Toon posts:

cpu en geheugen gekocht, nu wat vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag van iemand geheugen en een cpu overgekocht alleen nu heb ik de volgende vraag.
De cpu is een axma2800fkt4c dus een Mobile XP-M 2800+ DTR 72W.
Zijn deze beter als de gewone 2800+jes? of zijn ze een stuk slechter? en waar worden deze cpu's voor gebruikt?

Ook heb ik 1 gig dual channel kit twinmos (pc3200) gekocht.
Alleen nu heb ik deze erin gedaan en krijg ik geen beeld op mijn pc.
als ik dan mijn oude geheugen (pc 2700 256mb twinmos) in 1 geheugen bankje stop en 1x 512 mb van het nieuwe geheugen in het andere bankje dan start hij wel gewoon op en herkend hij ook het gegeugen gewoon (768 mb) hoe kan dit?

Mijn moederbord is een Asus a7n8x deluxe 2.0 ( met de laatste nieuwe bios 1.08)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Mobile betekent meestal voor een laptop (of notebook). Deze nemen dus minder stroom, of hij echt minder presteert weet ik niet, het zou opzich de zelfde snelheid moeten zijn.

Heb je al geprobeerd met 1 nieuw reepje (zonder je oude erbij) te booten?

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan wacht ik volgende reactie's nog even af over die cpu.

Ja ik heb ook met 1 reepje geprobeerd te booten maar geen beeld..
Met 1 nieuwe geheugen module boot hij WEL! maar zodra de andere erbij zet doet hij het niet meer. ( geen beeld)
Ook geen bios peeps trouwens

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 19:52 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

A XP-M's presteren ongeveer gelijk aan normale XP's, maar ze zijn volledig unlockt, en dus erg makkelijk en vooral ook ver over te clocken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus het is juist beter dat ik die cpu heb :)
Maar is er dan nog een programma ofzo om die snelheden te regelen?
want nu zie ik hem draaien op 133 mhz x 6 multiplier.
of moet dit in de bios handmatig vast gezet worden op iets?

Want 133 mhz staat ook op internet dat dat de standaart snelheid is. en dat is niet echt snel want me 2600+ heeft 166 mhz en loopt dus ook veel sneller met dat nieuwe geheugen dan eigenlijk.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Die AMD Athlon XP-M 2800+ draait op 2133MHz met een FSB van 133MHz (DDR266) (MP van 16x).
De meest gangbare AMD Athlon XP 2800+ draait op 2083MHz met een FSB van 166MHz (DDR333) (MP van 12,5x).
Beide processoren hebben 512KB L2 Cache (Barton core)

De laatst genoemde processor is dus ook sneller omdat de FSB hoger ligt. Echter heeft de AMD Athlon XP-M altijd een unlockte multiplier zodat 'ie ook prima op 2083MHz kan draaien met een FSB van 166MHz (DDR333) :)

Standaard is de AMD Athlon XP-M 2800+ DTR trager dan een AMD Athlon XP 2800+.
De processor wordt overigens gebruikt als Desktop Replacement (DTR). Meestal voor een notebook die als desktop gebruikt wordt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx voor de info!
Dus als ik het goed begrijp is het standaart een tragere cpu. maar als ik hem ga overclocken wat dus heel makkelijk gaat is hij weer sneller.
Alleen nu zit ik met het probleem dat mijn mobo niet hoger kan als multiplier van 14x
dus dan zal ik maar de fsb op 166 moeten zetten en lagere multiplier?
Ook als ik de multiplier op (AUTO) zet dan pakt hij 14x. Maardan kijk ik in windows en staat hij op 6x :S

Edit :

Ik heb nu het geheugen underclocked naar 133mhz en nu boot hij wel met 2 nieuwe modules.
Hoe zou dat komen dat hij persee underclocked moet worden?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 20:03 ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Was het niet een probleem met TwinMoss geheugen en de nForce 2 chipset o je Asus A7N8X? Ik meen dat daar wel meerdere problemen over te vinden zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt heb er ook iets over gelezen, maar wist niet zeker of dit dat probleem was.
Ik zal het eens even opzoeken.

