Toon posts:

Welke X8x0 (AGP!) voor P4 3.0 HT cpu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken m'n Radeon 9800 Pro te verruilen voor een X8x0 kaart. Nu dacht ik aan de X850 XT, maar op guru3d las ik dit:

"So if you own an Athlon 64 3000+, your CPU probably is not powerful enough to feed the x850 with enough data to maximize performance."

Ik vraag me nu dus af: kan ik niet net zo goed een X800 XT (of zelfs XL) kopen? Want die P4 3.0 van mij (plus een AGP-slot, dus geen PCI-e!) kan die X850 XT toch niet aan het werk houden. Of valt er zelfs op mijn systeem nog wel iets extra's te halen uit de X850 XT? Zo ja, hebben we het dan over 2 fps of toch wel wat meer...?

Ik zou graag alle hedendaagse games op 1280x1024x32 met 4xFSAA en 8xAF willen draaien (ja wie wil dat niet! ;)). En dan met zowat alle opties aan, natuurlijk. Dat lukt natuurlijk niet met m'n 9800 Pro. In Battlefield 2 heb ik alles op medium en de Call Of Duty 2 demo loopt op 1024x768 en settings op medium zelfs al erg schokkerig...

Wat kan ik nou het beste doen? En heeft het nog nut om naar verschillende merken te kijken of presteren die allemaal ongeveer gelijk en is de inhoud van de box alleen anders (games en zo)?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03
X800XT is een prima kaart en zeer goedkoop (249 euro) de X850XT is stuk duurder maar nauwelijks sneller, tevens klokt een x800XT veel beter.

Persoonlijk zou ik wachten op de nieuwe kaartjes van Nvidia en ATI.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
die komen niet in AGP uit he

Ontspan.

Verwijderd

Topicstarter
??? De X800 en X850 zijn er allemaal in AGP uitvoering, hoor... Of heb je het ergens anders over...?

EDIT: O, je hebt het over de nieuwe kaarten.... ;) Nee, die komen niet uit als AGP en bovendien zijn die voorlopig nog veel te duur. En ik ga echt niet nu een nieuw mobo en cpu kopen alleen maar om een nieuwe videokaart te kunnen gebruiken...

In ieder geval: de X800 XT lijkt me de best keuze wat prijs-kwaliteit-verhouding betreft. Die paar extra fps van de X850 die ik in tests zie is me net te weinig voor dat geld, en al helemaal omdat die test met snellere cpu's zijn gedaan...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 11:13 ]