Ik zit met een probleem waar ik na 2 dagen fulltime proberen nog niet uit ben gekomen. Ik wil de waarde van een variabele uit PHP (een locatie van een plaatje) koppelen aan een waarde binnen mijn actionscript. Het wil me maar niet lukken, ondanks de vele goede voorbeelden die hier op GoT te vinden zijn. Ik heb het idee dat ik iets kleins fout doe, maar na het urenlange staren naar mijn code en het proberen van alternatieven zie ik het niet meer.
code imgedit.php:
In mijn flash-movie heb ik 1 frame, met op het eerste frame een movieClip met daaraan gekoppeld het volgende actionscript:
Tijdens het testen is het volgende gebleken:
mijn trace geeft de waarde: $img
mijn textfield blijft leeg.
Wanneer ik in mijn phpcode
echo("&imgfile=$img&klaar=waar;");
vervang door
echo("&imgfile=locatie/plaatje.jpg&klaar=waar;");
geeft mijn trace de waarde: locatie/plaatje.jpg
en mijn textfield de waarde: locatie/plaatje.jpg
Op deze manier werkt het dus wel en kan ik de variabele imgfile in mijn flashmovie gebruiken. Het probleem is dat ik de string met daarin de locatie van het plaatje niet hard in code kan zetten omdat deze dynamisch wordt gegenereerd (zie code)
Hoe kan ik mijn $img doorgeven aan Flash zodat hij er iets mee kan? Is het zo dat Flash MX 2004 hier niet mee om weet te gaan? Moet ik het anders doen? Vergeet ik iets? Veel vragen voor op de late vrijdagmiddag, maar ik hoop ondertussen toch echt dat het aan mij ligt, en dat iemand hier dit probleem al lang getackled heeft....
code imgedit.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php
$path = $_REQUEST["imgpath"];
$file = $_REQUEST["imgfile"];
$img = ereg_replace("&","%26",$path.$file);
...(hier staat de rest van de php code)...
?> |
In mijn flash-movie heb ik 1 frame, met op het eerste frame een movieClip met daaraan gekoppeld het volgende actionscript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| onClipEvent(load) {
var loadPage = http://localhost/imgedit.php
myVars = new LoadVars();
myVars.onLoad = function (success) {
if(success) {
_global.imgfile = (myVars.imgfile);
trace(_global.imgfile);
_root.createTextField("textveld",10,10,10,80,30);
_root.textveld.htmlText = _global.imgfile;
}
}
myVars.load(loadPage);
} |
Tijdens het testen is het volgende gebleken:
mijn trace geeft de waarde: $img
mijn textfield blijft leeg.
Wanneer ik in mijn phpcode
vervang door
echo("&imgfile=locatie/plaatje.jpg&klaar=waar;");
geeft mijn trace de waarde: locatie/plaatje.jpg
en mijn textfield de waarde: locatie/plaatje.jpg
Op deze manier werkt het dus wel en kan ik de variabele imgfile in mijn flashmovie gebruiken. Het probleem is dat ik de string met daarin de locatie van het plaatje niet hard in code kan zetten omdat deze dynamisch wordt gegenereerd (zie code)
Hoe kan ik mijn $img doorgeven aan Flash zodat hij er iets mee kan? Is het zo dat Flash MX 2004 hier niet mee om weet te gaan? Moet ik het anders doen? Vergeet ik iets? Veel vragen voor op de late vrijdagmiddag, maar ik hoop ondertussen toch echt dat het aan mij ligt, en dat iemand hier dit probleem al lang getackled heeft....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 19:02 ]