Maar weet iemand dat van die cpu?
Dat hij dus gewoon makkelijk op 166 mhz kan draaien en een multiplier van 12,5? Moet ik dan ook de Voltage van de cpu omhoog gooien? of doet hij dat automatisch wel?
Ik heb een zalman CNPS7000B-Cu cooler, misschien dat hij dan zelfs nog iets sneller kan draaien.
Volgens mij komt er dan tijdens het opstarten te staan unknown cpu type maar dat maakt toch niets uit waarschijnlijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:32:
Mobile betekent meestal voor een laptop (of notebook). Deze nemen dus minder stroom, of hij echt minder presteert weet ik niet, het zou opzich de zelfde snelheid moeten zijn.
AtleX schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:39:
A XP-M's presteren ongeveer gelijk aan normale XP's, maar ze zijn volledig unlockt, en dus erg makkelijk en vooral ook ver over te clocken.
Jullie hebben allebei een beetje gelijk. De CPU die de ts heeft is van dezelde kwaliteit als een normale desktop cpu, alleen dan unlocked. Overclocken kan dus makkelijker (zonde modden), maar hij zou in therorie niets verder komen dan een unlocked 2800 desktop cpu. De ts heeft een DTR cpu (desk-top-replacement) en deze verbruikt evenveel energie als een desktop cpu.

Je hebt ook de 'echte' mobiles (meestal 2500+ / 2600+). Deze verbruiken slechts 42watt aan energie en klokken daarom *veel* hoger dan de 2800+ die de TS heeft.

Natuurlijk is het bovenstaande in THEORIE, je kunt best mazzel hebben dat een goede desktop cpu beter overclocked dan een mobile, maar met een mobile heb je gewoon meer kans op een goede overclock omdat de kwalitatief betere cores in de 2500+ / 2600+ mobiles verwerkt zijn door AMD.

edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:33:
Ja klopt heb er ook iets over gelezen, maar wist niet zeker of dit dat probleem was.
Ik zal het eens even opzoeken.

Maar weet iemand dat van die cpu?
Dat hij dus gewoon makkelijk op 166 mhz kan draaien en een multiplier van 12,5? Moet ik dan ook de Voltage van de cpu omhoog gooien? of doet hij dat automatisch wel?
Ik heb een zalman CNPS7000B-Cu cooler, misschien dat hij dan zelfs nog iets sneller kan draaien.
Volgens mij komt er dan tijdens het opstarten te staan unknown cpu type maar dat maakt toch niets uit waarschijnlijk?
FSB heeft niets met de processor te maken, alleen met het moederbord / (geheugen). Het ligt er dus aan wat voor northbridge er op je moederbord zit. De NForce2 op jouw moederbord zou gemakkelijk 230mhz FSB moeten kunnen halen :) Eventueel zou je nog enkele mods kunnen uitvoeren om een nóg hogere FSB te halen.
Zo'n hoge FSB kun je natuurlijk alleen halen als je geheugen het ook trekt, eventueel zou je een hoger voltage op je geheugen kunnen zetten om dat ook over te klokken, en anders zou je een geheugen-divider kunnen gebruiken om je geheugen langzamer dan de FSB te laten lopen. (dit is niet aan te raden met de nforce2 omdat je dan veel snelheids-verlies zult hebben, meestal meer dan dat de hogere FSB je 'oplevert')

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 21:54 ]

Verwijderd

@Forceblaster

ff offtopic

als je [url]http://specs.tweak.to/8728[url] verandert in:

Specs werkt je link wel :+

Verwijderd

sorry:

[url= http://specs.tweak.to /8728] Specs [/url]

(achter elkaar dan)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:47:
sorry:

[url= http://specs.tweak.to /8728] Specs [/url]

(achter elkaar dan)
Thnx heb het verandert hoor ;)

@ the shadow

Erg bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Ik zal morgen eens even kijken of ik hem een beetje sneller kan krijgen.
Maar van een hogere FSB wordt de cpu niet warmer als ik het goed begrijp? en heeft ook niet meer stroom nodig?

