Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022
dag,

Ik had eerder deze week een probleem met mijn pc, ( pc viel steeds uit) toen heb ik dus ook het probleem gevonden 2(stekkerpuntjes) van de voeding die op het moederbord moeten waren door gebrand.

Nu heb ik het moederbord een beetje schoon gemaakt en kan er eventueel een nieuwe 'stekker' op van een nieuwe voeding. Maar nu heb ik wel een probleem, 1 stekkerpuntje op het moederbord mist
(afgebroken). Volgens het boekje is dat puntje 11, dit is het puntje voor 3.3v.
Nu is de vraag is het erg als ik die mis of maakt dat niet heel veel uit? Er zitten verder nog 2 puntjes op die 3.3v aangeven, die werken wel, samen met alle andere 19 puntjes.

Het moederbord is trouwens een asus a7n8x deluxe.

alvast bedankt,

Johannes Floor

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:05

angerfist-yentl

vake bei te bange!

uhhh .....denk dat je moederbord zonder die wel veel minder stabiel is ....maby koper draaide ....erop solderen ?

Vake bei te bange

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

of ff nieuw mobo kopen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
angerfist-yentl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:32:
uhhh .....denk dat je moederbord zonder die wel veel minder stabiel is ....maby koper draaide ....erop solderen ?
Ik ben niet snel de draad kwijt, maar dit volg ik serieus niet 8)7

En Sayaret, ga er maar vanuit dat je alle aansluitingen in de voedingstekker nodig hebt. Je kunt 't proberen maar bedenk wel dat ze er niet voor niets opzitten mocht het niet werken of niet stabiel zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

angerfist-yentl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:32:
hmm.. denk dat je moederbord zonder die wel minder stabiel word.. misschien koper draadje erop solderen ?

denk dat het dat moet zijn :p (zou niet weten wat die met koper draadje wil zeggen tho..)

Mja kan ook van de andere 3.3v lijnen (zijn er 2 of 4 volgens mij) aftappen, en dat aan het 20e puntje koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 20:55 ]