[Versatel] Hoe kom je het snelste af van de Versatel ADSL?

Pagina: 1
Acties:

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 13:03
Na lange aanloop periode en het twee keer niet komen opdagen van een monteur voor het aansluiten van mijn ADSL2+ lijn heeft mijn internet connectie het drie weken gedaan.

In middels werkt mijn Internet connectie het al 4 weken niet meer.

Heeft iemand een idee hoe je het makkelijkste en vooral het snelste onder het contract vandaan kan komen?

Ik was al eerder tegen gekomen dat je het beste een brief kon schrijven naar de directie met als argument dat er niet wordt voldaan aan de algemene voorwaarden van Versatel in bijzonder niet aan punt 6.5 (versatel spant zich i n om diensten continu beschikbaar te stellen) en punt 13.2 (storingen worden zo spoedig mogelijk onderzocht en zo spoedig mogelijk naar beste kunnen opgelost).

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Waarschijnlijk had je ook kunnen lezen dat geadviseerd wordt om een aangetekende brief (om het argument, die hebben we nooit ontvangen, tegen te gaan) te versturen.

Daarin geef je aan dat je ze in gebreke stelt en een termijn van 14 dagen geeft om het probleem op te lossen. Mocht het daarna niet opgelost zijn, dat je je contract ontbindt op grond van het in gebreke blijven.

Dich bis echt unne foëzen haas

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Snelste is een overstap aanvragen naar andere ISP die op een ander DSL-netwerk werkt. (telco-telco migratie). Aanvragen waar je aangeeft je al DSL hebt en je wenst over te stappen.

Kiezen voor bijvoorbeeld XS4all of Tiscali of TweakDSL of Wanadoo (Family alleen dan mogeijk) etc etc etc. Iedereen die je kan/wil aansluiten middels telco-telco omdat je al DSL hebt (werkt niet, maar je hebt 't wel).

Let op: Grote kans dat Versatel je echt aan de betalingsverplichting gaat houden natuurlijk tot einde contract/eerste jaar. Zelfs kans dat je daar officieel nog een opzegging heen zal moeten sturen ondanks je al overgestapt bent (verstuur die na je overstap!).

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 08-10-2005 17:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bjck schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:55:
Snelste is een overstap aanvragen naar andere ISP die op een ander DSL-netwerk werkt. (telco-telco migratie). Aanvragen waar je aangeeft je al DSL hebt en je wenst over te stappen.

Kiezen voor bijvoorbeeld XS4all of Tiscali.
Inderdaad, die overstap kan meestal binnen 2 weken geregeld worden en dan zit je hooguit 1 dag zonder internet.
Als je eerst Versatel opzegt moet je 3 weken wachten nadat je lijn vrij is gemaakt voordat er een nieuw ADSL signaal op komt.
Dus eerst overstappen, en dan zorgen dat je het contract met Versatel opzegt omdat ze een wanprestatie leveren.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:55:
Let op: Grote kans dat Versatel je echt aan de betalingsverplichting gaat houden natuurlijk tot einde contract/eerste jaar. Zelfs kans dat je daar officieel nog een opzegging heen zal moeten sturen ondanks je al overgestapt bent (verstuur die na je overstap!).
Precies, daarom moet je versatel aantoonbaar de kans geven de wanprestatie op te lossen, zoals door slaay gemeld. Lukt ze dit niet, dan pas ga je overstappen (of je accepteert dat je je contract moet afkopen).

Opde site van trosradar staan twee voorbeeldbrieven die je kan richten aan scarlet, die zou je kunnen gebruiken, als versatel niet jouw verbinding alsnog levert binnen een redelijke termijn (idd 14 dagen ofzo), kan je het contract eenzijdig ontbinden, stuur alle spullen aangetekend terug, storneer de bedragen die afgeschreven zijn en vraag een overstap naar een andere provider zoals bjck beschrijft. Als je een incassobureau achter je aan krijgt, stuur je die jouw communicatie en je log (dat je dus bij houdt!) op, dan kom je daar vanzelf wel vanaf.

Dit kan dus alleen als jij aantoont dat versatel een wanprestatie levert. Maar lees maar wat op www.trosradar.nl, daar wordt dit onderwerp erg vaak behandeld.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 08-10-2005 21:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
Nadeel is dat ze mogelijk een sloop indienen voor je DSL-lijn. Dan kan je niet meer migreren en zal je moeten wachten tot je lijn vrij is voordat je weer kan aanvragen ergens.

Als ze dan heel erg dwars willen zitten zeggen ze je lijn alvast op voor over 11 maanden (einde contract). Dan kan je daar weer achteraan gaan om dat geregeld te krijgen dat het snel gaat gebeuren.

