Toon posts:

[PC] fifa 2006 loopt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen Fifa 2006. Alleen loopt dit gigantisch traag. Het is net of de hele wedstrijd in slow-motion wordt gespeeld. Ik heb alle instellingen al nagelopen en mijn videokaart drivers geupdate.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik heb de volgende pc:
AMD athlon 64 3000+
NVIDIA GV-N6600GT
512 mb ddr

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35
ik denk je werkgeheugen, de rest mankeerd niks aan :D
1 gig werkgeheugen is een must imo :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Schuey schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:17:
ik denk je werkgeheugen, de rest mankeerd niks aan :D
1 gig werkgeheugen is een must imo :)
Ach nee toch, dan heb je geen constant lage framerate. Ik zou daar niet beginnen te zoeken.
Hoe staan de instellingen van Fifa nu?
Gaat het sneller als je de details en dergelijke helemaal naar omlaag bijstelt?

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 08-10-2005 11:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Schuey
  • Laatst online: 08:35
tja, met zon config moet je fifa toch gewoon op de hogere settings kunnen draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs met de laagste instellingen blijft het enorm traag lopen, zeg maar gewoon niet.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Schuey schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:23:
tja, met zon config moet je fifa toch gewoon op de hogere settings kunnen draaien?
512MB RAM is doorgaans gewoon genoeg voorlopig. Dat het met 1GB misschien beter draait zal ik niet betwisten maar dat betekent niet dat het 512MB nauwelijks draait. :)
Dit lijkt me eerder een driver probleem, of misschien iets met DirectX dat niet helemaal goed zit.
Bij andere spellen merk je niets geks, PHP-er?

Saved by the buoyancy of citrus

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:15
Hier loopt het perfect op een AMD 1GHz, dus deze computer zou het probleem niet mogen zijn..

wat heb je allemaal voor programma's op de achtergrond draaien? Sluit die eens af?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je toevallig niet in de instellingen van Fifa 06 niet de speelsnelheid lager gezet? De speelsnelheid kan je in de instellingen in het spel aanpassen.

• AdriaanS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 10:14
Heb zelf Dell Dimension 8400 met P4 proc. (3GHz), 512 mb geheugen en X300 ATI videokaart met 128 mb, loopt gewoon perfect met settings op z'n hoogst!

Denk niet dat het aan het geheugen zal liggen.

Verwijderd

Topicstarter
De speelsnelheid staat op hoogste. Ik heb al die instellingen al een beetje gevarieerd maar dat maakt niks uit.

Op de achtergrond draait niks bijzonders.

Ik heb de nieuwste videokaart drivers.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Geen CPU-throttling programma draaien?

Bij laptops is FIFA ook nogal irritant, zaken als Coll 'n Quiet en throttling moeten zoveel mogelijk uit staan, anders gaat FIFA of zeer snel of zeer langzaam.

Bij een Athlon 64 weet ik niet of er ook zo'n programma's bestaan, CPUIdle e.d. leveren in elk geval geen last op.

Wat je verder zou kunnen doen:
In de FIFA directory staan in de directory \data\cmn een aantal .ini bestandjes:
cfg_pc_h.ini, cfg_pc_m.ini en cfg_pc_l.ini. Waarbij h/l/m voor high/medium/low staat.

Je zou eens kunnen proberen ( eerst backups maken van de .ini's!) om de instellingen van de cfg_pc_l.ini te kunnen kopieren naar die van de medium en high bestandjes.
Dan worden er wat grafische effecten uitgezet, misschien dat het door een van die effecten mis gaat bij jouw PC.
Als dat WEL goed gaat, zou je daarna de instellingen van de 'medium'-.ini kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel zoiets als amd cool en queit ofzo....mah waar kan ik dat uitchakelen?

En anders probeer ik dat met die ini's wel...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:19:
Ik heb wel zoiets als amd cool en queit ofzo....mah waar kan ik dat uitchakelen?

En anders probeer ik dat met die ini's wel...
Powersaving van minimal afhalen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:22:
[...]

Powersaving van minimal afhalen.
OK....powersaving van minimal....(in Energiebeheer?)

Die staat al op thuis/kantoor

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 14:33 ]

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb dat ook. Heb een p4 2.2GHz, 1024mb ram en een Asus geforce 6800td/v9999. Ik vind ook dat ie traag loopt...heb net een schone installatie gedaan, drivers up to date (videokaart en chipset), win xp up to date.
iemand nog andere oplossingen? Instellingen van de Geforce misschien?

• sgiethoorn
Ik haal ook niet meer dan 60fps....vag toch???

niemand?

• Hahn
  • Laatst online: 22:43
Is het spel misschien niet gewoon gelimiteerd tot 60 fps? Of misschien staat die V-Sync optie aan waardoor je framerate niet boven de refreshrate van je monitor uit komt.

The devil is in the details.

• sgiethoorn
Volgens mij zit er idd een v-sync optie in het spel ingebouwd. Want als ik hem bij de instellingen van mij geforce uit zet, dan komt hij nog niet hoger dan mij refreshrate van mijn monitor...

Maar dus, hoe hale we die er uit?? Kan nog niks vinden...

[ Voor 14% gewijzigd door sgiethoorn op 30-11-2005 12:18 ]

• sgiethoorn
Jassy schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:54:
Hier loopt het perfect op een AMD 1GHz, dus deze computer zou het probleem niet mogen zijn..

wat heb je allemaal voor programma's op de achtergrond draaien? Sluit die eens af?
Wat voor videokaart heb je? En met welke drivers??

Misschien ligt het aan een geluidskaart? Ik heb namelijk onboard geluid. Dus geen hardwareversnelling...kan dat een oorzaak zijn??

Dit kreeg ik terug van EA Support:

----- Solution -----

geachte heer,

het menselijke oog kan maar 24 fps zien, als u boven de 30 fps zit hebt u absoluut geen probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door sgiethoorn op 01-12-2005 18:45 ]

• sgiethoorn
niemand meer?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik wil dit topic toch even kicken (ja zelfrs na een half jaar). Aangezien ik precies het zelfde probleem heb. Het lijkt wel of fifa niet meer dan 6fps wilt halen. Ook de menu's zijn heel erg sloom.
Pagina: 1