Toon posts:

kan ik dit overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Asus P2B mobo met een Pentium II 400. Deze wil ik nu eindelijk wel eens gaan overklokken, maar mijn mobo kan maar processors tot 400 MHz aan. De multiplier van de processor verzetten kan dus niet meer. :(

Nu zou ik dus de FSB kunnen overklokken boven de 100 MHz, maar is dit nog wel goed voor mijn geheugen en KAN het sowieso? Ik heb inmiddels 320 MB verzameld, maar dit zijn natuurlijk allemaal verschillende chips, Infineon, Samsung en weet ik veel wat nog meer.

Zou het niet kunnen zijn, aangezien mijn mobo maar processors t/m 400 MHZ ondersteunt, dat het gewoon niet hoger kan?? :?

En wat zou het ergste zijn dat er kan gebeuren al het es ff lekker fout gaat??

bvd

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
1. Als jij een Asus P2B hebt die maar een multiplier heeft die tot 4 gaat, ben je volgens mij in het bezit van een uniek moederbord met een of andere heeeele vage productiefout...

2. Een Pentium 400 is multiplier locked. Al zou je hem op 1229044^2 kunnen zetten, dan zou er nog niks gebeuren. Locked wil dus zeggen dat ie de multiplier-settings negeert.

3. FSB overklokken werkt wel. Wat je geheugen aankan kan niemand je vertellen. Gewoon proberen. Het gaat er niet kapot van. Als je geheugen het niet meer trekt krijg je allemaal checksum errors of foutmeldingen van je registry. Dan zit je dus te hoog.

edit:
typo's

Verwijderd

als je een pII400 bezit van voor aug 99 als ik me niet vergis kun je pin21 van je cpu afplakken met klein stukje tape en dan is hij geunlocked !
heb je een van na aug99 heb je pech en kun je alleen je fsb verzetten !

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

Op woensdag 17 januari 2001 01:22 schreef Montieken het volgende:
als je een pII400 bezit van voor aug 99 als ik me niet vergis kun je pin21 van je cpu afplakken met klein stukje tape en dan is hij geunlocked !
heb je een van na aug99 heb je pech en kun je alleen je fsb verzetten !
Uhm, was het niet augustus 98?

Verwijderd

oeps indd 98 :) thx voor het verbeteren , tis al laat he :?

Verwijderd

Waar vind je een website met tekeningetje daarover?

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, ik ga dat afplakken dan maar es proberen, want volgens mij is mijn cpu inderdaad van voor die tijd... als het toch niet lukt klok in gewoon de FSB over :)

En over die multiplier, voor zou gauw ik het kom zien stond ie op 8, lijkt me een beetje vreemd, maar ik zal er nog es goed naar kijken...

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op woensdag 17 januari 2001 11:14 schreef ScorpionY het volgende:
ok, bedankt, ik ga dat afplakken dan maar es proberen, want volgens mij is mijn cpu inderdaad van voor die tijd... als het toch niet lukt klok in gewoon de FSB over :)

En over die multiplier, voor zou gauw ik het kom zien stond ie op 8, lijkt me een beetje vreemd, maar ik zal er nog es goed naar kijken...
Dat bedoel ik dus!!! Een Pentuim 400 loopt op een fsb van 100, dus heeft ie een multiplier van 4. De jouwe staat op 8, dus rara waarom loopt ie geen 800mhz? Omdat ie multiplier locked is dus!

Als je hem zou kunnen unlocken op de bovenstaande manier (wat volgens mij niet klopt, volgens mij verhoog je het voltage met het afplakken van pin 21, en unlock je mooi niks), zet dan wel eerst ff je multiplier terug. Anders probeer je hem gelijk op 800 mhz op te starten, en ga er maar niet van uit dat dat gaat lukken;).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 11:22 schreef worsie het volgende:

[..]
Als je hem zou kunnen unlocken op de bovenstaande manier (wat volgens mij niet klopt, volgens mij verhoog je het voltage met het afplakken van pin 21, en unlock je mooi niks), zet dan wel eerst ff je multiplier terug. Anders probeer je hem gelijk op 800 mhz op te starten, en ga er maar niet van uit dat dat gaat lukken;).
in dat geval ga ik eerst maar ff zoeken hoe dat precies met die pin 21 zit voordat ik ergens aan begin...
en inderdaad, die multiplier van 8 bewijst gewoon dat ie is gelocked... :)
Pagina: 1