Toon posts:

[10.4] Internet traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is al vaker gevraagd ik het weet het, maar heb nog nooit een oplossing gezien.

Probleem is vrij simpel:
Heb hier 3 Apples 1 Windows XP PC.

Als ik iets download haal ik op de Apple's maximaal 450KB/sec

op de Windows XP machine (die trouwens niet aan updates doet, alleen aan spyware :P :+ )
haal ik gemiddeld 800+KB/sec, dit is gewoon het dubbele, heb dit uitvoerig getest en de windows PC is ongeveer met downloaden 2x sneller.

Er wordt daar gedownload met Firefox (laatste versie meende ik)

Dat een windows PC iets sneller downloade dan een mac weet ik, maar dat het gewoon de helft scheelt :X dat is achterlijk.....

Wat is hier aan te doen? zowel via airport als via het normale netwerk heb ik dit probleem.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Waarmee download je? Safari?

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:08:
Waarmee download je? Safari?
Ja met Safari.

Ik heb Firefox net geprobeert en dan haal ik :X ook die snelheid, ben blij dat het dus niet aan de computer of OS, of wat dan ook ligt qua hardware :D

Camino heb ik ook geprobeert, zelfde verhaal als safari is ongeveer 30KB/sec sneller.

• Q

Q

Heb een groot bestand op een loenix doos gerost en via apache gedownload: gaat met maximale netwerksnelheid -> 10 Mbit /s. (ja 10 Mbit dus). Getest met ibook.

Betreft dit alleen downloads vanaf het internet?

[ Voor 12% gewijzigd door Q op 07-10-2005 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:12:
Heb een groot bestand op een loenix doos gerost en via apache gedownload: gaat met maximale netwerksnelheid -> 10 Mbit /s. (ja 10 Mbit dus). Getest met ibook.

Betreft dit alleen downloads vanaf het internet?
Ja netwerk is super snel haal normale snelheden :) intern.

Maar ik download dan niet via Safari... dat zou ik nog eens kunnen testen... ga ik eens bekijken het weekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 21:43 ]

Verwijderd

download je wireless? anders is je wireless verbinding natuurlijk de belemmerdende factor... 802.11b zou ongeveer 400 kb/s opleveren (11mbit half duplex = ca 400 a 450 kb/s)....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:57:
download je wireless? anders is je wireless verbinding natuurlijk de belemmerdende factor... 802.11b zou ongeveer 400 kb/s opleveren (11mbit half duplex = ca 400 a 450 kb/s)....
Wireless haal ik ook 1000+KB/sec, is 54G netwerkje :) Airport Extreme Base station

• Q

Q

Kickje, voor wat het waard is.

Ik heb inmiddels (leve multikabel) een upgrade van 5 mbit naar 8 mbit gekregen. Ik haal nu dus zo'n 900 kbytes/s. Via safari haal ik die snelheid niet. Dit is op een iBook 12" 800 mhz via wireless. Ik zie ook een hoge cpu, dus waarschijnlijk heeft de ibook het er zwaar mee.

Als ik echter gewoon wget pak via de terminal dan haal ik wel ruim 900 kbytes/s. Conclusie: safari/of andere browser = te grote belasting.

Bij een wat vlottere machine zou dit minder problemen moeten geven.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Nog een kick dan maar.
Ik heb ook vage netwerk problemen met OSX en ik ben volgens mij iets verder gekomen met wat onderzoek. Maar zit nu een beetje vast. :P
Ik test steeds via UTP, maar via WiFi (802.11g) krijg ik hetzelfde effect alleen is het verschil kleiner.
Downloadsnelheid is (vaak) volledig maar upload is nooit groter dan 600-700kB/s.
Hardware: 12" Powerbook van de vorige generatie (eigenlijk hetzelfde als de huidige ;))

• Na een schone installatie werkt het weer goed.
• Toen ik laatst geupgrade heb van Tiger naar Panther naar Tiger, had ik het probleem ook. Maar dat was al voor de upgrade. (Ik had wat pro-apps nodig die niet op de upgrade-dvd stonden)
• Als ik een nieuwe user aanmaak en daarmee inlog (fast user switching) dan krijg ik daar de volledige 100mbit up- en download snelheid mee. Maar met mijn eigen account niet.