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

De hogere FSB zorgt niet voor een warmere CPU mits je de MP dusdanig instelt dat de klokfrequentie exact hetzelfde is als voorheen.

M.a.w., een AMD Athlon XP 1666MHz kan zowel op 12,5x*133 als 10x*166 lopen en zal in beide gevallen evenveel warmte produceren :)

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:14:
De hogere FSB zorgt niet voor een warmere CPU mits je de MP dusdanig instelt dat de klokfrequentie exact hetzelfde is als voorheen.

M.a.w., een AMD Athlon XP 1666MHz kan zowel op 12,5x*133 als 10x*166 lopen en zal in beide gevallen evenveel warmte produceren :)
Bedankt! :*)
Ik heb hem nu op 166MHz bij 12,5x draaien.
Dus presies het zelfde als de Barton 2800 +

Als ik de multiplier hoger ga zetten dan pakt hij opeens automatisch multiplier 6x ofzo.
Dit is zeker een beveiliging ofzo?

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dat komt waarschijnlijk door een bug. Het BIOS kan niet overweg met multipliers boven 12,5x omdat de CPU opstart met een MP van 6x.

Als je hoger wilt dan die 12,5x dien je een wire-mod (pin-mod) of vergelijkbaar uit te voeren. Je moet de processoren dusdanig modificeren dat de opstartmultiplier standaard boven die 12,5x is.

Bij oudere processoren kon je ook de bruggen op de processor veranderen, het risico van falen is dan groter omdat je fysieke modificaties aanbrengt.
Of de nieuwere processoren het nog toelaten om goed gemodificeerd te worden weet ik niet.

Wat je het beste kunt doen is de FSB zo hoog mogelijk te krijgen. Een hoge FSB zorgt voor veel doorvoer. Let daarbij wel op dat je het geheugen altijd synchroon laat lopen met de FSB :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt.
Dat modden laat ik nu nog even achterwege.
Ik zal de fsb wel eens wat hoger proberen te krijgen.

Alleen nu krijg ik op 12.5 x 166 naar 5 min steeds een blauw scherm.

Nu ik hem weer op auto heb gezet ( 133 x 6 ) heb ik dit niet.

Iemand enig idee hoe dat komt?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 10:15

Quakie

quakelen

Zijn er geen UBER Biosen te vinden voor je Nforce2 plank?

Weet niet wat je bios versie is maar je hebt kans dat een update veel uit kan maken...
Zeker bij de Nforce2 mobos... die zijn voorzien van vele biosen...ook zou ik proberen om te kijken voor een Uber Bios. Dit is een bios die speciaal is aangepast om te overclocken...

Jammer dat je opstartproblemen hebt... denk dat deze proc toch 2500mhz moet halen...

ps:

je hebt kans dat ie op lagere volts ook gewoon werkt.. .heb hier een gewone barton 2500+ en die doet zijn werk ook gewoon op 1.45volt ipv 1.65.
neem aan dat deze mobile hetzelfde aankan... het zijn tenslotte de laatste versies..oud process dus volledig getweakt...

kan je cpu niet schakelen naar 200fsb via jumper op mobo? hopelijk doet je mem het dan ook en draait het gelijk aanelkaar.

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Oke bedankt.
Dat modden laat ik nu nog even achterwege.
Ik zal de fsb wel eens wat hoger proberen te krijgen.

Alleen nu krijg ik op 12.5 x 166 naar 5 min steeds een blauw scherm.

Nu ik hem weer op auto heb gezet ( 133 x 6 ) heb ik dit niet.

Iemand enig idee hoe dat komt?
Hoeveel volt (vcore) geef je de processor nu?
Op deze instellingen heeft jouw processor minimaal al 1.65volt nodig.
Ik kan uit ervaring vertellen dat de processor met een hogere FSB wél iets meer volt nodig heeft en iets warmer word. Waarschijnlijk heeft dit met de grotere dataverwerking ofzo te maken, want je zou verwachten dat de FSB geen invloed zou hebben op de warmteontwikkeling van de cpu.

