dell latitude cpi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
op deze laptop, van mn pa even mogen lenen, staat nt4. ik wil deze graag eraf hebben en er een ander besturingssysteem opzetten.

de bios is echter geblokkeerd en we weten het admin wachtwoord niet.
is er nu toch een mogelijkheid om te formateren, ik kan nml alleen maar booten vanaf diskette, en niet van cd-rom. hoe krijg ik er dan n ander besturingssyteem op? ook kan er niet tegelijk een cdrom en een diskette in.

ik heb op ineternet gezocht voor een password. ik kon er echter niet achterkomen.
als iemand weet hoe dit wel kan. het service id: vgdgs en bios a14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

Gewoon de harde schijf aan een gewone pc hangen (via een omvormer)en de schijf formateren ,
dan een ander OS erop zetten of wil je nog gegevens hebben die er nog opstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
gegevens mogen van mij weg.

hoe duur is zo'n omvormer? (laptop is niet veel meer waard)
kan dat os dan wel opstarten in een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Van jou ja, maar ook van je pa? :P

Maak er voor de zekerheid eerst een backup van (Ghost ofzo), in dat geval :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:28
je hebt ook van die kabeltjes waarmee je je diskette-station mee aansluit op je printerpoort..
ken je je cdrom erin laten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
maak de 6 magische bootdiskettes aan van XPdownloadlinkje

Boot met die diskettes, prop daarna je CD erin wanneer xp dat vraagt en zo installeer je de boel.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61408

probeer dit wachtwoord is 9WFTM59N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11604

Je kunt Dell bellen, die kan je helpen. Moet je wel kunnen bewijzen dat je de rechtmatige eigenaar van de laptop bent.

Als alternatief schijnt je ook de security chip direct te kunnen manipuleren:

Re: Forgotten BIOS or Boot password for Dell Latitude CPi D266xt
Note: This is for Dell CP and CPI Latitudes, it has not been tried on other models. Another way to crack it is to create a short in the 24c02 chip (the markings on the top of the chip) between pins 3 and 6 when you power on!
Before you try that though, remove the hard-drive and see if you get the same error.
If NOT, then it is a Hard-drive password and not a system password. This fix is for a system BIOS password only. A new Hard-drive should fix it if it boots w/o the hard-drive or is cleared of a system BIOS password.
The chip is below the processor so you have to solder two very small wires and bring them outside the laptop then reinstall the processor. Short the two wires and power on! Pin 1 is the one with the dot in the corner. Next pin on the same side is 2 then 3,4, and 5,6,7,8 going around the corner with pin 8 being across from pin1. The power on password will be disabled and you will be able to access the system settings via the F2 during bootup as if it was never there. This works for me, works great.
Only catch is…if there is also a hard-drive password, it will not disable that one and you will get the same message. But at least you will be able to put in a new hard-drive and use the laptop. I haven’t figured out a fix for the hard-drive one yet, except I may try to adapt a cable to connect the laptop drive to a desktop pc and then I should be able to Fdisk it etc. (the laptop looks for the password protection, I doubt the desktop will especially another brand.) You could try to install the hard-drive in another brand laptop. Perhaps then you can Fdisk it etc. to reclaim it.
For those of you who are not accustomed to soldering PC boards. Make sure the wire does not touch other pins or the case. Do NOT OVERHEAT the chip! Work in short sets of applying heat and let it rest a few minutes between attempts if you can not get it to attach right away. No more than 8 seconds at a time at low temp setting.
I used some old “wire-wrap” wire. It is very-very small, single solid strand, and insulated. Be sure to ground the solder iron to the case just before you solder and REMOVE THE BATTERY FIRST!

Ik heb zelf ook een Latitude, maar ik ben de eerste en enige rechtmatige eigenaar, dus ik had geen probleem met Dell toen ik mijn wachtwoord vergeten was. Ik heb de bovenstaande methode nooit geprobeerd en als je geen ervaring hebt met het openschroeven van je laptop of met het solderen op moederborden, zou ik er erg voorzichtig mee zijn als ik jou was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
de gegevens mogen ook van mn pa weg, is oude laptop van zn werk. hij heeft inmiddels een nieuwe, maar hierdoor kan ik dus niet aantonen dat ik de rechtmatige eigenaar ben.

dat password heb ik al geprobeerd, en die gaf een error :(

die diskettes heb ik even naar gekeken maar vroeg me dit af, kan ik dan het diskette station verwisselen voor een cdrom station?
ik kan dan evt ok kiezen om dos te instaleren (dat werkt wel) maar kan die dan de drivers voor die cd speler laden? anders kan ik zo denk wel win98 instaleren, of win95 (zit bij de laptop nog ingepakt bijgeleverd..)

ok, ik heb dat kabeltje gevonden :) er zit nu dus en diskette station én een cdrom station op de laptop. nu met dos kijken of ik die cdrom aan de praat kan krijgen. als da niet luk zou ik dus met een bootfloppy win98 kan instaleren

[ Voor 17% gewijzigd door keluwak op 07-10-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62206

download de volgende zipfile en kopieer de inhoud op een dos bootable floppy (onder windows 9x of dos format /s).
hiermee programeer je de servicetag opniew maar worden ook de admin passwords gecleared (oops :o)
Zo's suffe tech monteur van Gaytronics heeft hem eens laten liggen toen ie m'n laptopje fixte.

zip filetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat een moeilijk gedoe allemaal.

Je kan toch ook een netwerk installatie doen met een network bootdisk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
BackSlash32 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:38:
Wat een moeilijk gedoe allemaal.

Je kan toch ook een netwerk installatie doen met een network bootdisk?
ik kon helemaal mijn netwerk niet op met die laptop. inmiddels staat tie gewoon t formateren, daarna gooi ik er windows op, en probeer ik als alles werk die code nog wel te verwijderen :)

als iets niet lukt laat ik het nog wel weten, iig bedankt voor de snelle reacties _/-\o_

edit:
ik heb hem aan de praat, en lig nu op bed dit bericht t tikken :) zelf gelijk n netwerk kabel gemaakt met een oud isdn kabeltje...

[ Voor 13% gewijzigd door keluwak op 07-10-2005 23:07 ]

Pagina: 1