Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

computer handmatig uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 13:49
ik heb een pc uit 1998 met een intel moederboard met pentium ll, een ultra x-connect voeding en een vrij moderne kast (merk weet ik niet) het draait onder windows xp pro. Als ik mijn PC afsluit zecht hij als hij klaar is: u kunt de computer nu uitschakelen, dan moet ik de powerknop 5 sec indrukken :( weet iemad hoe ik kan zorgen dat hij dit automatisch doet? (vroeger, toen ik nog 98SE had deed hij dit niet! :? )

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Kijk bij configuratiescherm eens onder 'Enegergiebeheer'. Ik kan onder XP niets vinden, er stond vroeger wel iets over, dacht ik.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Hmm, dit heeft niet echt met casemodden te maken. Om je toch iets op weg te helpen: Er zit ergens bij energiebeheer een vinkje voor ACPI. Als die nu uitstaat moet je hem aanzetten en vice versa. Indien dit niet werkt moet je ergens bij Power Management in je BIOS ACPI aan of uit of anders zetten. Aan mijn antwoord merk je al dat ik het a) niet precies meer weet en b) er geen eenduidige oplossing voor is.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
APM (advanced power management denkk) onder energiebeheer aanzette, pc uit. Pc aan, BIOS in, naar Advanced BIOS Features of iets dergelijks en ACPI aanzetten.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ten eerste is dit geen CM&E-onderwerp, ten tweede willen we hier op GoT dat je zelf ook nog wat rondzoekt. Dit is een vrij bekend probleem, dus ik kan me niet voorstellen dat je met goed gebruik van de GoT-search of Google er niet achter kan komen wat je moet doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.