Poort mappings werken wel en niet

Pagina: 1
Acties:

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05
[Probleem]

Ik kan geen Age of Empires (en misschien wel meer andere multiplayer strategy games) spelen op internet in de netwerksituatie die ik nu heb.

[Netwerksituatie]

Netwerk 1: Modem - Router
Netwerk 2: Router - PC

Modem Speedtouch 510
Ip-adres: 10.0.0.138
DMZ is ingesteld op 10.0.0.150

Router Linksys WRT54G
Ip-adres netwerk 1: 10.0.0.150 (statisch)
Ip-adres netwerk 2: 192.168.1.1

PC
Ip-adres: 192.168.1.78 (statisch)
Def. Gateway: 192.168.1.1
Pri. DNS server: 10.0.0.138

[Al gedaan]

Op de support site van miscrosoft wordt aangegeven dat voor het spel Age of Empires de volgende poorten open moeten staan:
6073 UDP
2302-2400 UDP

In alle gevallen staat de windows firewall uitgeschakeld en is geen andere firewall actief.

1. Poorten gemapped naar PC in mijn router en spel proberen te spelen.
Resultaat: werkt niet.

2. PC ingesteld als DMZ op mijn router en proberen te spelen.
Resultaat: werkt niet.

3. PC ingesteld als DMZ op mijn router en geprobeerd via de applicatie 'remote administrator' via een willekeurige poort van buitenaf op mijn PC te komen.
Resultaat: werkt wel

4. Router verwijderd en PC direct aan mijn modem gehangen en ingesteld op 10.0.0.150. Daarna geprobeerd Age of Empires te spelen.
Resultaat: werkt wel

Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet meer waar het aan kan liggen.
Ik hoop dat er iemand het probleem herkent en weet wat de mogelijke oplossing is.

Mocht er meer informatie nodig zijn moet er maar om gevraagd worden.

1. Google en GoT-search heb ik niet geprobeerd omdat ik werkelijk geen idee heb waar ik naar moet zoeken.
2. De Microsoft support-lijn kwam er ook niet aan uit en zij zouden mij terugbellen, maar dat is niet gebeurd.
3. Mocht er iemand een betere topic-titel weten, geef dat dan maar aan met een topic-report

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Je hebt het protocol type ook als eens op both gezet ipv alleen UDP? Ik heb het bij een kennis wel eens ingesteld op een WRT54G en daar werkte het gewoon via een port forward.

Trouwens, als het via DMZ niet werkt zou ik toch nog eens naar je PC kijken. DMZ zet alles gewoon naar je host. Heb je een andere PC waarmee je kunt testen?

/edit

Deze link heeft mijn kennis gebruikt: http://www.portforward.co...WRT54G/Age_of_Empires.htm

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:03
Stel je Speedtouch in op DHCP Spoofing(KPN) of Bridged(BBNED)!

Op deze manier wordt ie een "bridge" en volledig transparant, geen NAT geen DHCP, en krijgt je router het WAN (Extern) IP adres en die verzorgt alle routering.

• dailyleaf
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:59:
Je hebt het protocol type ook als eens op both gezet ipv alleen UDP? Ik heb het bij een kennis wel eens ingesteld op een WRT54G en daar werkte het gewoon via een port forward.

Trouwens, als het via DMZ niet werkt zou ik toch nog eens naar je PC kijken. DMZ zet alles gewoon naar je host. Heb je een andere PC waarmee je kunt testen?

/edit

Deze link heeft mijn kennis gebruikt: http://www.portforward.co...WRT54G/Age_of_Empires.htm
Interessante link.

Maar heb het vervolgens nog eens getest door ook die firewall in de router uit te zetten maar tevergeefs. Het werkt nog steeds niet.
chimo schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:51:
Stel je Speedtouch in op DHCP Spoofing(KPN) of Bridged(BBNED)!

Op deze manier wordt ie een "bridge" en volledig transparant, geen NAT geen DHCP, en krijgt je router het WAN (Extern) IP adres en die verzorgt alle routering.
Helaas gaat mijn kennis niet verder dan wat ik beschreven heb in mijn topic start.

Zou je misschien uit kunnen leggen waar ik dat kan vinden in mijn modem?
Hij is momenteel nog helemaal standaard zoals hij afgeleverd werd bij mijn ADSL abbonement.
En ik heb het via een KPN lijntje.

• dailyleaf
///Update/// niet bedoeld als kick

Heb via een configuratietooltje mijn modem op dhcp spoofing gekregen.
Mijn computer krijgt nu rechtstreeks het publieke ip-adres en kan op internet.

Maar.. als ik probeer mijn router er tussen te hangen (inmiddels teruggezet naar 'factory defaults') dan krijg ik op mijn computer geen internet meer.
Bij de status van mijn router zie ik dat hij gewoon het ip-adres krijgt en default gateway + dns servers.
Maar mijn computer wil niet meer.

Vergeet ik iets in te stellen in mijn router?

Als ik dat kan verhelpen kan ik misschien met dat dhcp spoofing mijn probleem oplossen, maar dan moet eerst dit probleempje de wreld uit.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
clone-macadres :?

[ Voor 16% gewijzigd door ascona op 09-10-2005 17:36 ]

• dailyleaf
Heb ik net probeerd maar levert niks op, of is er een ander MAC-adres dat ik daarin moet zetten om het te laten werken?

[ Voor 29% gewijzigd door dailyleaf op 09-10-2005 19:54 ]

Pagina: 1