wat klopt er niet in mijn pc?

Pagina: 1
Acties:

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
hey, ik ben niet zo heel bekend in de overklok scene, dus alvast mijn excuses als de oplossing voor het graaien ligt. mijn probleem is als volgt: ik heb naar mijn idee geen slecht systeem, maar bij 3dmark2005 krijg ik maar 800 punten ofzo.
dit zijn mijn specs:
AMD64 3200+, Windows XPS2, 512DDR Infineon Original, 120gig S-ATA, XFX Geforce 6800 (volledig unlocked, 16 pipelines en 6 vertex shaders). Ik geloof dat mijn koeling ook wel ok is, ik heb een Aerocool Aeroengine Jr. Daar zitten 2 enorme fans in. In het zijpaneel 1 kleintje, en op mn geforce heb ik een zalman koeler.

ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de bottleneck kan zijn. alvast bedankt

Verwijderd

Heb je je AA en AF wel uit staan anders is het niet zo vreemd.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor 3dmark zie ik bij je hardware geen bottleneck, het zal dus eerder liggen aan je instellingen of drivers.

Het zou ook kunnen dat je misschien voor de 6800 een ATI kaart had en dat die drivers de nieuwe van NVIDIA in de weg zitten.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:33:
Heb je je AA en AF wel uit staan anders is het niet zo vreemd.
Bij de gratis versie draait 3DMark05 altijd op dezelfde settings dacht ik? :?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja, tenzij je je driver insteld op 4xFSAA en 16xAS, dan forceert je driver dat. Dus dan mag je in 3D Mark instellen wat je wilt, het maakt toch niet uit...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor voeding heb je? Een te zwakke voeding kan de videokaart doen terugclocken en is hij dus langzamer.

Heb je de laatste chipset- en videodrivers geïnstalleerd?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• m2xum2xu
ik heb momenteel geen toegang tot mn pc, dus ik kan niet zo ff zeggen watvoor voeding dat ik heb, maar het is geloof ik 600 watt, dus ruim voldoende. ik heb de 'geregistreerde' versie van 3dmark. ik kan zondagavond weer bij mijn pc, dan zal ik eens kijken of AA en AF uitstaan (dit moet ik dus in de config van nvidia doen en in 3dmark?). ik heb ook nog een vraagje mbt het overklokken van mijn videokaart. wat is het feitelijke verschil als ik de GT bios ipv de gewone op mijn 6800 zet? kan het kwaad? en is het normaal dat je systeem af en toe hapert alsje je videokaart op (iets) hogere core laat draaien.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
m2xum2xu schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:00:
ik heb momenteel geen toegang tot mn pc, dus ik kan niet zo ff zeggen watvoor voeding dat ik heb, maar het is geloof ik 600 watt, dus ruim voldoende. ik heb de 'geregistreerde' versie van 3dmark. ik kan zondagavond weer bij mijn pc, dan zal ik eens kijken of AA en AF uitstaan (dit moet ik dus in de config van nvidia doen en in 3dmark?). ik heb ook nog een vraagje mbt het overklokken van mijn videokaart. wat is het feitelijke verschil als ik de GT bios ipv de gewone op mijn 6800 zet? kan het kwaad? en is het normaal dat je systeem af en toe hapert alsje je videokaart op (iets) hogere core laat draaien.
GT bios kan kwaad! het geheugen van een GT / ULTRA draait veeeeeel hoger dan een normale 6800! haperen? nee dat hoort niet zo, dan is er iets niet echt goed, maar zoals al vermoed wordt lijkt het wel gewoon een instellingen ofzo!

zet je videokaart eens op standaard waardes, en check dan nog eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_X op 07-10-2005 20:31 ]

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Heb je niet teveel spyware en andere troep op je pc staan? Ik weet niet of dit ook 3dmark scores in de weg kan zitten maar dat lijkt me wel. bijv bij mn zusje haar pc, het duurt gewoon 3 minuten voor internet explorer is opgestart 8)7 |:( , komt allemaal door spyware en fragmentatie (thx flapietoetoe). Ik kan me zo voorstellen dat als IE opstarten al 3min. duurt dat je 3dmark scores ook een heeel stuk lager uitkomen dan met een mooi 'schoon' systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door goeiemorguh op 08-10-2005 18:33 ]

|| Specs || SuperPI 1m

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
@goeiemorguh :
fragmentatie

je kan wel 600 watt hebben maar van welk merk is de voeding.
probeer eens te testen met 3dmark'03

"Stilte, een gat in het geluid...."

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Bedoel je de cpu score of de score van de game tests?

Heb je de nieuwste chipset (moederbord) drivers geinstalleerd?

Heb je de drivers van je vorige video kaart volledig ge deinstalleerd? (driver cleaner gedraait?)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• m2xum2xu
het zou goed kunnen dat ik nog wat spyware heb staan...kben van plan mn pc weer eens leeg te halen als er een fatsoenlijke x64 versie uitkomt.
het merk van mn voeding is sweexx geloof ik, niet echt een topmerk dus.
drivers van mn oude videokaart zijn volledig verwijderd. of mijn moederbord up to date is weet ik niet. Maar zoals ik al zei, ik kan pas zondagavond bij mn pc, dus ik zal alle reacties op mn post eens nagaan.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 23:51
m2xum2xu schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:19:
het zou goed kunnen dat ik nog wat spyware heb staan...kben van plan mn pc weer eens leeg te halen als er een fatsoenlijke x64 versie uitkomt.
het merk van mn voeding is sweexx geloof ik, niet echt een topmerk dus.
drivers van mn oude videokaart zijn volledig verwijderd. of mijn moederbord up to date is weet ik niet. Maar zoals ik al zei, ik kan pas zondagavond bij mn pc, dus ik zal alle reacties op mn post eens nagaan.
Zet je kaart helemaal standaard zoals hij was toen je hem kocht.
Het kan aan de pipelines zitten en probeer een andere molex kabel in je kaart te steken

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ipv een andere molex kabel is een stabiele voeding misschien ook een idee...
Been there, done that, had een sweex voeding in mijn pc, 400watt, mijn nieuwe kast had een 320watt chieftec, vroeger constant freezes/spontane reboots, na de nieuwe kast te kopen geen enkel probleem.
Check onder andere eens wat de vcore enzo is onder load, ik heb het gevoel dat deze redelijk inzakt, wat mogelijks ook underclocken tot gevolg kan hebben.
Pagina: 1