Hallo
Ik heb een script dat voor 99% werkt, maar er zit een klein foutje in...
dit is de code:
Ik wil dus deze
Hoe kan ervoor zorgen dat dit wel gebeurd?
Ik heb een script dat voor 99% werkt, maar er zit een klein foutje in...
dit is de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <%
'Haal de variabelen uit de querystring
barcode = Request.Form("barcode")
'Verbinding met database ter controle of de persoon al aangemeld is
set verbinding = server.createobject("ADODB.Connection")
verbinding.open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\Inetpub\wwwroot\discotheek.mdb"
'Haal de gegevens van de persoon die we willen hebben op uit de database
SQLOPVRAGEN="SELECT Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam, Straat, Postcode, Woonplaats, Telefoon1, Telefoon2, "
SQLOPVRAGEN=SQLOPVRAGEN & "Geboortedatum, Sanctie, Bijzonderheden, Barcode, Datumtoegevoegd, Tijdtoegevoegd, Aantalbezoeken FROM Discotheekbezoekers "
SQLOPVRAGEN=SQLOPVRAGEN & "WHERE Barcode='" & barcode & "'"
set controle = verbinding.Execute("SELECT * FROM Aangemeld WHERE barcode='" & barcode & "';")
set uitvoer = verbinding.Execute(SQLOPVRAGEN)
if Not (controle.EOF = true and controle.BOF = true) then
Response.Redirect "pashouderaanmeldenfoutmelding.asp"
elseif (uitvoer.EOF = true and uitvoer.BOF = true) then
verbinding.Execute("INSERT INTO Aangemeld VALUES ('" & barcode & "', " & uitvoer(0) & "', " & uitvoer(1) & "', " & uitvoer(2) & "', " & uitvoer(14) & "';")
Response.Redirect "menu2.asp"
elseif Not (uitvoer.EOF = true and uitvoer.BOF = true) and (uitvoer(9)="Ja") or Not(uitvoer(10)="") then
verbinding.Execute("INSERT INTO Aangemeld (Barcode) VALUES ('" & barcode & "');")
Response.Write("<script>window.open('bezoekerheeftsanctieofopmerking.asp?streepjescode=" & barcode & "','hoofdpagina');</script>")
else verbinding.Execute("INSERT INTO Aangemeld (Barcode) VALUES ('" & barcode & "');")
Response.Write("<script>window.open('bezoekeraanmeldeninformatie.asp?streepjescode=" & barcode & "','hoofdpagina');</script>")
verbinding.Close
set verbinding = nothing
end if
%> |
Ik wil dus deze
code:
variabelen ( uitvoer 0, 1, 2 en 14 ) invoeren in deze 1
| set uitvoer = verbinding.Execute(SQLOPVRAGEN) |
code:
maar het probleem is, dat hij alleen de barcode in deze tabel zet, omdat die gedeclareerd is als variabele. De uitvoeren uit de SQLOPVRAGEN worden niet als variabelen verwerkt in de 'INSERT INTO Aangemeld' query...1
| verbinding.Execute("INSERT INTO Aangemeld VALUES ('" & barcode & "', " & uitvoer(0) & "', " & uitvoer(1) & "', " & uitvoer(2) & "', " & uitvoer(14) & "';") |
Hoe kan ervoor zorgen dat dit wel gebeurd?