Toon posts:

nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht (nVIDIA GeForce 6800TD 128mb Asus V9999), Ik had eerst een Nvidia 2 gts (64mb).

nu is mijn probleem dat als ik bij farcry autodetect doe hij alles op low zet. En als ik zelf alles op high zet gaat hij heel lang laden en is de ondergrond waar ik loop 3 meter om me heen zwart en de rest daarbuiten is wel goed.

Maar ik zie eigenlijk het verschil ook niet echt met eerst mijn geforce2 en nu een gforce 6800

Het gaat me niet zozeer om het spel maar ik weet bijna niets van kaarten nu wil ik weten of ik niet iets ben vergeten up te daten ofzo. Heb forceware 71.08 geinstalled en alle dingen die op de bijgeleverde cd zaten.

specs:
processor AMD Athlon 1800+ (1533mhz)
Moederbord Jetway V266B (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 4 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset VIA VT8366A Apollo KT266A
systeemgeheugen 512mb
videokaart nVIDIA GeForce 6800TD 128mb Asus V9999

Verwijderd

en is de ondergrond waar ik loop 3 meter om me heen zwart en de rest daarbuiten is wel goed.
Dit probleem heb ik ook (geforce 6600), ik denk dat het een driver-probleem is. Zet de lightning / shadow kwaliteit op low en het probleem is opgelost. (1 van die 2 of allebei)
Of even wat andere drivers proberen. Ik gebruik hier de 77.77 drivers omdat die goed met bf2 werken, maar hiermee dus hetzelfde probleem.

Het lange laden is normaal / kan komen door je (relatief) langzame processor en weinig geheugen.

edit: Niet het verschil zien tussen geforce 2 en 6800? Ik neem aan dat het nu toch wel iets soepeler loopt met alles op max en met hoge resolutie / AA en AF gebruik? :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 18:21 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

far cry 1.3 Patch geinstalleerd?
bij dit soort problemen altijd eerst patchen...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:12:

specs:
processor AMD Athlon 1800+ (1533mhz)
Moederbord Jetway V266B (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 4 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset VIA VT8366A Apollo KT266A
systeemgeheugen 512mb
videokaart nVIDIA GeForce 6800TD 128mb Asus V9999
CPU te traag?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56

Outerspace

Admin General Chat
Ik denk dat je systeem wat te langzaam voor je videokaart is.
Die AMD Athlon 1800+ haalt namelijk niet alle performance uit je kaart, wat eigenlijk wel de bedoeling zou zijn.

Wauw, een sig!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

Dat de CPU te traag is voor de videokaart is onzin. Uiteraard komt de kaart beter tot z'n recht met een snellere CPU (en FSB etc.) echter heeft de TS een probleem wat niet door een te trage CPU komt.

Alleen de lange laadtijden kunnen eventueel worden aangewezen op de CPU/FSB/HDD/RAM.
gaat hij heel lang laden en is de ondergrond waar ik loop 3 meter om me heen zwart en de rest daarbuiten is wel goed.
Dat is meer een compatibiliteits probleem.
Probeer eens andere drivers, andere instellingen etc. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
en dat ie een beetje schokkerig loopt, wat is dat dan

En zou het nut hebben om deze kaart met dit syteem te overklokken. ( of zou ik het verschil bijna niet zien en is overklokken alleen voor mensen die op hogere cijfertjes geilen)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Schokkerig lijkt me dat je of de instellingen te hoog hebt, of dat je kaart te langzaam is, probeer dat ns te verhelpen met de tips die Thandor geeft.
Pagina: 1