wifi indringer

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 14:40
Ik heb hier thuis een draadloos netwerk zonder beveiligingen. Dit wil ik ook zo houden ivm makkelijke snelle verbindingen van de vele apparaten. En de buurvrouw maakt wel eens gebruik van onze verbinging.

Nu is er iemand ie op ons netwerk zit, waar van ik niet weet wie het is. Hij heeft 1 share, en heb er een tijdje terug een tekst bestand in gezet, om contact met mij op te nemen. Maar heb geen gehoor gekregen (zal het wel niet gelezen hebben) Ik heb zoveel mogelijk gegevens van deze pc opgevraagd.

Maar wil met deze pc vervelen. Heeft iemand tips... Heb verschillende administrator password variaties getest, maar geen een lijkt er te werken.

info
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
OS Type : Windows XP (SV_TYPE_WORKSTATION, SV_TYPE_SERVER, SV_TYPE_PRINTQ_SERVER, SV_TYPE_NT, SV_TYPE_POTENTIAL_BROWSER, SV_TYPE_MASTER_BROWSER)
Service pack : none

PORT    STATE SERVICE
135/tcp open  msrpc
139/tcp open  netbios-ssn
445/tcp open  microsoft-ds
MAC Address: 00:03:9D:4B:6B:E8 (Benq)

Shared resources at 192.168.0.102

Boven

kleren      Disk   X:
Printer     Print           Microsof
Printer2    Print           HP Laser
SharedDocs  Disk

graag tips///

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zijn mac adres opzoeken en die als exclude instellen in je router :?

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

ja kan zijn mac adres laten blokkeren in u firewall van u router

• nicket84
GreenFury schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:24:
Zijn mac adres opzoeken en die als exclude instellen in je router :?
Zijn mac heb ik... staat ook in de code... Hij komt mijn pc ook niet in... dat is het niet, mijn pc heeft hem ook ge-detecteerd.

Maar wil meer gegevens over die pc. Ik wil weten wie het in de straat is.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De makkelijkste oplossing is natuurlijk een beveiliging instellen.

Maar ik zie dat de "indringer" geen SP draait, dan kun je waarschijnlijk via het commando "netsend" een boodschap naar zijn computer sturen.

Overigens is het misschien helemaal niet de bedoeling om op je netwerk te komen maar is het een onwetende gebruiker met een wifi kaart die automatisch verbindt met jouw netwerk.

Edit: Je kan ook, zoals hierboven al gezegd is, het MAC adres blokkeren in je router. Zo kan hij niet meer verbinden met je AP.

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-10-2005 23:26 ]

• nicket84
Admiral Freebee schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:25:
De makkelijkste oplossing is natuurlijk een beveiliging instellen.

Maar ik zie dat de "indringer" geen SP draait, dan kun je waarschijnlijk via het commando "netsend" een boodschap naar zijn computer sturen.

Overigens is het misschien helemaal niet de bedoeling om op je netwerk te komen maar is het een onwetende gebruiker met een wifi kaart die automatisch verbindt met jouw netwerk.
Dat kan natuurlijk ook ja... overigens netsend werkt niet, en heb een lpt1 netuse verbinding met zijn printer share gemaakt, en een document geprint. Met de vraag wie hij is, en mijn mail adres etc... En dit was vorige week, maar geen reactie gehad. En nu zie ik hem weer opduiken...

Verwijderd

Je kan wel gratis printen. B) Alleen een beetje moeilijk als je d'r niet bij kan, wellicht komt ie ze brengen.

Wat je doet (probeert te doen) is trouwens wel verboden, wat hij/zij doet niet. Jouw netwerk is niet beveiligd en er is dus geen sprake van inbraak.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 23:34 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Jij kiest voor een onbeveiligd netwerk ondanks dat alles en iedereen hiervoor waarschuwt (inbraken, misbruik etc). Iemand gaat in op de uitnodiging van je apparatuur en dan kom je hier ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:30:
Je kan wel gratis printen. B) Alleen een beetje moeilijk als je d'r niet bij kan, wellicht komt ie ze brengen.