Met 1.7volt zou je processor zeker stabiel moeten lopen. (zonder blauwe schermen), en als dat niet lukt zou je eens kunnen kijken of je voeding of geheugen het probleem is.
Goede programma's om te kijken of je processor stabiel is zij PIFast en Prime95 :)

• Quakie

Quakie

quakelen

Zou juist het tegenovergestelde verwachten...

Volgens mij heeft ie een van de laatste lading athlons... grote kans dat AMD helemaal geen 2800 meer maakte maar alleen nog de hogere versies... dan zou deze dus teruggeklokt staan.

Uiteraard is het wel iets dat je moet testen:)

Persoonlijk denk ik dat het door combinatie nforce2, mobile cpu, twinmos mem de totale probs veroorzaken...

Hoe draai je memory? timings via SPD? of handmatig ingesteld?

kan je niet timings loser zetten? en dan op 200mhz proberen?

Op zich heb je nog geen zorgen... als je cpu fsb van 133 is hoef je memory eigenlijk niet de 200mhz te halen.. de athlon trekt je memory niet vol.. test maar met sandra.

bij mij scheelt het 150a200mb als ik van 166 mhz terug ga naar 133 met dezelfde timings.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu @ Uberbios 1007
Op 166 x 12,5
De voltage is 1.728

Nu heb ik met prime getest en die crashte niet.
3dmark 2005 bevroor het beeld ( geen hardware fout denk ik want kon de numlock toets nog aan en uit zetten)
Net msn gedraaid en die crashte ook elke 2 minuten bijna.
en nu net werdt beeld zwart en moest ik resetten.
Draai nu weer even op 133 x 6

Geheugen timings zijn gewoon By spd dus:
2,5 - 3 - 3 - 7

hogere timings crasht hij nog bij 200 mhz ( cpu niet op 200 mhz gezet )
Ik heb mijn geheugen dan nu ook op 100 % gezet. Dat betekend dus dat hij gelijk loopt met de fsb van de cpu.

Als ik me cpu gewoon op 133 x 6 zet dan crasht er niets. ( multiplier 6 pakt hij automatisch )

Ik zal de cpu wel op normale speeds willen testen alleen ik kan niet handmatig de multiplier op 16x zetten. Wat voor deze cpu dus normaal is.

Mijn voeding zal het ook niet zijn denk ik.
Dat is een Antec 350 wat dus wel goed merk.

Is er niet toevallig iemand met de zelfde cpu?
en hoe heeft die persoon de instellingen staan in de bios.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 17:32 ]

• Quakie

Quakie

quakelen

mmm, en als je hoogste multipier pakt?

doet ie het dan wel op fsb133?

zeer gek,

heb je al naar de nieuwste bios gekeken?
officieel dan...

denk dat jouw cpu later gekomen is dan je mobo waardoor hij het niet ondersteund omdat het gewoon weg er nog niet was... tevens hoort een mobile cpu niet op een normale mobo zal de fabrikant zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
als ik hoogste multiplier pak 133 x 14 is dat.
dan start hij gewoon goed op en kijk ik in windows en heeft hij de multiplier weer op 6x gezet :S

en nieuwste officeele bios 1008 is dat.
Die had ik hiervoor (voor uber bios) erop staan.. en daar zelfde probleem

Hoop niet dat deze cpu niet goed herkend wordt.
Denk het ook niet.. want er zijn meer mensen met zo'n cpu in hun desktop pc volgens mij.

• Quakie

Quakie

quakelen

Heb je al de topic doorgezocht?

Volgens mij is er hier op GOT een topic over de overclockpraktijken van de mobile athlons...

Misschien weten ze daar iets om je te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er even gekeken en daar ook een reply achtergelaten ;)
Even zien wat ze te zeggen hebben.

Verwijderd

Gezien het feit dat je niet gewoon 200mhz (+) FSB kan draaien lijkt het me dat het probleem bij het geheugen ligt. Download eens Memtest86 om dat te testen...
Hoelang heb je prime95 gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
Prime heb ik nog maar 1 uurtje gedraaid, ik zal hem eens wat langer laten draaien dan ;)

En het geheugen hoef ik niet te testen want andere mensen hebben dat ook dat hij bij 200 mhz het niet meer doet. Dat is een bekende bug. Alleen de oplossing kan ik nergens vinden nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer iets verder.

