[Probleem]
Ik kan geen Age of Empires (en misschien wel meer andere multiplayer strategy games) spelen op internet in de netwerksituatie die ik nu heb.
[Netwerksituatie]
Netwerk 1: Modem - Router
Netwerk 2: Router - PC
Modem Speedtouch 510
Ip-adres: 10.0.0.138
DMZ is ingesteld op 10.0.0.150
Router Linksys WRT54G
Ip-adres netwerk 1: 10.0.0.150 (statisch)
Ip-adres netwerk 2: 192.168.1.1
PC
Ip-adres: 192.168.1.78 (statisch)
Def. Gateway: 192.168.1.1
Pri. DNS server: 10.0.0.138
[Al gedaan]
Op de support site van miscrosoft wordt aangegeven dat voor het spel Age of Empires de volgende poorten open moeten staan:
6073 UDP
2302-2400 UDP
In alle gevallen staat de windows firewall uitgeschakeld en is geen andere firewall actief.
1. Poorten gemapped naar PC in mijn router en spel proberen te spelen.
Resultaat: werkt niet.
2. PC ingesteld als DMZ op mijn router en proberen te spelen.
3. PC ingesteld als DMZ op mijn router en geprobeerd via de applicatie 'remote administrator' via een willekeurige poort van buitenaf op mijn PC te komen.
Resultaat: werkt wel
4. Router verwijderd en PC direct aan mijn modem gehangen en ingesteld op 10.0.0.150. Daarna geprobeerd Age of Empires te spelen.
Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet meer waar het aan kan liggen.
Ik hoop dat er iemand het probleem herkent en weet wat de mogelijke oplossing is.
Mocht er meer informatie nodig zijn moet er maar om gevraagd worden.
1. Google en GoT-search heb ik niet geprobeerd omdat ik werkelijk geen idee heb waar ik naar moet zoeken.
2. De Microsoft support-lijn kwam er ook niet aan uit en zij zouden mij terugbellen, maar dat is niet gebeurd.
3. Mocht er iemand een betere topic-titel weten, geef dat dan maar aan met een topic-report
Ik kan geen Age of Empires (en misschien wel meer andere multiplayer strategy games) spelen op internet in de netwerksituatie die ik nu heb.
[Netwerksituatie]
Netwerk 1: Modem - Router
Netwerk 2: Router - PC
Modem Speedtouch 510
Ip-adres: 10.0.0.138
DMZ is ingesteld op 10.0.0.150
Router Linksys WRT54G
Ip-adres netwerk 1: 10.0.0.150 (statisch)
Ip-adres netwerk 2: 192.168.1.1
PC
Ip-adres: 192.168.1.78 (statisch)
Def. Gateway: 192.168.1.1
Pri. DNS server: 10.0.0.138
[Al gedaan]
Op de support site van miscrosoft wordt aangegeven dat voor het spel Age of Empires de volgende poorten open moeten staan:
6073 UDP
2302-2400 UDP
In alle gevallen staat de windows firewall uitgeschakeld en is geen andere firewall actief.
1. Poorten gemapped naar PC in mijn router en spel proberen te spelen.
2. PC ingesteld als DMZ op mijn router en proberen te spelen.
3. PC ingesteld als DMZ op mijn router en geprobeerd via de applicatie 'remote administrator' via een willekeurige poort van buitenaf op mijn PC te komen.
4. Router verwijderd en PC direct aan mijn modem gehangen en ingesteld op 10.0.0.150. Daarna geprobeerd Age of Empires te spelen.
Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet meer waar het aan kan liggen.
Ik hoop dat er iemand het probleem herkent en weet wat de mogelijke oplossing is.
Mocht er meer informatie nodig zijn moet er maar om gevraagd worden.
1. Google en GoT-search heb ik niet geprobeerd omdat ik werkelijk geen idee heb waar ik naar moet zoeken.
2. De Microsoft support-lijn kwam er ook niet aan uit en zij zouden mij terugbellen, maar dat is niet gebeurd.
3. Mocht er iemand een betere topic-titel weten, geef dat dan maar aan met een topic-report
Mijn post is interessanter dan mijn Sig..