Cross-Over / Straight converter?

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik ben het zat dat ik vakantie vaak niet met andere pc's/laptops kan verbinden omdat ik net niet de goede kabel bij me heb. Dus ben ik op zoek gegaan naar een kastje ofzo, of een zelf-bouw-pakket waarmee ik gewoon van een straight kabel een cross-over kabeltje kan maken, of omgekeerd. Kent iemand misschien zoiets? Ik heb al op Conrad gekeken maar helaas niks gevonden.

Moet wel goedkoop zijn, want anders kan ik net zo goed twee kabels gaan meesjouwen :P

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Rival24

I'll Be Back

Voor een paar euro heb je al een 10 meter kabel, dat lijkt me een betere en vooral handigere oplossing. Ik kon overigens na even zoeken zo'n kastje wat jij bedoelt niet vinden.

Verwijderd

Zon kastje is heel simpel te maken.
Gewoon een koppelstukje kopen met 2 stekkertjes en een stukje kabel.
Even de goede volgorde opzoeken en dan even de kabel knijpen.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:03

Xer0X

Gotha know??

Ik zou als ik jouw was gewoon een goedkoop autosensing hubje kopen. Hoeft niet veel te kosten. Ben je van het gezeik af. Kan je nu nu ff geen voorbeeld (is vrijdag lekker feesten) noemen maar ze zijn er wel.

Edit:
Of inderdaad zelf 2 kleine kabeltjes maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Xer0X op 07-10-2005 23:22 ]

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 17:07
Men pakt en maakt:
• UTP koppelstukje
• UTP crosscable van 0,5/1,0 meter

Men zorgt dat dit altijd in de laptoptas zit.

Klaasr :]

Er waren mensen voor me met ongeveer dit geniale idee

[ Voor 19% gewijzigd door Speedener op 07-10-2005 23:23 ]

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
hmm, wat is zo'n UTP-koppelstukje? Wat doet het precies?

Een hubje wou ik juist niet, die is zo groot en moet weer extra op stroom, of met usb gaan klooien als al zoiets bestaat.

edit:
ah, zo'n koppelstukje. Maar daardoor wordt het nog geen straight (of cross). Even met de kabeltjes klooien dan; zit zo mooi in de NT faq ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Darkvater op 07-10-2005 23:26 ]

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
Gewoon een blokje dat 2 UTP-kabels aan elkaar kan knopen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

http://images.google.nl/i...=nl&lr=&q=utp+koppelstuk+
Gewoon een klein blokje waar je aan beide kanten een stekker in kan steken :Y)
Je kunt dus aan de ene kant een straight kabel erin doen en aan de andere kant een kabeltje maken met een cross layout. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een cross kabel kopen van een paar meter

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt zelfs van die koppelstukjes die de draadjes veranderen naar cross, dus 2 normale kabels erin en dan is het een crosskabel.
Maar het makkelijkst lijkt me gewoon om een crosskabeltje te maken en dan een normaal koppelstukje erop.

[ Voor 3% gewijzigd door Winnetou op 07-10-2005 23:33 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 15:09
Ga naar je lokale electroboer, vraag 2 RJ-45 stekkertjes female, verbind ze crossed met elkaar (het grote boze internet toont je al snel hoe dat moet) en je zelfbouw convertortje is klaar (je kan evengoed een UTP koppelstukje hersolderen tot een cross-stukje). Net wat handiger lijkt het me als je een mannetje en een vrouwtje aan elkaar hangt, met 10 cm kabel ertussen, daarvoor ga je naar de electroboer, vraagt 10 cm UTPkabel met aan de ene kant een male connector, en een female connector, en deze soldeer je weer netjes aan elkaar (evengoed hang je een klein UTP crosskabeltje aan een gewoon UTP koppelstukje, of een gewoon UTPkabeltje aan je zelf hersoldeerde UTP crosskoppelstukje).

Conclusie: ff informeren bij lokale electroboer en PCboer; en de goedkoopste oplossing kiezen die aan je eisen voldoet.

mss iets laat, maar wel een samenvatting van alle bovenstaande IDen

[ Voor 6% gewijzigd door naftebakje op 07-10-2005 23:38 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 18:06

IEF

Why so serious?

op thinkgeek.com hebben ze zoiets.

CrossOver nogwat. Is alleen een beetje dure verzending naar NL :)

maar ze hebben ook nog wel wat andere leuke dingetjes natuurlijk..

(ik heb zelf zo'n crossover ding + loopback tester voor aan de sleutelbos :) )

overigens heb je gewoon UTP koppelstukjes. Meestal kun je die ook open maken en even draadjes omdraaien volgens crossover aan 1 kant. en voila :)

[ Voor 24% gewijzigd door IEF op 08-10-2005 00:00 ]

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Het is gelukt; aanschouw :D

Ik snap er trouwens niks van. Ik heb thuis alleen maar patch-kabels (dus straight) en als ik mijn twee pc's verbind daarmee (direct) herkennen ze elkaar en kunnen ze gewoon communiceren. Echt bizar :?

Naja, iig heb ik het maar afgemaakt, en het werkt perfect :D
Nu nog een kastje erbij en ik ben er helemaal klaar voor. Het leuke is ook als ik er een cross-kabel op aansluit, hij door de 'dubbele twist' weer gewoon straight wordt, dus kan ik dit echt voor alles gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/thorma/utp-switcher.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/thorma/utp-switcher2.jpg
(plaatje is klote omdat ik geen digi bij de hand heb)

[ Voor 28% gewijzigd door Darkvater op 21-10-2005 22:33 ]

Pagina: 1