een patch van de spooler service oid).

normal.dot: Niesje bedoelt dat je die ook even identiek zou kunnen maken (door - na een backup van de originele - overal over te schrijven of overal verwijderen).

Inderdaad is die marge aanpassen iets dat bij allemaal zal gelden incl. degene waar het wel goed gaat. Maar aangezien het een enkele letter verspringt, kan je aan symptoombestrijding doen door de marges iets meer van de paginarand te halen om zo enige verschillen teniet te doen die optreden door minieme verschillen tussen de machines/instellingen. Maar dat is "enkel" symptoombestrijding, aan te raden om te proberen als collega's zitten te wachten tot het werkt maar ikzelf zou bij zoiets ook willen achterhalen hoe het nu komt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
snap er idd weinig van. mischien mensen van microsoft eens gaan lastig vallen. Ik ga zelf ook nog wel wat dieper graven..

mocht in het antwoord vinden zet ik het direct ook op got