Ik heb een heel erg vaag netwerk probleem en weet begod niet hoe ik dit moet oplossen. Het is namelijk zo, ik heb een netwerk ge-installeerd tussen 2 PC's die beide XP SP2 draaien, PC1 (hoofd PC en seeder van het internet naar PC2) is een AMD SEMPRON 2200+ en PC2 (de leecher en ook de probleem bak) is een 233 Mhz Pentium 2. Nu heb ik zo'n probleem dat als ik de computer boot dat ik dan zie dat hij ip-adres etc verkrijgt en dan plots hangt de computer vast! Dit doet ie keer op keer (laatste 2 uur). Hiervoor had ik ook al grandioze problemen met de computer, dan had ik het netwerk ge-installed en alles werkend naar toebehoren en dan 2 dagen later heeft de verbinding 1 of andere kuur en zegt ie beperkt of geen internetverbinding. En dan na een tijd (1 a 2 dagen of langer) werkte de PC dan ook wel weer naar toebehoren (na veelvuldig her-installeren van netwerk kaart). Maar ik wil graag weten wat het probleem is, want voordat de problemen begonnen werkte het netwerk zo'n 4 maanden. Nu is het echt alleen maar kut. Als er iemand is die me verder kan helpen zou ik dat waarderen.
Probeer de kaart in een andere slot te steken , en probeer hem eens in een andere pc te doen .
als hij dan nog steeds niet werkt is je kaart stuk
als hij dan nog steeds niet werkt is je kaart stuk
"Stilte, een gat in het geluid...."
Ik heb nu een andere kaart gekocht, maar nu heb ik weer beperkte of geen internet verbinding. De kaart werkt overigens prima, niet zoals die andere die maar niet wou starten of crashes veroorzaakte. Wat kan ik doen? Iemand die even een tut ofzo maakt of me een link geeft naar een goed netwerk-beheer maken. Misschien kan ik dan zien of ik iets heb fout gedaan.
Tussen twee pc's een straigth kabel? Lijkt me raar dat het dan uberhaupt soms wel werkt.
op de kabel staat 4UTP, maar bedoel je dat het dus eigenlijk niet kan en een cross cable ervoor moet halen?
Tussen twee pc's moet je een crosscable gebruiken*, met een straigth cable zou het niet werken.
Tussen een switch en een pc een straight
*uitzonderingen zijn netwerkkaarten die beschikken over mdi/mdi-x auto crossover.
Maar daar zijn er nog niet zoveel van te verkrijgen.
Maar wat bedoel je met 4 utp? class 4?
Je hebt toch wel class 5 nodig voor 100mbit.
Probeer het eens met 10mbit.
Zeker weten dat je een straight kabel hebt?
Tussen een switch en een pc een straight
*uitzonderingen zijn netwerkkaarten die beschikken over mdi/mdi-x auto crossover.
Maar daar zijn er nog niet zoveel van te verkrijgen.
Maar wat bedoel je met 4 utp? class 4?
Je hebt toch wel class 5 nodig voor 100mbit.
Probeer het eens met 10mbit.
Zeker weten dat je een straight kabel hebt?
[ Voor 9% gewijzigd door job op 08-10-2005 15:08 ]
Ik weet niet honderd procent of ik een straight heb, maar ik dacht van wel. Ik heb even opgeschreven wat er nou precies allemaal op de kabel staat:
"space shuttle-c multi-lan verifeid (UL) cat5 patch cable and etl to EIA/TIA-568A 4UTP 24AWC* stranded cm el29760 csa LL80671 awm II A/B 80C 300V FT4"
* kan ook een O of een Q zijn, was beetje weg gevaagd.
Ik heb niet echt mieters veel verstand van al die soorten kabels enzo.
"space shuttle-c multi-lan verifeid (UL) cat5 patch cable and etl to EIA/TIA-568A 4UTP 24AWC* stranded cm el29760 csa LL80671 awm II A/B 80C 300V FT4"
* kan ook een O of een Q zijn, was beetje weg gevaagd.
Ik heb niet echt mieters veel verstand van al die soorten kabels enzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 16:02 . Reden: typo's ]
Pagina: 1