Of dan moet je een noodgreep doen naar een ISP als TweakDSL waar je ook een aanvraag kan doen en een extra (mits beschikbaar/aanwezig) koperlijn in gebruik kan laten nemen en daar DSL op te leveren. Of je vraagt zelf bij KPN een extra analoge (belbudget) lijn aan en daarop DSL.

Beide opties kosten je per maand extra geld en zou niet nodig moeten zijn.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bjck schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:40:
Of je vraagt zelf bij KPN een extra analoge (belbudget) lijn aan en daarop DSL.
En als je op veilig wilt spelen, zeg je zogauw dat allemaal goed werkt dus de oorspronkelijke lijn op. Dan kan Versatel daar dus geen rottigheid meer mee uit halen (verkeerde sloopopdrachten bijvoorbeeld).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bjck
Mr. Liu schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:44:
[...]

En als je op veilig wilt spelen, zeg je zogauw dat allemaal goed werkt dus de oorspronkelijke lijn op. Dan kan Versatel daar dus geen rottigheid meer mee uit halen (verkeerde sloopopdrachten bijvoorbeeld).
Dan blijft je (niet werkende) versatel lijn wel achter dedicated op dat aderpaar tot ze hem opheffen. Kunnen ze blijven betalen aan KPN en hem 'een keer' opheffen.

Als je telco-telco bevestigd is met leverdatum door andere ISP kunnen ze ook niets doen meer.

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 16:25
Gisteren was het precies 4 weken gelden dat mijn telco migratie naar Versatel werd uitgevoerd en sindsdien niets dan ellende.

Het heeft bij mij nooit goed gewerkt, als er wel verbinding was, dan kwam de downloadsnelheid meestal niet boven de 5 KB/sec, maar nog vaker was het nog vele malen trager.

Het enige dat ik van versatel kreeg waren loze beloften. Ja meneer, over 3 dagen werkt het, nee morgen gaat het echte werken, enz, enz. Het ene smoesje na het andere, inmiddels heb ik niet eens meer linesync.

Bijna twee weken geleden heb ik Versatel per aangetekende brief laten weten dat ik hen in gebreke stel vanwege het niet leveren van een werkende internetverbinding. In die brief heb ik ze laten weten dat ik ze nog 10 werkdagen de tijd geef om de problemen op te lossen (een redelijke termijn) en als ze daar niet aan voldoen ik de overeenkomst opzeg vanwege de geleverde wanprestatie.

Maandag a.s. loopt deze termijn af. Als het dan nog niet werkt zal ik per aangetekende brief de overeenkomst opzeggen. Daarna zal ik ook meteen het door Versatel geïncasseerde bedrag storneren.

• bjck
Dan kan je maandag gelijk een telco-telco aanvragen naar andere ISP en ander DSL-netwerk. Wordt die afgewezen kan je verder kijken hoe je dat gaat oplossen.

Dan heeft Versatel een sloop op je lijn ingediend bij KPN. Dan moet je achterhalen wanneer die uitgevoerd wordt ivm verdere stappen. Is dat korte termijn kan je na die datum een gewone aanvraag doen elders. Je lijn is dan immers gewoon dsl-vrij.

• Yosemite
Maakt het eigenlijk nog uit of je de aangetekende brief aan de directie of aan de klantenservice richt? In de voorbeeldbrieven van Tros Radar zijn deze aan de directie gericht, ik heb die eerste aangetekende brief van mij naar de klantenservice gestuurd via het onderstaande adres.

Versatel
t.a.v. Klantenservice
Postbus 12022
1100 AA Amsterdam ZO

• Yosemite
Vandaag telefonisch bevestigd gekregen dat mijn contract met Versatel ontbonden is. Dan kan ik nu eindelijk weer terug naar het vertrouwde en goed werkende KPN netwerk.

• bjck
En wat gaan ze nu doen dan? Je lijn opheffen (sloop indienen)? Dan kan je daar weer op wachten, of laten ze hem in takt zodat jij telco-telco (naar XS4all die dat aanbiedt op je KPN-DSL keuze netwerk) kan doen?

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 13:03
Ik heb in middels twee brieven opgestuurd naar Versatel. In de eerste brief heb ik een in gebreken stelling gestuurd met een deadline en de tweede met een opzegging in verband met het voldoen aan hun eigen algemene voorwaarde. De eerste hebben ze beantwoordt met als het werkt dan mag je maitje versturen om een credit nota te krijgen. Op reactie van mijn tweede brief zit ik nog het wachten.

In middels werkt het al vijf weken niet en wil versatel niet toegeven dat er iets mis is. Terwijl de decoder ook niet werkt !! Heb maar in middels kabel aangevraagd omdat ik voor mijn werkt ook Internet nodig heb. Ik wacht nu maar weer geduldig op het antwoord van Versatel.

