[2000] wachtwoord wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• ZaNe88521
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb net een nieuw wachtwoord gekregen op school, maar die wil ik wijzigen. Natuurlijk hebben ze dit geblokkeerd, kan niet via ctrl + alt + del en dan wachtwoord wijzigen. (anders zou ik dit topic niet starten).
Op de pc heb je helemaal geen rechten, je kunt alleen office + IE + wat school programma's gebruiken. Ook kun je niet bij: uitvoeren en configuratie scherm.
Is er een mogelijkheid om mijn wachtwoord toch te wijzigen?

EDIT: gaat natuurlijk om Windows 2000 Pro

[ Voor 6% gewijzigd door ZaNe88521 op 07-10-2005 18:20 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nope! School heeft het dicht getimmert!

There is no place like ::1

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:51

momania

iPhone 30! Bam!

Systeem beheerder vragen?

Dingen zijn uitgeschakeld met een reden en als je iets wil dat nu niet kan, moet je dat dus aan de systembeheerder vragen ;)
Anders helpen we je 'sort of' met het omzeilen van een beveiliging en dat is niet toegestaan. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ZaNe88521
waarom zou het niet toegestaan zijn om mijn EIGEN wachtwoord te wijzigen

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03 18:11
Simpel, als je toelaat dat je het wachtwoord mag veranderen wanneer je wil, zal het veel vaker voorkomen dat mensen hun wachtwoord zijn vergeten, of dat ze "gehacked" :P zijn.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

ZaNe88 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:10:
waarom zou het niet toegestaan zijn om mijn EIGEN wachtwoord te wijzigen
Mmm, lijkt me simpel he als jij het op jou pc kan dan kan je vriendelijke buurman het op "jouw pc" doen terwijl je naar de wc bent.... erg "leuk"

There is no place like ::1

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 17:52

PromWarMachine

Forsaken Archer

swampy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:45:
[...]

Mmm, lijkt me simpel he als jij het op jou pc kan dan kan je vriendelijke buurman het op "jouw pc" doen terwijl je naar de wc bent.... erg "leuk"
Sinds wanneer wordt het oude wachtwoord niet meer gevraagd?

Overigens is het normaal dat je bij een defaultpassword de eerste keer gevraagd word je wachtwoord te wijzigen. Tijd om je systeembeheerder om hulp te vragen dus. :)

Dividend for Starters

• ZaNe88521
de systeembeheerde wil dat niet doen, en zet ook niet waarom. Maar er moet toch we leen programmatje of script zijn waarmee het kan!?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Het is wel mogelijk om je wachtwoord te veranderen maar dan vallen we buiten de boot kwa "legaal" gebruik. Als je toch wil weten hoe het moet zoek dan verder dan deze pagina want officieel is het niet toegestaan als het niet mag.

Self reflection is the school of wisdom

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zal je pass niet op een normale manier binnen Windows kunnen veranderen. Waarschijnlijk (hopelijk) wordt de boel bijgehouden op de server en dus zal je je password op geen mogelijkheid kunnen veranderen via Windows als dit is uitgeschakeld in de Group Policies. Ook geen programma/script zal dit kunnen veranderen, die moeten ook luisteren naar de Group Policies. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1