game systeem voor 1150 euro, istie goed zo ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156946

Topicstarter
Ik wil een nieuwe woonkamervriendelijke pc bestellen, is voor een dame. Gewoon voor het normale werk als office apps maar zeker ook voor gaming. Niet de echte hardcore fps games maar meer Sims2 en aanverwant en het zou mooi zijn om die te kunnen spelen in native 1280*1024. Ga het systeem waarschijnlijk niet overklokken want ik wil graag cool & quiet gebruiken en dat gaat dacht ik niet als je overklokt.

Ik zat te denken aan het volgende systeem, Azerty lijkt te hebben wat ik wil voor een scherpe prijs:

Thermaltake VB1000BNS, Soprano Geen, Zwart incl. btw € 60
Huntkey LW-6450H 450 Watt € 39
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM € 133
G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) € 87
Sapphire Radeon X800 GTO 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 179
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM € 42
AG Neovo M-17 17 inch, Zwart € 255
Arctic Silencer 64 Ultra TC € 10
Logitech Cordless Desktop LX500 Zwart, Retail € 41
Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150 € 102
MSI K8N SLI Platinum € 126

Montage volledig systeem 1 jaar garantie 29,41
BTW 19% 177,07
Vaste verzendkosten 7,-
Variabele kosten op basis van gewicht 15,50
Subtotaal € 1131,49
Remboursheffing 16,05
Te betalen € 1147,54

Paar vragen:
1. Is de Huntkey 450 Watt voeding van € 39 ok ? Ik verwacht geen major upgrades aan het systeem
2. Die Sapphire ATI X800 GTO voor € 179, andere suggesties welkom, lijkt een geweldige deal qua price/performance heb wel een lichte zorg dat het misschien niet optimaal is icm Nforce 4 ?
3. Is het MSI bord voor € 126 een goede keus ? De SLI optie gaat niet gebruikt worden maar de onboard SB Live 24-bit spreekt me wel aan versus AC97 sound
4. De 250 gig € 102 Harde schijf van Maxtor, cheap en 16mb cache maar geen SATA II, toch maar een Hitachi of fijne stille Samsung ?
5. Heb ik nog iets over het hoofd gezien ?

Commentaar en advies van harte welkom, alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 156946 op 08-10-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:45

Pubbert

random gestoord

Ik zou op je geheugen besparen, ik denk dat 2 losse dimmetjes van 512 ala 50 euro ook al voldoen, tenzij je echt vet wilt gaan overclocken, maar zelfs die goedkope dimmetjes hebben nog een ruime marge.

Dat geld zou je misschien beter kunnen benutten voor een betere videokaart, een X800XT kost ook nog maar 250 euro. Of anders een X800GTO2 zoeken, die schijn je te kunnen modden naar X850XT(PE) Maar die zijn nog niet zo goed leverbaar.
Geen ervaring met dat voeding merk, maar hij lijtk wel te voldoen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Ik wil je graag aan raden op de geluidsproductie van je systeem te letten. Bijvoorbeeld harde schijven maken weleens behoorlijk wat geluid. En mijn ervaring is dat je in het begin niet zo erg vind als je nieuwe systeem wat meer geluid maakt, maar na een paar maanden gaat dat behoorlijk irriteren. Dus let naast performance ook op geluidsproductie.
En ik geloof dat dat scherm zo'n plaat heeft voor het scherm, heb je hem al in het echt bekeken? Niet iedereen vind het fijn werken vanwege de weerspiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat G.Skill geheugen is heel goedkoop, kost maar € 87 voor 2*512mb. Het is uit de Value lijn:
G.Skill Value DDRI Series

Die Neovo TFT heb ik niet in het echt gezien, vond hem er mooi uitzien en hij is met 255 euro goedkoop voor een DVI scherm. Ga hem nog wel even bekijken.