[ Voor 3% gewijzigd door FrOnT242 op 20-10-2005 10:17 ]

• Yosemite
Ik heb een beetje te vroeg gejuicht. De medewerker die vertelde dat het contract vanwege alle problemen per direct ontbonden zou worden heeft niet echt de waarheid gesproken.

Ik kreeg van de week namelijk een standaard briefje van Versatel terug met de mededeling dat tussentijds opzeggen niet mogelijk was (met een verwijzing naar de algemene voorwaarden) en dat ze mijn abonnement per september 2006 zullen opzeggen.

Gisteren maar weer eens in de telefoon geklommen. De medewerker beweerde dat alles goed in hun systeem stond en dat mijn verbinding gewoon zou moeten werken en dat ik daarom niet zou kunnen opzeggen. En bovendien zou je nooit tussentijds op kunnen zeggen, blijkbaar nog nooit van consumentenrecht gehoord. Omdat ik niet vanuit huis belde kon ik niet checken of er nu wel sync was.

Bij thuiskomst was er uiteraard nog steeds geen linesync. Weer met Versatel gebeld. Nu was het verhaal opeens dat ze vanwege de problemen eind september een nieuwe telco migratie hadden aangevraagd en dat dit wel een week of vier zou kunnen duren. Weer een compleet tegenstrijdig verhaal van wat er eerder steeds gezegd werd. Hoe kan je bovendien een telco migratie uitvoeren van Versatel naar Versatel?

Ik heb de incasso laten storneren en inmiddels ook al een aanmaning van Versatel gehad. Naar mijn mening heb ik juist gehandeld en ben ik van het contract af ook al erkent Versatel dat niet.

Va KPN kreeg ik de bevestiging dat de telco migratie naar Direct ADSL op 4 november zal worden uitgevoerd.

• bjck
En als Versatel gaat ook een telco-telco opstarten. Hangt er vanaf waar je nu zit adminitratief qua DSL wie nu wat gaat doen. Versatel kan straks ook best wel eens je KPN-DSL verbinding overnemen (weer) bijvoorbeeld :+

Heb je een jaarcontract bij ADSL-Direct (KPN) en je lijn daar weg. Krijg je daar weer een slotnota van resterende maanden van.

Er kan per koperlijn/telefoonlijn maar één actie tegelijk lopen overigens. Dat is altijd zo. Dus Versatel krijgt een afwijzing/afketsing op hun verzoek als er inderdaad een telco-telco loopt (geen ISP-ISP hop).

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 21:40 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yosemite: Je hebt via aangetekende brief ook verteld dat je het contract wegens wanprestatie eenzijdig ontbindt? Dan kan je je nu voorbereiden op een incassobureau dat waarschijnlijk ook niet met je meedenkt. Stuur dat incassobureau je communicatie dan ook door met jouw verhaal, dan gaat het incassobureau waarschijnlijk gewoon door met geld eisen en dreigen met het voor de rechter brengen zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan.

Schrijf ze dan nogmaals hetzelfde en zet in die brief neer dat je het niet prettig vindt dat er geen inhoudelijke reactie gekomen is, dat je bij je standpunt blijft en dat je er alles aangedaan hebt om het rechterlijk systeem niet te belasten met deze zaak. Mocht het voorkomen, dan neem je al je gestuurde materiaal mee en dan kan (en zal) het beeindigd worden door de rechter.

Met een beetje mazzel heb je een net incassobureau dat de wet kent en ben je er al een stukje eerder vanaf, maar de meeste incassobureau's zijn dat helaas niet...

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 20-10-2005 22:31 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

JvS schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:30:
<knip>
Met een beetje mazzel heb je een net incassobureau dat de wet kent en ben je er al een stukje eerder vanaf, maar de meeste incassobureau's zijn dat helaas niet...
Dat zou wel mazzel zijn, maar aan de andere kant is het ook wel eens goed als dat soort bedrijven voor de rechter goed onderuit gaan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Yosemite
Misschien wordt het weer eens tijd voor Kassa of Radar.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kassa en Radar helpen je niet bij zulke gevallen, ze kunnen advies geven en kunnen ISP's testen. Dat hebben ze al gedaan en daar kwamen op volgorde van slechtsts, minder slecht, etc (verassing :P) Scarlet, Speedlinq, Versatel, Wanadoo en tiscali als slechtsten uit de bus, met alleen tiscali duidelijk verbeterend en dapper genoeg om naar de studio te komen. Op het forum van www.trosradar.nl staan meer mensen met exact dit soort situaties (veelal met speedlinq, maar ook met andere ISP's, vast ook wel een paar met kpn isp's).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 21-10-2005 17:29 ]

Pagina: 1