Dus tussen de installatie en nu is er iets gebeurd waardoor er een setting verkeerd is gaan staan. Helaas weet ik niet welke dat is. En ik heb niets geïnstalleerd vlak voor het moment dat ik het in de gaten had.

Het is géén optie om alle instellingen weer te resetten als ik een probleemp met een netwerk heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxi op 05-11-2005 11:28 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik heb het probleem ook. Ik heb hier alleen dan een 10Mbit up en down verbinding (lijbrandt), maar via mn onderstaande PC gaan 9 van de 10 downloads sneller dan op mn nieuwe PowerBook. Ook vreemd is, is dat hij in het begin wel steeds sneller lijkt te worden. Dus hij begint op 40kb/s (belachlijk weinig) en stijgt dan door naar bijv 100kb/s. (Nog steeds 4x zo langzaam als normaal).

Dit is voor het eerst dat ik met dit probleem te maken krijgen. Bij mijn oude werk downloade elke Apple gewoon op maximale snelheid. Bij mijn ouders thuis exact hetzelfde geval, alleen hier in mn eigen huisje met mn nieuwe PowerBook niet.
Ik neem hem vanmiddag mee om te kijken of het aan mijn verbinding hier ligt of dat er er gewoon echt iets vreemds aan de hand is.

kleurbleur.nl

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Er zijn recent updates uitgekomen, namelijk:
  • Airport 4.2
  • Airport 2005-001
Staan die er al op?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Recent valt wel mee, bovendien is het niet alleen via Airport, maar ook via Ethernet.

Ik heb iig alle updates en het is geen recent probleem want sinds 10.4.0 heb ik dit probleem al. :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een heel eind gekomen met Cocktail, daar zit een manier in om je verbindingssnelheid aantegeven.
dit helpt aardig.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:04

Sayko

Knowledge Is Power

Probeer het eens met een download manager zoals speed download.

• Q

Q

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:31:
ik ben een heel eind gekomen met Cocktail, daar zit een manier in om je verbindingssnelheid aantegeven.
dit helpt aardig.
Wat heb je aangepast?

Verwijderd

Topicstarter
in Cocktail naar Network>Optimization> op T3/Lan/Intranet.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:37
Ik begin me ook af te vragen of je OS X bak toevallig een foutje heeft gemaakt bij het auto sensen van je verbindingstype. Ik loop er op kantoor vaak tegen aan dat ie zichzelf op Half Duplex zet, wat natuurlijk de snelheid niet ten goede komt...

Open eens een terminal en run "ifconfig en0" (en0 is "EtherNet 0", oftewel je eerste netwerk kaart). Je krijgt dan een heel blok met informatie, zoals bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
en0: flags=8863<UP,BROADCAST,SMART,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
        inet6 fe80::214:51ff:fe0e:2de6%en0 prefixlen 64 scopeid 0x4 
        inet 10.94.24.29 netmask 0xfffffe00 broadcast 10.94.25.255
        ether 00:14:51:0e:2d:e6 
        media: 100baseTX <full-duplex> status: active
        supported media: none autoselect 10baseT/UTP <half-duplex> 10baseT/UTP <full-duplex> 10baseT/UTP <full-duplex,hw-loopback> 100baseTX <half-duplex> 100baseTX <full-duplex> 100baseTX <full-duplex,hw-loopback>

In dat blok hoort de kaart als 10 of 100 Mbit Full Duplex (bij de parameter "media") aan te zijn gegeven. Is dat niet zo, dan kan je met het volgende commando de kaart naar FD forceren.

code:
1
sudo ifconfig en0 media 100baseTX mediaopt full-duplex

Persoonlijk vind ik het erg vervelend dat m'n mooie iBookje dit probleem heeft :(

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1