Toon posts:

Geen internetverbinding,wel IPadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuishoort. Na een nieuwe xp pro installatie op een laptop probeerde ik een verbinding met het internet te maken via mijn draadloze pci kaart. De verbinding was super langzaam en binnen twee minuten gebeurde niets meer. Daarna gebeurde hetzelfde door gewoon rechtsstreeks op de kabel aan te sluiten. Een andere laptop werkt prima, zowel rechstreeks met de kabel als draadloos. Inmiddels heb ik laptop 2x geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. De helpdesk van @home weet geen oplossing. Alles klopt namelijk. Krijg gewoon een ip adres etc, toegewezen, en hij vindt de websites wel...maar kan geen verbinding tot stand brengen. Eerst dacht ik dat de interne netwerkkaart kapot was, maar hetzelfde probleem treedt dus op met de wireless pci kaart. Voor de format was er nog niets aan de hand.
Enkele gegevens:

XP pro (eerst met sp2, maar nu zonder sp2...beide werken niet)
AMD Athlon(tm)XP 1800+
1.52 GHz
240 MB Ram

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-04 12:24
Heb je wel de juiste computernaam (hostname) in je computer aangegeven?

Deze begint met CC- of CP- o.i.d. gevolgd door een getal en weer een letter.

Verwijderd

Topicstarter
Die is juist hoor. Ben alles afgegaan met de servicedesk en er is ook een verbinding. Ik toets een url in, hij zoekt en vindt de pagina, maar kan niet laden. Gevolgd door een time-out. Zou ik iets in de bios kunnen aanpassen of zo? Of kan het virtueel geheugen hiermee te maken hebben? Dit probleem treedt dus op met zowel draadloos als vast. Ook bij draadloos zie ik dat er een goede tot uitstekende verbinding is.

Je zou haast denken dat hij wordt tegengehouden door een firewall, maar die is uitgeschakeld. Het eerste wat ik dus na de installatie doe is proberen windows te activeren.Maar geen enkele pagina laadt dus.Met of zonder firewall.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 09:28 ]