Temperatuur Display On Boot

Pagina: 1
Acties:

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik kan me nog heel goed herinneren dat je tijdens de Boot sequence even kon zien wat de temperatuur was van de CPU en ook de voltages. Maar sinds een tijdje gebeurt dit niet meer tijdens de boot sequence.

Weet iemand hoe je dit weer kan laten verschijnen tijdens de boot?

Ik heb een MS-6712 ATX Mainboard. De KT4V series. Met BIOS versie 3.31a AMIBIOS.
CPU is een AMD Athlon XP 2400+ 2.0 Ghz.

Alvast bedankt!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Zoek in je BIOS naar een instelling zoals "Show system health in POST" (zo heet het bij mij tenminste).

public void ik()

• Moumentai
Sorry maar dat kan ik helaas nergens vinden in de BIOS :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Moumentai op 07-10-2005 21:57 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je gezocht in de handleiding? Ik heb hem even gedowload maar kan het niet 1-2-3 vinden, misschien dat het iets te maken heeft met
Quick Boot Setting the item to Enabled allows the system to boot within 5 seconds since it will skip some check items.
Available options: Enabled, Disabled.
Full Screen Logo Show This item enables you to show the company logo on the bootup screen. Settings are: Enabled Shows a still image (logo) on the full screen at boot. Disabled Shows the POST messages at boot.
Anders weet ik het ook niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Moumentai
Misschien dat inderdaad de Quick Boot naar Disabled te zetten dat je het dan weer ziet.

Is dit veilig? Ik ben altijd zo'n schijterd in het wijzigen van settings in de BIOS. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Moumentai op 08-10-2005 12:55 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja dat is veilig. MSI zet duidelijk in de handleiding bij de dingen die niet veilig zijn de aanwijzing dat je die instelling alleen moet veranderen als je weet wat je doet. Dit kan zonder problemen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Moumentai
Helaas was dit ook niet de optie. Quick Boot uitzetten zorgt er alleen maar voor dat de Memory Test volledig word uitgevoerd. Dus dat hij gaat optellen naar het aantal beschikbare KB dat je hebt voor je geheugen. Met Quick Boot aangeschakeld dus niet.
Pagina: 1