Als ik mijn cpu snelheid op 166 mhz x 12.5 zet
en mijn geheugen lock op 133 mhz dan draait hij ook goed.

dit betekend dus dat mijn geheugen niet stabiel op 166mhz kan draaien op 1 of andere manier.

Weet iemand de standaart timings van het twinmos geheugen?
Ze staan nu op 2,5 - 3 - 3 - 8

Of iemand een idee wat ik zou kunnen proberen dat het geheugen wel op 166mhz wilt draaien zonder naar 5 min mijn pc te laten crashen.

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Welk voltage heb je op het geheugen ?
Verhoog die anders eens met 0,1V :)

Verwijderd

Topicstarter
2,6 volt staat die ;)
Dan zal ik hem even verhogen en weer testen.
Maar de timings staan zo goed?

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Goed genoeg denk ik.
200MHz PC3200 (DDR400) met CL2.5 draait ook op die instellingen. Standaard 166MHz PC2700 (DDR333) draait ook met CL2.5 :)

Verwijderd

Het lijkt me raar dat het aan het geheugen zelf ligt. Probeer dat anders eens in een andere computer. Ik denk eerder dat het aan je northbridge ligt, al zou die toch echt zonder problemen het geheugen op 200mhz moeten kunnen laten werken. Heb je in je bios een optie om wat meer volt op je northbridge te zetten? Probeer dat anders eens. Voel ook eens aan het koelblokje hoe warm de northbridge is, misschien is hij wel superheet en doet hij daarom zijn werk niet goed :)

Verwijderd

Topicstarter
LoL zo net weer even op 166 mhz gezet het geheugen
met gewoon de timings 2,5 2 2 6

Heb even memtest gedraaid.

Eerste 5 min geen probleem.
Naar 5 minuten opeens 4000 errors ofzo in 1 x

Is het geheugen dan kapot? Want op 133 mhz doet hij het wel in windows goed.
Zal vannacht nog even testen met memtest.

Ook zo nog ff die hogere voltage proberen

Verwijderd

Die errors kunnen dus ook komen door de northbridge die oververhit raakt na 5 minuten... Kijk eens hoe warm die is. Probeer voor de grap ook eens 3-3-3-8 timins ofzo

Het is wel raar dat je niet gewoon 200mhz fsb kan draaien, je geheugen ondersteund het, je northbridge zou 200mhz fsb aan moeten kunnen en je processor ook...

edit: *volledig eens met de reactie onder mij*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 21:55 ]

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Het is moeilijk te zeggen of het geheugen daadwerkelijk stuk is.

Het kan best zijn dat er instellingen in het BIOS verkeerd staan. Het kan ook zijn dat het geheugen niet compatible is met het gebruikte moederbord. Zelfs de geheugencontroller of een geheugenslot kan kapot zijn.

Als je ander geheugen hebt om te testen of een andere PC om dit geheugen in te testen kun je een beter beeld krijgen of het aan de module of PC ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer ff getest.
timings 3 - 4 - 4- 11
Weer 3000 fouten naar aantal minuten.

Northbrige is dat ding waar dat koelblokje op mobo zit?
Die is gewoon lauw kan makkelijk aanraken.

Ik heb een broertje met Pentium 4.
daar zit 2x ddr400 254 mb in ;)

Ik ga dat eens proberen nu.

Verwijderd

Wel een raar probleem is dit...
Ik gok op een compatibiliteits probleem tussen de chipset en het geheugen :(

Wat voor voeding heb je en wat zijn je voltages?

Verwijderd

Topicstarter
Oke gasten waarschijnlijk ben ik er uit.
Volgens mij is geheugen bank 1 van mijn moederbord kapot.

Ik heb in bank 1 bijde geheugen latjes 1 voor 1 getest bijde gaven VEEL errors naar 8 minuten al.
Test ik bijde in bank 2 1 voor 1 dan werken ze gewoon naar 1 uur testen nog steeds perfect.

en als ik in bank 2 1 module doe en die zet ik op 200mhz dan start hij gewoon op!

