Toon posts:

Sapphire Atlantis 9800 Pro 128MB Lockup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft met het volgende probleem:

Ik heb een sapphire atlantis 9800 pro 128 MB gekocht ongeveer 2 jaar geleden en deze heeft altijd goed gelopen op elke game. sinds een maand heb ik constant problemen met lockups (totaal beeld freeze en geluid blijft hangen) bij veel tot alle games. Als ik bv Fable speel op 1280x1024 32 dan loopt ie prima maar na 1 a 2 min hangt mijn hele pc zonder reden, ook als ik heb op het laagste van het laagste krijg ik dit probleem. speel ik bv. Juiced, PES4, RA2 ofzo dan is er niks aan de hand kan ik uren spelen zonder probleem. ik heb Halo ook al 4 maal totaal uitgespeeld gewoon op hoogste detail zonder enig probleem zelfs Far Cry op high detail en Doom3 op 1024x768 32 High detail was geen probleem.
Maar speel ik bv. Project Snowblind of Warcraft III speel heb ik dit zelfde zonder enige aanwijzing.

ik heb nu het onderstaande al gedaan maar heb geen idee wat dit kan zijn ik hoop dat iemand mijn probleem ook kent en mij advies kan geven.

Ik heb gedaan:

Nieuwe hdd gekocht (mogelijke bad-sectors vermijden)
meerdere ati drivers geprobeerd
bios netjes geupdate
alles uit de kast schoon gemaakt met een busje perslucht
meerdere resoluties en kleuren en Fsaa en anti a. uitgezet
ik ga vannacht een memtest86 doen aangezien het mogelijk mijn geheugen nog kan zijn maar verder heb ik geen idee. Met asus pc probe of speedfan blijft mij cpu op gemiddeld 35 en mijn moederbord op 30 graden na mijn weten is dat netjes.

Ps: ik heb dus ruim 1 jaar geen enkel probleem gehad daarom snap ik ook niet wat het kan zijn

Mijn systeem:

Asus A7V8X (Jet 7 Cooler op max)
AMD Athlon XP 2400 FB 333 MHZ
2x 512 Mb Ram pc2700 333mhz
Creative 5.1 Digital
Aopen dvd writer
Sony dvd player
Sapphire Atlantis 9800 Pro 128 Mb
300 Watt voeding (altijd al gehad)
Maxtor Diamond 10 8mb cache 200 Gb

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:02

Appie

F1RST Racing

Sudden lockup's lijkt sterk op een voeding die na verloop van tijd minder is gaan presteren. Probeer eens een grotere voeding (of laat als je een spel speelt asus probe meelopen om te zien hoe je power beinvloed wordt)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
Das idd een goed advies ga ik zeker proberen, denk je dat het mogelijk ook nog 1 van de 2 geheugenbanken zou kunnen zijn?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb dus exact hetzelfde gehad en het is overgegaan na een reinstall van Windows. Plus de AGP snelheid op 4x zetten.

• Appie

Appie

F1RST Racing

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:00:
Das idd een goed advies ga ik zeker proberen, denk je dat het mogelijk ook nog 1 van de 2 geheugenbanken zou kunnen zijn?
Zou mogelijk kunnen, het doet geen pijn om deze uit te sluiten. Maar gezien je omschrijving - het komt voor bij vrijwel alle spellen - wat dus zware belasting van het systeem met zich meebrengt (alles werkt op 100% dus op topvermogen) lijkt mij dit niet.

Het zal geen pijn doen om het te testen... onderdeel van het oplossen is het uitsluiten van mogelijke oorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Top jongens bedankt voor dit advies, ik begon al te twijfelen aan de capaciteiten van mijn systeem maar gelukkig ligt het niet aan die dingen :-)

is er nog enige reden tot twijfelen aan SP2? ik hoorde daar veel geruchten over maar ik denk niet dat dat de oorzaak is (maar je weet maar nooit he)

Ik ga denk ik eerst agp op 4x zetten mocht dan niet helpen dan toch maar eens aan een andere voeding denken...

Ik zou bij wijze van speken dus ook de dvdstations enzo kunnen loskoppelen zodat mijn voeding minder belasting heeft ofnie? (hebben altijd al zo gezeten dusja...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet nog ff asus pc probe erop gezet en deze geeft dit direct aan (zie screenshots) zou het kunnen dat ik teveel op usb heb zitten? er zit nu alleen een muis, printer en joypad aan...
of zou het helpen om bv mijn voedingskabels anders aan te sluiten aangezien nu de hdd en de 9800 pro samen delen en ik hem ook een losse ingang kan geven op de voeding...

Het begint me in iedergeval duidelijk te worden wat het probleem is denk ik maar ik ben ook benieuwd naar jullie idee hierover.Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klerk261/Voltage.JPG Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klerk261/monitor.JPG

• Appie

Appie

F1RST Racing

Het is idd verstandig om de 9800 Pro een eigen aansluiting te geven. Hierdoor verminder je de kans op spanningsfluctuaties.
Overigens gezien de spanningen die je post: de 5 & de 12+ V lijnen mogen maximaal 5% afwijken - 4.70V is dus te weinig en kan inderdaad ervoor zorgen dat je pc vastslaat.

Koppel eens een paar cd-roms e.d. af om het aantal randapperatuur te verminderen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga dit een uitgebreid testen wat betreft de slijtage van mijn voeding ... zou kunnen beestje is al ruim 2 jaar hard aan het werk :-)

Ik ga eerst ff lekker uitslapen en morgen met frisse moed verder iedereen bedankt en slaapze tot morgen :O

Verwijderd

Topicstarter
Yo allemaal heel erg bedankt voor het advies, ik heb mijn kaart nu op een aparte ingang van de voeding aangesloten en de rest op de overige aansluitingen en alles loopt weer perfect Toppie echt lekker nogmaals bedankt. :9 :P :*) _/-\o_
Pagina: 1