SCSI Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Guys,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. De bedoeling is eigenlijk dat er 2 Harde schijven in kunnen, waarvan minimaal 1 SCSI is.

Kosten maken niet uit, we hebben een goed budget gekregen. Ik weet ook dat zo'n laptop enorm groot is, maar ik heb een tablet voor mijn normale werk. Deze laptop is echt een desktop vervanger.

Vroeger kon je bij Alienware dit soort laptops bestellen. Ik kom ze echter nergens meer tegen. Enig idee of dit soort laptops nog bestaan? Of is het allemaal Sata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:52
Simpel,
allemaal ATA en SATA. Je zult mischien bij Alienware een SATA RAID laptop kunnen kopen, Acer heeft ze ook wel geloof ik. SCSI is tegenwoordig gewoon niet voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
Er bestonden vroeger (misschien nu nog?) pcmcia kaartjes met een scsi uitgang erop. Is anders een scsi kaart (pci) in een dockingstation een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

PWM schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:05:
Guys,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. De bedoeling is eigenlijk dat er 2 Harde schijven in kunnen, waarvan minimaal 1 SCSI is.

Kosten maken niet uit, we hebben een goed budget gekregen. Ik weet ook dat zo'n laptop enorm groot is, maar ik heb een tablet voor mijn normale werk. Deze laptop is echt een desktop vervanger.

Vroeger kon je bij Alienware dit soort laptops bestellen. Ik kom ze echter nergens meer tegen. Enig idee of dit soort laptops nog bestaan? Of is het allemaal Sata?
De enige SCSI notebooks die ik ken zijn die van Sun Microsystems en van Tadpole. Ze maken beiden dezelfde soort notebooks namelijk SPARC notebooks. Dit zijn echter wel UNIX workstations en goedkoop zijn ze nou ook niet bepaald.

Waarom moet er eigenlijk SCSI in de laptop zitten? Waar wil je het ding voor gebruiken?