Ik ga vannacht mijn geheugen heel de nacht laten testen.
1 in bank 2
1 in bank 3 (niet dual channel bank)

Maar dan weet ik tenminste of het geheugen goed is.
Ik ga gewoon testen op 200 mhz als hij geen fouten aangeeft wordt het dus waarschijnlijk een nieuw moederbord kopen :|
Maarja ik weet nu iniedergeval wat het is!

Correct me if I am wrong please!!

Bedankt voor jullie hulp gasten!

Verwijderd

Probeer eens ander geheugen (uit de pc van je broer?) in bank 1+2, in dual-channel dus. Het kan nog steeds een compatibiliteits probleem zijn waardoor je moederbord + dit geheugen niet in dual-channel wil draaien. Probeer ook je geheugen eens in bank 2+3 (niet dual channel?). Als dat wel werkt is dat een goede oplossing: dual-channel heeft vrijwel geen zin voor een athlonXP (vrijwel geen performance winst aangezien de FSB de bottleneck is)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zal ik morgen een proberen ;)
Hij ligt nu te slapen hehe.
Zal nu even in bank 2 en 3 doen en testen..

Maar maakt dat echt weinig verschil? Dual channel?
ook als ik daarlijk mijn cpu @ 200 mhz laat draaien?

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

De FSB kan op 200MHz 'maar' 3,2GB/s verwerken. Single channel geheugen kan dat ook. Dual channel doet het dubbele, namelijk 6,4GB/s.

Aangezien de FSB niet meer aan kan heeft de extra geheugenbandbreedte niet veel effect ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vaag als ik geheugen in bank 2 en 3 stop dan krijgt hij ook 3 errors ofzo naar tijd testen.
Heb ook afgelopen nacht 1 geheugen heel de nacht laten testen in bank 2
Geen fouten

Nu zit ik op school en heb thuis vanochtend even het tweede geheugen latje in bank 2 gedaan om te testen.

Als die ook geen fouten geeft dan is het: Of bank 3 ook kapot , of compatibiliteitsprobleem.

EDIT

Net even goed bank 3 bekeken voor vuil. Zit er gewoon een afgebroken mini chipje in :S
eruit gehaald en tot nu toe doet bank 2 en 3 het goed.
bank 1 doet het nog steeds niet.. waarschijnlijk is het chipje van die bank ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 13:35 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:37:
[...]

Nee die heb ik niet :'(

Heb 3 geheugen banken

1 en 2 Dual channel (blauwe sleuv). Waarvan 1 dus kapot is.
3 is gewoon zwart dus geen dual channel ondersteuning

Nu heb ik net dus in bank 2 en 3 geheugen gedaan en getest en kreeg ook nog 3 fouten ofzo.
Ik heb al mijn geheugen al getest in broer zijn pc en daar naar 6 uur nog geen fouten.
dus ff testen of die 3e bank ook misschien kapot is :'(

EDIT

Net even goed bank 3 bekeken voor vuil. Zit er gewoon een afgebroken mini chipje in :S
eruit gehaald en tot nu toe doet bank 2 en 3 het goed.
bank 1 doet het nog steeds niet.. waarschijnlijk is het chipje van die bank ofzo.
Twinmos en Asus A7N8X of Abit NF7-S is een no-go.. Ik had laatst ook twinmos reepjes die ik omgeruild had voor andere twinmos (pc3700 speed premium) ze werkten niet in mijn compu (asus a7n8x, maar ook niet in die van m'n broer Abit NF7-S), die werkten dus ook niet.. Uiteindelijk geruild voor OCZ.

Dit staat ook vermeld op verschillende sites, maar dit is de meest voor de hand liggende bron:
PMG FAQ

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:51:
Edit :

Ik heb nu het geheugen underclocked naar 133mhz en nu boot hij wel met 2 nieuwe modules.
Hoe zou dat komen dat hij persee underclocked moet worden?
Je verhoogt je fsb met 33 mhz, je geheugen doet dat dus ook ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1