[XP] Server besturen via game-controller*

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Ik heb nu een cs server gebouwd, maar ik heb geen zin om op mijn tog al zo kleine kamer ook nog is zoon kist van een crt monitor neer te zetten. Dus heb ik besloten om alles in 1 keer in te stellen, en dan zo min mogelijk uitzetten (de server) Maar nu kwam ik op het idee of het niet mogelijk is om de pc via mijn gamepad te besturen. Zodat ik bijvoorbeeld op een bepaalde knop in kan stellen dat hij een of ander programma opstart, of dat een knop bijv. enter is. Weet iemand hoe/of dit mogelijk is?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Waarom besturen via gamepad? Je kan er toch ook een toetsenbord eraan laten hangen? :)

En eventueel zet je gewoon een remote desktop connectie op, dat doe ik ook met mijn server. Daar hangt geen toetsenbord, muis of beeldscherm aan, en ik bestuur hem volledig met remote desktop vanaf mijn eigen PC.

Als je hem toch via gamepad wilt besturen, dan moet je (denk ik) kijken of de drivers van je gamepad het ondersteund om een toetsaanslag te simuleren :)

Edit:
Vermeld ook even de Windows versie die je server draait ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Morax op 07-10-2005 18:05 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• ReX_NL
Ik wil er het liefst een gamepad aan omdat die niet zo groot zijn (heb egt een kleine kamer (A) ) en hoe doe je dat precies via remote pc (om het zo maar te noemen) ?? ik koop het liefst nix extra, want het heeft al genoeg gekost. :P

oja, ik draai Windows XP prof. sp2

• Morax
Rechterklik Deze Computer -> Eigenschappen -> Verbindingen van buitenaf -> Vinkje bij "Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken" aanzetten. Dan klikken op "Externe gebruikers selecteren" om de gebruikersaccounts aan te geven welke mogen verbinden met remote desktop :)

Als alles goed is gegaan kan je nu op je eigen pc naar
start -> alle programma's -> bureau accessoires -> Communicatie ->Verbinden met extern bureaublad

Dan voer je in het invoervakje het IP-adres van je server in je netwerk in, en dan word de connectie ge-opend. Nu krijg je het login-scherm van je server, en kan je inloggen met je account en de PC beheren alsof je er zelf achter zat :)

Edit:
Kijk voor een tutorial trouwens ook hier (Compleet met plaatjes)

[ Voor 14% gewijzigd door Morax op 07-10-2005 18:15 ]

• ReX_NL
Morax schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:13:
Rechterklik Deze Computer -> Eigenschappen -> Verbindingen van buitenaf -> Vinkje bij "Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken" aanzetten. Dan klikken op "Externe gebruikers selecteren" om de gebruikersaccounts aan te geven welke mogen verbinden met remote desktop :)

start -> alle programma's -> bureau accessoires -> Communicatie ->Verbinden met extern bureaublad

Dan voer je in het invoervakje het IP-adres van je server in je netwerk in, en dan word de connectie ge-opend. Nu krijg je het login-scherm van je server, en kan je inloggen met je account en de PC beheren alsof je er zelf achter zat :)

Edit:
Kijk voor een tutorial trouwens ook hier (Compleet met plaatjes)
Lijkt me idd heel er handig :P Dan kan ik bij wijze van spreke ook de videokaart eruit halen of niet? Dat zou al weer een paar graadjes schelen :P (het is maar een pci kaartje, die lekker op warmt)

• Morax
Helaas, zonder videokaart gaat het niet werken (Althans, mij is het nooit gelukt). Waarschijnlijk gaat de BIOS van je moederbord al protesteren bij het opstarten, en anders gaat je windows ongetwijfeld moeilijk doen....

[ Voor 9% gewijzigd door Morax op 07-10-2005 19:14 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:21
Morax schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:14:
Helaas, zonder videokaart gaat het niet werken (Althans, mij is het nooit gelukt). Waarschijnlijk gaat de BIOS van je moederbord al protesteren bij het opstarten, en anders gaat je windows ongetwijfeld moeilijk doen....
t BIOS is te omzeilen door in te stellen dat ie niet moet stoppen op errors, (halt on: no errors i.o.d.) maar dan begint windows alsnog wel te zeuren

LinkedIn
BlackIntel

• ReX_NL
Oo, dat is jammer. maar kan ik dan wel bijv. mijn drives eruit gooien? (cd enz.) want die hoeven er dan toch niet meer in te zitten :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 13:22

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als je nog een onboard "videokaart" (ingebouwd op je moederbord) hebt kan het wel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Morax
ReX_NL schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:23:
Oo, dat is jammer. maar kan ik dan wel bijv. mijn drives eruit gooien? (cd enz.) want die hoeven er dan toch niet meer in te zitten :P
Alles wat niet noodzakelijk is voor het systeem kan eruit ja. CD-drives, floppy drives, geluidskaart. Alles wat niet per se noodzakelijk is om een werkende PC te hebben :)
Johnny schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:23:
Als je nog een onboard "videokaart" (ingebouwd op je moederbord) hebt kan het wel.
Dat is wel een goed punt idd :)

• ReX_NL
Ik ben nu al weer een tijdje bezig met dat extern bureablad, maar het wil me egt niet lukken ik kan er wel voor zorgen dat andere gebruikers van mij eigen computer op mijn profiel kunnen, maar via het netwerk lukt het niet. Oftewel ik kan geen andere pc uit mijn netwerk kiezen bij "locatie"

zie hier: Alleen mijn computer (X-Blade) staat er, maar geen andere uit mijn netwerk
Afbeeldingslocatie: http://www.fa-modders.nl/fotos/locatie.jpg

oja, mijn netwerk werkt wel gewoon goed (bestanden versturen gaat gewoon)

• Morax
Als wilt verbinden met de computer via netwerk zal je het volgende moeten doen:

en dit lukt dus niet ?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ALs het goe dis hoef je dat allemala niet in te stellen. Gewoon Remtoe desktop aanzetten (1 vinkje) en dan op je andere PC met het remote desktop tooltje (onder start -> Bureauaccesoires->Communications oid) het ip adres of naam van je server invoeren. Je krijgt dan loginscherm van je server en hier gebruik je de standaard loginnaam+wachtwoord waarmee je ook lokaal inlogt op de server.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Hier vind je meer info hoe je je computer op zet als Remote Desktop host en hoe je er mee verbind :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1