Systeem lijkt me vrij stil met de twee standaard 120mm case fans en de Arctic cpu cooler. Geen idee wat die Huntkey voeding aan geluid veroorzaakt maar ook deze heeft een 120mm fan dus vrij stil denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 156946 op 08-10-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hmm ik d8 dat je voor 1150 euro wel een dikker systeem kon samenstellen met scherm,
opzich goede keuze maar, de Soprano kast vind ik best wel duur voor wat je ervoor krijg, hij heeft een erg hoog glimmed plastic gehalte aan de voorkant. de looks is best mooi maar zo mooi is ie van dichtbij niet. denk dat je netzogoed een wat goedkopere kast kan nemen, van een ander goed merk.
zou een 730BF samsung niet verstandiger zijn voor een gamesysteem? ivm de 4ms, dat ding schijnt razendsnel te zijn. ik heb hem laatst voor iemand bij een pc besteld, en ik vond hem zeker niet tegenvallen tov. mijn s-ips tft, ok ietsies minder maar dat mag ook wel :p alleen die AG-nuovo heeft wel een hele apparte look vind ik, puur voor gamen zal de samsung wel iets beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

1. Is de Huntkey 450 Watt voeding van € 39 ok ? Ik verwacht geen major upgrades aan het systeem
Een 450 Watt voeding van 39 euro zou ik echt laten liggen. Ga er maar vanuit dat deze langer geen 450 Watt levert.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 08-10-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Huntkey's zijn zeker geen slechte voedingen en voor iets beters betaal je al snel 2 keer zoveel.
Voor de Tweakert met een budget is Huntkey een aardige keuze IMO.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:11
De huntkey zou ik absoluut niet nemen, als ik jou was. Ik heb er twee gehad in het verleden: de ene leverde veel te weinig vermogen en de andere heeft mn moederbord gesloopt (en leverde te weinig vermogen). Neem gewoon een Antec o.i.d, dan weet je zeker dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 16:40
duncanvdlinden schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:28:
zou een 730BF samsung niet verstandiger zijn voor een gamesysteem? ivm de 4ms, dat ding schijnt razendsnel te zijn. ik heb hem laatst voor iemand bij een pc besteld, en ik vond hem zeker niet tegenvallen tov. mijn s-ips tft, ok ietsies minder maar dat mag ook wel :p alleen die AG-nuovo heeft wel een hele apparte look vind ik, puur voor gamen zal de samsung wel iets beter zijn.
Ik heb hele goede ervaringen met neovo schermen, ze zien er niet alleen goed uit, maar het beeld is ook erg helder en de snelheid is ook goed. Ik heb zelf een 20" Neovo scherm waar ik af en toe ook games op speel, maar ik heb nog geen last gehad van ghosting of iets dergelijks. Ik vind het jammer dat er hier op GoT zo weinig over de schermen van Neovo gezegd wordt in de verschillende topics over TFT's.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
je zou ook aan de antec sonata II case kunnen denken,
die zijn ook nog is lekker stil, en inclusief goede voeding.

of als je een apparter uiterlijk wil hebben de Nexus Breeze, die is ook erg stil.

[ Voor 27% gewijzigd door duncanvdlinden op 08-10-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

CaPtAiNCaRnAgE schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:42:
Huntkey's zijn zeker geen slechte voedingen en voor iets beters betaal je al snel 2 keer zoveel.
Ze zijn inderdaad beter dan een sweex of een qtec.
Maar je kan er vanuit gaan dat de huntkey langer geen 450 watt kan leveren.
En daar moet je dus even mee opletten.

En wat is er mis met 80E voor een voeding. Op een pc van 1100 euro is dat verschil niet zo groot.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 08-10-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik een voeding van 80 euro neem moet ik iets anders downgraden. Ik kan 1150 euro al lastig uitleggen aan een noob in een tijd dat je overal aanbiedingen ziet van 599 euro voor een PC.
De Antec Sonata is inderdaad een fijn alternatief en maar iets duurder dan de Huntkey/Thermaltake Soprano combi.
Die Sonata is wel minder mooi om te zien dan de Thermaltake kast vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Lijstje ziet er goed uit.
Toch zou ik voor een Asus A8N-E gaan. Het onboard geluid is gewoon goed en mocht je het echt niet bevallen kan je altijd nog een kaartje erbij kopen.

Misschien zijn de kasten van Arctic wat voor je. Ik heb hem ook en hij is erg stil en coolt goed. En ziet er best mooi uit. De voeding is van Seasonic en die behoren bij de top.

Neem van arctic de Freezer 64 die is iets duurder maar coolt beter en is heel erg stil.

De spinpoint serie van samsung zijn erg stil en snel (sata II ) misschien wat voor je.

Die x800gto ziet er goed uit.

Veel suc6 met uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Was het niet zo dat een Nforce 4 chipset icm een Diamondmax 10 voor problemen kon zorgen? Misschien even uitzoeken, heb het wel een paar keer voorbij zien komen.
Pagina: 1