[XP Pro] tijdelijke installatie bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09-2025
Hallo medeforummers,

Ik zit met een probleem nu, ik wil de nieuwe Battlefield 2 patch installeren, maar die heeft 1,6GB vrije ruimte nodig op mijn windows partitie. Ik neem aan dat dat voor tijdelijke installatie bestanden is, maar het probleem is dat ik nog maar 1,2GB vrij heb. Veel ruimte kan ik niet meer maken, dus nu kan ik die Battlefield 2 patch niet installeren. Dus mijn vraag is, is het mogelijk om ergens in windows in te stellen dat die de tijdelijke installatie bestanden op bijvoorbeeld een andere partitie zet? Zodat die niet meer gaat zeuren dat die te weinig ruimte over heeft op mijn windows partitie. Ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben.

Groeten,

Dosed

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:02
Je kunt eventueel de $NtServicePackUninstall$ mappen verwijderen (hierin staat de informatie die Windows nodig heeft om een Service Pack te deinstalleren (maar als het al langer stabiel draait kun je dat net zo goed weggooien)). Lees hiervoor even dit artikel: http://support.microsoft.com/kb/290402 .

ALs je er zeker van bent dat je geen updates van windows terug wilt draaien kun je ook die mappen verwijderen.

Je kunt alle systeemherstelpunten behalve de laatse wissen via Start --> Programma's --> Bureauaccesoires --> Systeemwerkset --> Schijfopruiming --> Meer Opties.

Als met XP Pro draait dan kunnen er nog veel niet gewiste .old bestanden in je systeemherstelmappen staan omdat de systemeherstel bestanden niet toegankelijk zijn. De procedure om systeemherstelbestanden te kunnen benaderen staat hier: http://support.microsoft.com/kb/309531 .

Als je toegang tot de systeemherstelmappen hebt hersteld kun je met Easy Cleaner die .old files opruimen.
Kies in het hoofdscherm van Easy Cleaner voor Overbodig. Vink daar Extra typen aan. Nu worden ook je .old files gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door EricJH op 07-10-2005 22:25 ]

• Dosed
Bedankt, het is ondertussen gelukt! :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:02
Dosed schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:15:
Bedankt, het is ondertussen gelukt! :)
Heb je zelf een oplossing gevonden of de mijne gebruikt?

• Dosed
Die van jou. Maar die mappen kon ik eerst niet zien, was vergeten om het "verborgen mappen weergeven" aan te vinken. Die $NtServicePackUninstall$ heb ik dus verwijderd, en eerdere herstel punten. Toen kon ik hem wel installeren. ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Post dan in http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/60707 ook nog even hoe je het opgelost hebt :P

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Voor eventuele volgende mensen die dit probleem tegenkomen, je kan ook in je omgevingsvariabelen tijdelijk een andere locatie ingeven waar de pc alle tijdelijke bestanden neer moet pletteren :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Pagina: 1