Toon posts:

[iTunes] Hoe krijg ik 'm in 't Engels?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met iTunes.

Ik heb deze enkele maanden geleden voor het eerst geinstalleerd (juli) door versie 4.9 te downloaden van de ENGELSE Apple site. iTunes was volledig Engels, en dit vind ik fijn.
Vandaag wilde ik echter de laatste versie van iTunes erop zetten, dus heb ik de laatste versie van iTunes (5.0.1) gedownload, van de Engelse Apple site ook, maar zodra ik deze installeer is iTunes Nederlands :?
Zelfs het helemaal verwijderen van iTunes en opnieuw installeren werkt niet. Ik heb iTunes een aantal malen gedownload, gewoon via download, maar ook bij de Nederlandse Apple site heb ik iTunes downloaden aangeklikt, en toen onder in, waar je uit andere talen kon kiezen voor Engels gekozen. Ook nadat ik deze heb geinstalleerd was iTunes nog steeds Nederlands.
Ik heb vervolgens iTunes gedeinstalleerd, bij het Configuratiescherm (Bij 'Tekstservices en Invoertalen') mijn taal naar Engels (Verenigde Staten) gezet. Ook dit hielp niet bij het opnieuw installeren van iTunes.
In iTunes zelf kan ik ook nergens een optie vinden om van taal te veranderen, en ik wil toch wel graag de Engelse iTunes, want daar ben ik helemaal aan gewend, en dit leest ook prettiger.
Ik heb wel de Nederlandse Windows XP Home (Service Pack 2), omdat deze bij mijn pc zat (Qmotion) en ik geen geld heb om de Engelse Windows XP te kopen.

Weet iemand hoe ik mijn iTunes versie 5.0.1. in het Engels geinstalleerd kan krijgen??

P.S. Bij de installatie kies ik altijd voor Engels, bij het kiezen van de taal van de installatie wizard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hoewel ik geen oplossing voor je probleem heb, wil ik wel mededelen dat ik exact hetzelfde probleem heb.
Mijn computer is voorzien van een Windows XP pro US versie, maar na het installeren van iTunes 5.x krijg ik enkel de NL taal.
Ook na het selecteren van de Engelse taal. Het iTunes setup menu is overigens wél engelstalig.
Mijn computer is niet voorizien van SP2 of dergelijke...

Persoonlijk vindt ik de NL taal "knullig" overkomen, vandaar had ik graag de US taal.

[ Voor 11% gewijzigd door Calitomnication op 07-10-2005 17:57 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Apple Software mag in /APL :)

SA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

http://www.apple.com/nl/itunes/download/
Je kunt iTunes downloaden in de volgende talen: Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Italiaans, Japans, Koreaans, Noors, Spaans, Traditioneel Chinees, Vereenvoudigd Chinees en Zweeds.
En dan kom je uit op: http://www.apple.com/uk/itunes/download/

[ Voor 13% gewijzigd door Oxi op 07-10-2005 18:48 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
ik meen me te herinneren dat je de language file in je installatie dir moet renamen.. dus de NL file naar eng en de eng naar nl oid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Calitomnication schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:56:
Hoewel ik geen oplossing voor je probleem heb, wil ik wel mededelen dat ik exact hetzelfde probleem heb.
Mijn computer is voorzien van een Windows XP pro US versie, maar na het installeren van iTunes 5.x krijg ik enkel de NL taal.
Ook na het selecteren van de Engelse taal. Het iTunes setup menu is overigens wél engelstalig.
Mijn computer is niet voorizien van SP2 of dergelijke...

Persoonlijk vindt ik de NL taal "knullig" overkomen, vandaar had ik graag de US taal.
Inderdaad exact hetzelfde... Hebben de andere GoT-ers die iTunes gebruiken hetzelfde probleem of gebruiken die iTunes in het Nederlands?
Spider.007 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:45:
Apple Software mag in /APL :)

SA > APL
Sorry, bedankt voor het verplaatsen :)
Dat heb ik dus ook gedaan, zoals vermeld in de startpost:
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:52:
...maar ook bij de Nederlandse Apple site heb ik iTunes downloaden aangeklikt, en toen onder in, waar je uit andere talen kon kiezen voor Engels gekozen. Ook nadat ik deze heb geinstalleerd was iTunes nog steeds Nederlands...
G4E-PARAD0X schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:50:
ik meen me te herinneren dat je de language file in je installatie dir moet renamen.. dus de NL file naar eng en de eng naar nl oid ...
Ik zal zo eens kijken of ik iets van een language file kan vinden...
Edit:
In de map van iTunes staat wel een drietal mappen met in elke map een aantal mappen met ieder een naam die lijkt op een taal, maar ik weet verder niet hoe en wat ik daaraan moet veranderen, of aan een van de vele .dll bestanden in de iTunes map... (Hiermee bedoel ik de map waarin ik iTunes heb geinstalleerd, in m'n Program Files, en dus niet in Mijn Documenten...)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
In C:\Program Files\iTunes\ (als je Windows op C:\ hebt geinstalleerd) staan drie mappen, genaamd:
  • iTunes.Resources
  • iTunesHelper.Resources
  • iTunesMiniPlayer.Resources
In deze mappen verwijder of hernoem je de de map nl.lproj, zodat iTunes automatisch terugvalt op de Engelse lokalisatie ipv de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RuNnaH schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:15:
In C:\Program Files\iTunes\ (als je Windows op C:\ hebt geinstalleerd) staan drie mappen, genaamd:
  • iTunes.Resources
  • iTunesHelper.Resources
  • iTunesMiniPlayer.Resources
In deze mappen verwijder of hernoem je de de map nl.lproj, zodat iTunes automatisch terugvalt op de Engelse lokalisatie ipv de Nederlandse.
Hartstikke bedankt, het is gelukt. In de map iTunes.Resources en iTunesMiniPlayer.Resources heb ik de map verwijderd, en in de andere hernoemd, omdat ik deze niet kon verwijderen, en iTunes is in het Engels! Hartstikke bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan, zo ben ik nou eenmaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt ook door je regio instellingen in het configuratiescherm te veranderen in United States.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

zou wel komen omdat XP zo dom is om aan je land instellingen van je toetsenbord, of van je tijd op je computer sommige websites te vertellen dat je Nederlander bent en dat doet het ook met programma's stel alles eens in op engels :) dan is de kans vrij groot dat iTunes ook engels wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat helemaal niet zo dom van XP, je bent toch zeker nederlander en ik zie dan graag de programma's in het nederlands. Maar daarin verschillen we fundamenteel van mening, dus daar wil ik verder (hier) niet over uitweiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Bij mij kun je het gewoon veranderen door je regio-instellingen te wijzigen, beetje lompe move van Apple, als je nederlands wilt kun je toch gewoon de nederlandse versie downloaden ipv dat zij het even tussendoor voor je bepalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:52:
...
Ik heb wel de Nederlandse Windows XP Home (Service Pack 2), omdat deze bij mijn pc zat (Qmotion) en ik geen geld heb om de Engelse Windows XP te kopen.

...
Even geheel offtopic, maar je kan met een NL licentie gewoon een US/UK versie van XP installeren, zolang je je maar aan het juiste type houdt, dus Home blijft Home...
De andere kant op werkt in ieder geval wel, ik heb voor mijn ouders een systeempje gekocht bij Computerland, zat een UK versie van Home op, maar die productcode werkte ook prima op een NL-versie.

Systemspecs

Pagina: 1