[XP] Start spontaan op na enkele minuten na uitschakeling

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:27
Het volgende probleem doet zich voor:
Na uitschakelen van m'n computer start deze na enkele minuten automatisch op

wat me wel opgevallen is dat bij een het installeren van XP is het niet mogelijk om de computer in stand-by te zetten, de knop is wel zichtbaar maar niet actief, wanneer ik nu XP uitschakeld is er dan ook niets aan de hand XP blijft gewoon uit.

zodra ik programma's gaat installeren, wordt het wel ineens mogelijk om de computer in stand-by te zetten, en zodra het mogelijk is om 'm in stand-by te zetten start hij z'n eigen op na enkele minuten na uitschakeling.

Je zou dus zeggen dat het door een bepaald programma moet komen, maar niet dus. FF'tje systeem herstel naar het begin, probleem opgelost, installeer dan weer een ander programma en het probleem is er weer.

Nu zou ik wel willen weten of het iets met ACPI te maken kan hebben??? :?

de volgende mogelijke oplossing heb ik zelf al geprobeerd dus die hoeven niet meer gemeld te worden:

- In eigenschappen computer/opstart & herstel instellingen/ computer automatisch opstarten uitvinken.
- Nieuwe & zwaardere voeding
- Laatste bios versie & in Power management alle wake up events uitgeschakeld
- XP meerdere malen geinstalleerd op Raid 0, geprobeerd op Nvidia & Silicom Image
- De laatste drivers gebruikt voor raid, bij de eerder drivers was het niet mogelijk om de computer af te sluiten, deze bleef hangen in het laatste afsluit scherm werd verholpen door de nForce4 AMD Edition (6.66) driver
- Heb geprobeerd de stand-by eruit te slopen via regedit, maar niet gelukt.

M'n specs zijn:
AMD athlon 3800+ Venice
MSI K8N neo platinum 4 board (bios 1.9)
Kingston DIMM 1 GB (Retail, DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit)
Maxtor diamond max 10 200GB SATA
VGA MSI 128 x600xt
cd/dvd rom NEC ND3540A
Windows XP MCE 2005

Ik ben nu al maanden bezig dus zou mooi zijn om het nu eens opgelost te krijgen of in ieder geval duwtje in de rug in de goede richting waarin ik moet zoeken.

• mrFoce
  • Laatst online: 18-03 23:13
wake on lan ingeschakeld ?

• whazzzup
Zie 'm er niet eens tussen, neem aan dat ie gewoon onder power management had moet staan in bios.

• mrFoce
whazzzup schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:19:
[...]

Zie 'm er niet eens tussen, neem aan dat ie gewoon onder power managemet had moet staan in bios.
http://www.hothardware.com/printarticle.cfm?articleid=645 die heeft wel Wake on Lan (wordt meestal WOL genoemd) en is volgens mij bijna identiek aan jou moederbord.

Advanced networking features

TCP segmentation offloads
Jumbo frames
Checksum offloads
Interrupt moderation
Traffic prioritization
Remote wake-up
Network management for easy set up, configuration, and monitoring

Kijk anders even bij de specs van je moederbord

[ Voor 42% gewijzigd door mrFoce op 07-10-2005 23:32 ]

• whazzzup
Net alles nog ff na gelopen, maar zit er echt niet tussen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zet je hele APM in de BIOS uit, ben je er klaar mee. Kijk ook opties als "Restore on power loss" ed na.

Forget your fears...
...and want to know more...

• whazzzup
Aetje schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:53:
Zet je hele APM in de BIOS uit, ben je er klaar mee. Kijk ook opties als "Restore on power loss" ed na.
APM is niet terug te vinden in de BIOS, dit zou mogelijk kunnen zijn doordat deze ondersteund is door ACPI ook in windows is deze niet terug te vinden in eigenschappen energiebeheer.

• Abomination
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Of mischien bij Geplande Taken (Scheduled Tasks) de optie "wake the computer to run this task" aangaezet?

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• whazzzup
Abomination schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:08:
Of mischien bij Geplande Taken (Scheduled Tasks) de optie "wake the computer to run this task" aangaezet?
nope hier ook niets aangezet

• Abomination
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Mischien in Device Manager bij de muis of keybord (of ander apparaat) de optie "Allow this device to bring the computer out of standby" aangezet?

[ Voor 13% gewijzigd door Abomination op 08-10-2005 00:17 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• whazzzup
Abomination schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:17:
Mischien in Device Manager bij de muis of keybord (of ander apparaat) de optie "Allow this device to bring the computer out of standby" aangezet?
kan zoiets dergelijks ff zo snel niet vinden, maar het feit is dat hij niet in stand-by staat als hij opnieuw opstart, maar helemaal uitgeschakeld is, en dan zo tussen minimaal een minuut en maximaal 5 minuten z'n eigen gewoon weer opstart het verschild namelijk per keer

• mrFoce
whazzzup schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:24:
[...]

kan zoiets dergelijks ff zo snel niet vinden, maar het feit is dat hij niet in stand-by staat als hij opnieuw opstart, maar helemaal uitgeschakeld is, en dan zo tussen minimaal een minuut en maximaal 5 minuten z'n eigen gewoon weer opstart het verschild namelijk per keer
trek voor de grap toch is de netwerk kabel(s) eruit en kijk of het dan nog gebeurd.

• whazzzup
gideon82 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:29:
[...]

trek voor de grap toch is de netwerk kabel(s) eruit en kijk of het dan nog gebeurd.
Er gebeurd helemaal niets.....start niet meer uit z'n eigen op, ook als ik LAN in het bios uitschakeld start dat ding niet meer uit z'n eigen op, wel een beetje lastig internetten zo.

Dus wat is stap 2..... "Wake-up On Lan" is niet terug te vinden in m'n Bios.

[ Voor 4% gewijzigd door whazzzup op 08-10-2005 22:01 ]

Verwijderd

whazzzup schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:55:
[...]
Dus wat is stap 2..... "Wake-up On Lan" is niet terug te vinden in m'n Bios.
Wake on LAN kun je uitzetten via Apparaatbeheer (Start, Uitvoeren, typ "devmgmt.msc").
Rechtsklik in Apparaatbeheer op je LAN-adapter (zit onder Netwerkadapters) en kies voor Eigenschappen. Op het tabblad Geavanceerd selecteer je Wake on-instellingen en geef je als waarde Uitgeschakeld.
In dat tabblad zet je ook "Instellingen Wake On-verbinding" op Uitgeschakeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 22:06 ]

• whazzzup
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:04:
[...]

Wake on LAN kun je uitzetten via Apparaatbeheer (Start, Uitvoeren, typ "devmgmt.msc").
Rechtsklik in Apparaatbeheer op je LAN-adapter (zit onder Netwerkadapters) en kies voor Eigenschappen. Op het tabblad Geavanceerd selecteer je Wake on-instellingen en geef je als waarde Uitgeschakeld.
In dat tabblad zet je ook "Instellingen Wake On-verbinding" op Uitgeschakeld.
:) _/-\o_ Dit werkt dus gewoon, na weken ploeteren is het dus gewoon één dingetje wat ff uit gezet moest worden.

vraag me alleen af hoe dit ineens zo ingesteld kan staan, door de Bios update misschien?
Pagina: 1