Toon posts:

[BF2] crash naar desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draaide eerst ongepatched bf2 en die crashte regelmatig naar de desktop nog voor ik iets zag, soms deed ie het maar dan crashte hij soms tijdens het spel.

De pc:
Asus P4P800
Intel P4 Northwood 2.8
Corsair PC3200 256MB x 4
Sapphire Ati Radeon 9600XT
Voeding is een aopen 350W, heb ook een coolermaster realpower 450 geprobeerd, helpt ook niet.

Nu heb ik bf2 gepatched naar 1.03 en nu kom ik helemaal het spel niet meer in.
Het beeld wordt zwart, ik zie het lampje van de monitor knipperen (schakelt frequentie), blijft zwart, lampje monitor knippert opnieuw en hopla, ik sta op de desktop.

wat ik al heb geprobeerd:
- pagefile vergroot / verkleint
- nieuwste ati driver 5.9 (die dit op moet lossen)
- vpu recover uitgezet
- voip uitgezet in de .con files
- map movies hernoemt
- ATI overdrive uitgezet
- hardware audio accelleration uitgezet
- verse install van bf2 (profielen verwijderd).

Pc is verder 100% stabiel, ik kan ut2004, doom3, FEAR demo ed allemaal uren spelen zonder enig probleem.

Ik heb geprobeerd zonder cpu overklok en met hyperthreading disabled en dat helpt ook niet...
En nu heb ik geen ideeen meer, volgens mij heb ik alles geprobeerd wat ik op got kon vinden.
Alle tips zijn van harte welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 09:51 ]

Verwijderd

Er zijn genoeg topics daar over ;)

Verwijderd

Topicstarter
zie edit.
Alle topics die ik gezien heb zijn al aardig oud of gaan over 1 bepaald probleem en zie een thread jack niet zo zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Verse windows install was nodig.
Verder kon alles aan blijven staan inclusief alle overkloks.
Ik heb een vermoeden dat het kwam door een java installatie die eropgezet is.
Verder heb ik bijna alle apps er al weer opstaan en hij blijft het doen.
En btw, het is nog xp mce ook!
Bedankt voor alle nuttige tips, ik hoop dat iemand anders hier misschien wat aan heeft.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 08:53

NEK

Ik heb een bericht van EA ontvangen. http://gathering.tweakers...message/24359508#24359508

Verwijderd

Ik heb echt precies hetzelfde....

Iedereen moet er gewoon even achter komen dat het niet hun uber pc'tje is maar die ruk patch :P

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:08

Shabbaman

Got love?

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met een geforce 6600. Ik had ook al problemen met bf2 toen ik het net gekocht had, maar na veel gezeik, een patch en vooral de nieuwste drivers draaide het als een zonnetje.
Maar niet alleen heb ik te weinig schijfruimte om de nieuwe patch te draaien, ook als ik de "workaround" gebruik lukt het dus niet. Ik start het spel, krijg een zwart scherm en verder niets meer. Ja, CTD.

Weet iemand of het patchen vanuit de temp folder ook echt werkt? Ik heb er nog niet bijster veel succesverhalen over gehoord.

Kan je iets meer uitwijden over die java die de boel zou verkloten?

Die windows herinstallatie kan wel helpen om de registratiegegevens te verwijderen natuurlijk. Dat voorkomt wel die cd-key fout, maar ik zie niet waarom dat zou voorkomen dat het spel gewoon opstart.

:'(

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 08:53

NEK

Shabbaman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:21:
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met een geforce 6600. Ik had ook al problemen met bf2 toen ik het net gekocht had, maar na veel gezeik, een patch en vooral de nieuwste drivers draaide het als een zonnetje.
Maar niet alleen heb ik te weinig schijfruimte om de nieuwe patch te draaien, ook als ik de "workaround" gebruik lukt het dus niet. Ik start het spel, krijg een zwart scherm en verder niets meer. Ja, CTD.

Weet iemand of het patchen vanuit de temp folder ook echt werkt? Ik heb er nog niet bijster veel succesverhalen over gehoord.

Kan je iets meer uitwijden over die java die de boel zou verkloten?

Die windows herinstallatie kan wel helpen om de registratiegegevens te verwijderen natuurlijk. Dat voorkomt wel die cd-key fout, maar ik zie niet waarom dat zou voorkomen dat het spel gewoon opstart.

:'(
Als de cd-key error blijft houden, werkt niet bij patch 3, dan dien je dat bestandje Battlefield2_code.exe te gebruiken in de map support.
Patch 3 bevat bugs.

Verwijderd

Modbreak:Niet proberen dit topic te kapen!

[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 13-10-2005 22:45 ]

Verwijderd

Shabbaman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:21:
Jah dit werkt... Is ook nog geen eens zo heel moeilijk... heb het zelf al meerdere keren gedaan en tot nu toe lukte het elke keer aangezien ik telkens bij de laatste patch Back To Desktop Crashes kreeg :P

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:08

Shabbaman

Got love?

Het "lukt" mij ook wel, maar daarna werkt het niet. Als ik zeker weet dat dat niet door het uit de temp patchen komt maar door de patch is dat al een hele zorg minder. Nou ja, het blijft bagger natuurlijk.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 17:18

Keep It Real!

Verwijderd

het lag bij mij aan me ati driver, nu 5.9 geinstalld ent werkt
Pagina: 1