Toon posts:

Hoe verkrijg ik DTS geluid via mijn PC-Speakers??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb door de verschillende onderwerpen gezocht en kon niets vinden wat het antwoord is op mn bovenstaande vraag.
Ik wil binnenkort een Logitech x530 speakerset kopen (circa 70 euro) samen met een audiogy 2 ZS .
Ik weet dat deze geluidskaart DTS ondersteund maar kan ik ook via deze Logitech speakers DTS ontvangen? En kan je met een gewone DVD-speler software ook DTS verkrijgen (of moet je daar ook nog eens 50 dollar voor aftikken om een upgrade te laten uitvoeren).
Moet de geluidskaart, speakers en dvd software allemaal DTS toestaan. Of heb je alleen de geluidskaart nodig die dat kan doorgeven.

Ik heb nu een onboard Nvidea soundstorm geluidskaart met een goedkoop 5.1 setje van creative.
Ik denk sowieso dat die Logitech speakers beter zijn dat deze creative speakertjes (destijds ook 70 euro).

Is het sowieso de moeite waard om de bovenstaande 2 producten te kopen voor een beter geluid? En zo ja, Hoe precies kan ik DTS met deze spullen verkrijgen.

Ik ben een muziekDVD (hoop graag eens DTS geluid te kunnen horen) fan dus hoop dat jullie het antwoord kunnen geven!! :P

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43
Aangezien die speakerset geen digital aansluiting heeft zal het geluid ergens gedecode moeten worden naar analoog 5.1 geluid, volgens mij kan je geluidskaart dit niet en zal je dvd software dat dus moeten doen. Je speakerset kan overigens prima dts weergeven aangezien er geen verschil tussen DD, DTS of een ander 5.1 signaal is als het analoog is :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de doos van die geluidskaart bekeken gister, en toen stond het volgende op:

-Sound Blaster Audigy 2 ZS features built-in DTS-ES and Dolby Digital® EX decoding to deliver captivating audio playback in 5.1, 6.1 or 7.1 surround with DVD movies.

Dit lijkt me dan dat de geluidskaart het kan doorgeven.

Als dit klopt zou DTS dan het goed kunnen doen met die speakerset en de genoemde geluidskaart?

Hoop van wel! :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 18:47 ]

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 14:13
gebruik zelf een audigy 2 kaart (dus geen zs) en deze kan prima dts vergeven via de analoge uitgangen.
Deed dit destijds op mijn creative inspire 6700 set (heb inmiddels een wat serieuzere set gekocht), en het verschil tussen dobly digital en DTS was goed merkbaar.

Sinds dien zie ik films met DTS geluid altijd graag verschijnen. (zeker nu met me nieuwe set :P )

Verwijderd

Topicstarter
OK das duidelijk! Ik houd nog alles in dit topic in de gaten, ik hoop dat bij mij het ook gaat lukken!

Wat is eigelijk precies het verschil dan van een analoge of desgewenst een digitale uitgang of ingang van je speakers in de geluidskaart?

Ik hoop echt dat die DTS het gaat doen want ik ben echt benieuwd naar zo'n super vette muziekdvd en dat je die dan met DTS geluid kan horen! :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

* voodooless snapt echt niet wat er zo speciaal zou zijn aan DTS...

Iedere x.1 geluidskaart kan DTS weergeven, zolang de software het maar decodeert. Dat creative dat in zijn specs zet zegt helemaal niks. De kaart doet dat niet in hardware, maar kan het vast ook via creatives eigen software doen (naast de standaard DVD player software)... nuttig? nee. Marketing onzin: ja!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1