[ce] Wat is windows ce?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat is windows ce? Ik weet dat het op pda's gebruikt wordt (ipv pocket pc).
Maar kan je het ook gebruiken ipv windows? Wie gebruikt het ipv windows? (op een fotoslider bijvoorbeeld)

[ Voor 23% gewijzigd door Jazzle op 08-10-2005 09:05 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

ShadowBumble

Professioneel Prutser

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Windows CE (voorloper van Windows Mobile) is het Microsoft OS dat op Pocket PC's draait. Zeg maar windows voor PocketPC's dus. Tegenwoordig heet het Windows mobile. De laatste versie is volgens mij versie 5.0.

Er zijn geen alternatieve besturingssystemen mogelijk op de gewone Pocket PC's (alhoewel fanatiekelingen ongetwijfeld pogingen doen er LINUX op te krijgen! ;) ).

Het is dus niet zoals bij PC's... ff een ander OS installeren. Verder is het zo dat het OS op de ROM gebakken staat en is alleen door de fabrikant te vervangen (voor een update e.d.)... officieel dan.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:23

Nakebod

Nope.

Windows CE wordt niet op PDA's gebruikt ipv PocketPC, PocketPC is het soort pda. Een PocketPC draait Windows CE. Echter heet CE alweer een tijd Windows Mobile.
Windows CE kan alleen op zeer specifieke hardware draaien, dus op je pc zal het niet gaan draaien.

Editje @ hierboven, veel PDAs kunnen Linux runnen: http://linuxdevices.com

[ Voor 15% gewijzigd door Nakebod op 07-10-2005 20:48 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-12 16:30

ThunderNet

Flits!

http://msdn.microsoft.com/embedded/windowsce/default.aspx

Het heet dus nog steeds Windows CE :)
Windows mobile is net ietsjes anders :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Windows heet op een Pocket PC nu Windows mobile, vroeger was het nog gewoon CE 2.0 (Bij mijn HP 620lx nog steeds :P). Windows CE (nu versie 5) is nog steeds de basis van de mobiele producten, zo is de auto-editie van Windows ook gebaseerd op CE.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:23

Nakebod

Nope.

Nu je het zegt..
Dus Windows Mobile isl gebaseerd op CE als het goed is, maar CE bestaat dus nog steeds voor de embedded producten.
En ik maar denken dat embedded producten juist weer op een versie van Windows Mobile gebaseerd waren :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Jazzle
  • Niet online
marcieking schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:52:
zo is de auto-editie van Windows ook gebaseerd op CE.
Dus het is wel mogelijk om het op een normale pc te draaien?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

BlackJack schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:29:
[...]

jup :) maar er is ook nog Windows XP Embedded, welke beter geschikt is voor gewone pc's met specifieke toepassingen (denk aan evt. photoplay dingen, etc. etc.)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Jazzle
  • Niet online
ThunderNet schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:31:
[...]

jup :) maar er is ook nog Windows XP Embedded, welke beter geschikt is voor gewone pc's met specifieke toepassingen (denk aan evt. photoplay dingen, etc. etc.)
Ja, die had ik ook al gevonden, maar het is nogal lastig om met die evaluation een image te maken, omdat het op het server/client systeem is gebaseerd (developper tools op client, components op de server) en ik het gewoon niet aan de praat krijg.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

BlackJack schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:34:
[...]

Ja, die had ik ook al gevonden, maar het is nogal lastig om met die evaluation een image te maken, omdat het op het server/client systeem is gebaseerd (developper tools op client, components op de server) en ik het gewoon niet aan de praat krijg.
Dacht je dat het met CE veel simpeler ontwikkelen was? ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

BlackJack,

Ik mis in jouw topicstart echt elke vorm van eigen inzet - wat heb je zelf al gevonden over Windows CE, waar heb je zoal op gezocht e.d.? :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
BlackJack schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:29:
[...]

Dan heb je nog meer aan Windows PE, of aan BartPE...

We are shaping the future

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

Exirion

Gadgetfetisjist

elevator schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:40:
Ik mis in jouw topicstart echt elke vorm van eigen inzet - wat heb je zelf al gevonden over Windows CE, waar heb je zoal op gezocht e.d.? :)
Goh, jij ook al? 1 Googletje van 5 seconden was genoeg geweest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1