Wat je doet (probeert te doen) is trouwens wel verboden, wat hij/zij doet niet. Jouw netwerk is niet beveiligd en er is dus geen sprake van inbraak.
Wat hij doet is ook niet illegaal. Zolang je geen enkele beveiliging moet omzeilen (als is het maar een voor de hand liggend paswoord) dan is er geen sprake van computerinbraak.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom is dat verboden? Ik heb niet het idee dat TS enige vorm van beveiliging heeft doorbroken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als 'ie op je netwerk zit, probeer dan bijvoorbeeld via GFI LanGuard meer info over die PC te krijgen. Als het n Windows systeem is zal je op zn minst de NetBios naam krijgen. Waarschijnlijk is het een laptop van een of andere clueless wijsneus... ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Volgens mij is wat TS vraagt, toch echt methodes / tips vragen om een computer in te dringen die niet van hem is. En volgens mij mag dat echt niet.

Aan de andere kant mag die makker ook niet het draadloze netwerk van TS gebruiken, aangezien dit netwerk niet van hem is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Lordy79 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:52:
Volgens mij is wat TS vraagt, toch echt methodes / tips vragen om een computer in te dringen die niet van hem is. En volgens mij mag dat echt niet.
.
Dat idee kreeg ik ook, vandaar ---> (probeert te doen)

Ow et staat er zelfs

Maar wil met deze pc vervelen. Heeft iemand tips... Heb verschillende administrator password variaties getest, maar geen een lijkt er te werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 00:01 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27

dus wanneer jij je raam open hebt, er iemand naar binnen klimt en je huis leeg haalt, dan mag dat :?

Beetje krom imo

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 10:24

marco899

Know's what he wants.

Verrek joh, dat ben ik. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door marco899 op 08-10-2005 00:02 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Aan de andere kant mag die makker ook niet het draadloze netwerk van TS gebruiken, aangezien dit netwerk niet van hem is.
er is niks gekraakt om toegang te krijgen tot zijn netwerk,waarschijnlijk verbind die pc zelfs automatisch met het AP van de TS...

hoezo zou dit dan illegaal zijn ?

@TS zorg toch voor een beetje beveiliging het is 5 min werk om in te stellen en verhelpt dit soort problemen :X

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:02:
[...]

er is niks gekraakt om toegang te krijgen tot zijn netwerk,waarschijnlijk verbind die pc zelfs automatisch met het AP van de TS...

@TS zorg toch voor een beetje beveiliging het is 5 min werk om in te stellen en verhelpt dit soort problemen :X
de TS wilt juist geen beveiligde verbinding (zie SP :)) Of het slim is om daarvoor te kiezen is een tweede ;)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Fout, soms wil windows zo aardig zijn om het sterkste netwerk te pakken, als dat die van de TS is, dan kan de computer dus, zonder dat de gebruiker het doorheeft, een ander netwerk pakken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

addictive schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:03:
de TS wilt juist geen beveiligde verbinding (zie SP :)) Of het slim is om daarvoor te kiezen is een tweede ;)
dat had ik ook wel gelezen... maar het is een beetje strekking van ik wil niet dat een ander op m'n fiets fietst maar ik doe er geen slot op omdat ik dan sneller weg kan fietsen.... 8)7
addictive schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:00:
dus wanneer jij je raam open hebt, er iemand naar binnen klimt en je huis leeg haalt, dan mag dat :?

Beetje krom imo
"Er is dus geen sprake van inbraak"

Er is niks gekraakt dus er is geen inbraak... dus er mag gebruik van gemaakt worden.. beetje hotspot idee..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 00:08 ]

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:02:

:) Dat ie het automatisch doet is inderdaad wel grappig, want dat zou eigenlijk inhouden dat windows iets illegaals doet automatisch.

Maar volgens mij (weet ik niet 100% zeker) is het zo dat je gewoon niet mag hacken.
Even gezocht en op de site van xs4all staat het volgende:
"Niemand mag uw computer betreden zonder uw toestemming. Inbreken op andermans computer, net als inbreken in een huis, is bij wet verboden. Doet iemand dat wel dan pleegt deze persoon 'computervredebreuk'."

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Als ie gewoon zijn laptop (Benq, neem aan dat dat een laptop is) opstart en zijn wireless aanstaat kan ie er ook maar weinig aan doen dat ie op jou onbeveiligd netwerk kan inloggen toch? Kijk eens of ie ook gebruik maakt van je netwerk met etereal oid. 9/10 weet ie het ook allemaal niet zo goed en denkt ie dat jij op zijn compu inbreekt als je allerlei dingen op zijn printer gaat liggen uitprinten.