[MCE 2005] Krijg video niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:51
Hallo, ik heb zojuist Windows MEdia Center Edition 2005 geinstalled, alle updates gehaald en codecs geinstalled. Nu heb ik het probleem dat ik in windows alles prima kan afspelen, maar in de MCE shell een flikkerend zwart beeld krijg. Ik snap ook niet hoe het zit met de drivers voor mijn nvidia geforce 3, elke keer als ik de nvidia media center edition drivers wil installeren krijg ik meteen een foutmelding, de gewone XP drivers kunnen wel geinstalleerd worden...

please help,

specs van het MCE bakkie:

ECS K7S5A
AMD Duron 1300
512 DDR
Elsa Geforce 3 64MB <- het probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door jaapstobbe op 08-10-2005 13:44 ]

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke codecs heb je geinstalleerd? welke geforce 3 heb je? (64mb of minder _kan_ problemen opleveren) Speciale mce drivers heb je waarschijnlijk niet nodig, en zijn waarschijnlijk ook niet gemaakt voor je wat oudere kaart.

• jaapstobbe
ik heb ffdshow geinstalled..deze geforce is inderdaad een 64 MB versie.

En ik probeer trouwens gewoon op mn monitor beeld te krijgen, tv-out komt later wel...mocht het werken

[ Voor 44% gewijzigd door jaapstobbe op 08-10-2005 10:12 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je krijgt heel de MCE Shell al niet te zien? :)

• jaapstobbe
elevator schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:18:
Je krijgt heel de MCE Shell al niet te zien? :)
Ja de shell doet het gewoon prima, maar alle verschillende formats video werken wel in XP zelf maar niet in de MCE shell. Alle andere media werken prima in de MCE shell.

Ik kan nergens een goede MCE faq of troubleshooter vinden :|

[ Voor 10% gewijzigd door jaapstobbe op 08-10-2005 12:31 ]

Verwijderd

1. MCE2005 ondersteund alleen video-output via Video Mixing Renderer als gevonden in DirectX9 (kortweg VMR9). Ben te onbekend met de GeForce3 kaart om te kunnen zeggen of dat wel of niet gaat.
  2. Je moet voor live tv en video afspelen een specifieke codec hebben die in feite alleen te koop is (bvb Nvidia Purevideo of als meekomen met WinDVD). Deze zijn in staat om in hardware de decodering van het videosignaal te doen (dat stelt dus ook eisen aan je videokaart). Download eventueel een evaluatieversie van genoemde producten
  3. Op de microsoft website is een zogenaamde decoder checkup utility te downloaden, daarmee kun je controleren of je codec geschikt is voor MCE; daarbij kun je de standaard videocodec voor MCE instellen.
jaapstobbe schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 09:39:
Hallo, ik heb zojuist Windows MEdia Center Edition 2005 geinstalled, alle updates gehaald en codecs geinstalled. Nu heb ik het probleem dat ik in windows alles prima kan afspelen, maar in de MCE shell een flikkerend zwart beeld krijg. Ik snap ook niet hoe het zit met de drivers voor mijn nvidia geforce 3, elke keer als ik de nvidia media center edition drivers wil installeren krijg ik meteen een foutmelding, de gewone XP drivers kunnen wel geinstalleerd worden...

please help,

specs van het MCE bakkie:

ECS K7S5A
AMD Duron 1300
512 DDR
Elsa Geforce 3 64MB <- het probleem?

• jaapstobbe
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:03:
  1. MCE2005 ondersteund alleen video-output via Video Mixing Renderer als gevonden in DirectX9 (kortweg VMR9). Ben te onbekend met de GeForce3 kaart om te kunnen zeggen of dat wel of niet gaat.
  2. Je moet voor live tv en video afspelen een specifieke codec hebben die in feite alleen te koop is (bvb Nvidia Purevideo of als meekomen met WinDVD). Deze zijn in staat om in hardware de decodering van het videosignaal te doen (dat stelt dus ook eisen aan je videokaart). Download eventueel een evaluatieversie van genoemde producten
  3. Op de microsoft website is een zogenaamde decoder checkup utility te downloaden, daarmee kun je controleren of je codec geschikt is voor MCE; daarbij kun je de standaard videocodec voor MCE instellen.
[...]
ik heb de mpeg decoder geinstalleerd en deze staat er ook bij, bij de decoder checkup utility. Maar hoe zit het dan met niet-mpeg2 video, xvid,divx,wmv dat werkt nog steeds niet :(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die videokaart is minimaal voor wat betreft MCE2005. Er worden behoorlijke eisen gesteld aan de videokaart in een mediacentertje, en terecht. Met een Ati R9250 met 128MB gaat het nog maar net, als je TV-out en VGA tegelijk gebruikt gaat het al mis (schokkend beeld).
Je zult MCE gecertificeerde drivers moeten hebben wil je je video draaiend krijgen in MCE.
Ik denk dat je er verstandiger aan doet een andere VGA-kaart te kopen, of je moet van MCE afstappen en een open-source oplossing gebruiken (leunen vaak wat minder zwaar op de hardware).

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:21
Het is 100% je videokaart , deze is DX8 en je zal toch echt een dx9 videokaart moeten hebben. Helaas maar waar, ik heb er ook problemen mee gehad. De goedkoppste videokaart die je dan kan gebruiken is een gf5200 of een ati variant daarvan, ik geloof dat dat een 9250 is , maar dat weet ik niet zeker.

LinkedIn
BlackIntel

• jaapstobbe
EvilWhiteDragon schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:29:
Het is 100% je videokaart , deze is DX8 en je zal toch echt een dx9 videokaart moeten hebben. Helaas maar waar, ik heb er ook problemen mee gehad. De goedkoppste videokaart die je dan kan gebruiken is een gf5200 of een ati variant daarvan, ik geloof dat dat een 9250 is , maar dat weet ik niet zeker.
ok, nou zo'n probleem is het niet, MCE komt straks op een geforce 6800 ultra te draaien, maar voor die tijd wilde ik er even mee spelen op een oude comp. Ik geef het gewoon op wat die video betreft en dat komt straks wel goed dan. iig bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1