[mce2005] opstart gelijk mce

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Nou en ik sinds een paar weken de trotse bezitter van een media center pc met mce2005 erop.

1 woord fantastisch.

Echter aan 1 ding erger ik me eigenlijk, als ik hem oot krijg ik netjes me windows loader deze inmiddels naar een custom design aangepast, dan gaat hij inloggen en komt hij op het bureaublad uit.
Daarna start mce automatisch en kan ik beginnen met wat ik wil doen.

Is er nou niet een mogelijkheid om gelijk na die bootloader in me mce scherm terecht te komen zonder dat me bureaublad eerst moet worden geladen?

Verwijderd

Geen idee eigenlijk maar pas nadat je bureablad geladen is worden ook alle drivers e.d. geladen. Dus ik weet niet of het veel zal helpen. mischien ergens een optie om het bureaublad onzichtbaar te maken en meteen door te starten naar mce. Qua tijd maakt het niets uit; drivers voor programma's e.d. zullen toch wel eerst geladen moeten worden voordat ze actief zijn! ;)

• whocarez
jah okay, dat het scherm ffies zwart blijft maakt me niet zo heel erg veel uit om eerlijk te zijn.

Ik vind het gewoon storend heb je een ding wat volledig geintergreerd is in je home cinema omgeving, staat ineens je desktop op je scherm.

Mooier is gewoon wat je vroeger kon doen met windows 95 kon je een stuk programma inladen inplaats van je windows shell erg handig met bijv citrix. dus gelijk starten als shell.

Kan dit ook onder windows xp dat ik aangeef dat hij dat stukkie programma van mce moet starten als shell?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
MCE is enkel een schil om Windows heen. Misschien zou je eens kunnen kijken of je niet gewoon je shell kan vervangen. Maar dan ben je wel je Windows desktop kwijt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• whocarez
Dat ik me desktop kwijt ben maakt me niet zo heel erg veel uit, je kan die als het goed is gewoon starten via run als het moet.

Het gaat mij er meer om dat ik gewoon het idee heb dat ik niet achter een normale pc zit maar achter een media apparaat.

en de oorspronkelijke shell aanpassen zie ik niet echt het nut van in, want dan hou ik nog steeds die start balk in me scherm

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:52

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:39:
Geen idee eigenlijk maar pas nadat je bureablad geladen is worden ook alle drivers e.d. geladen. Dus ik weet niet of het veel zal helpen. mischien ergens een optie om het bureaublad onzichtbaar te maken en meteen door te starten naar mce. Qua tijd maakt het niets uit; drivers voor programma's e.d. zullen toch wel eerst geladen moeten worden voordat ze actief zijn! ;)
je bureaublad wordt pas na je drivers geladen hoor ;)
Start maar eens in veilige modus op :) kun je zien dat ze veel eerder geladen worden.

Maar je kunt zoals SFJ zegt, de standaard shell veranderen van 'explorer.exe' naar de executable van mce :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

In MCE kan je toch bij instellingen toch wel instellen dat die niet automatisch start?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik zou er eerder voor kiezen om je startbalk op auto-hide te zetten, geen iconen op je bureaublad te mikken en dan een passend afbeelding als desktop in te stellen. Hij start dan wel eerst je bureaublad op, maar het ziet er niet meer zo storend windowsachtig uit.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• whocarez
Shell is dus aanpasbaar, maar hoe pas ik hem aan in windows xp vroeger deed ik dat met sysedit ffies sestem.ini aanpassen en klaar was je.

Alleen nou kijk ik net bij windows xp maar no way dat shell er in voor komt

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:52

ThunderNet

Flits!

Je moet even zoeken in het register :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

je vindt het onder

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

• whocarez
okay en dan onder shell explorer aanpassen naar de exe van media center.

Kijk nou begint het ergens op te lijken, eerst noguioot aanzetten dan laad hij gelijk windows zonder dat je alles voorbij ziet flitsen.

Nu dan die shell aanpassen, gaat helemaal top worden dat syteem.

zou hem ook onder user kunnen zetten dan zou je auto logon kunnen doen naar bepaalde user en dan onder admin wel je explorer shell weer kunnen laten geven toch?

• whocarez
kunj je hem daarna eigenlijk wel weer terug krijgen of moet je dan herinstaleren?

Verwijderd

geen id, maar gebruik de volgende keer een edit knop ipv replys ;)

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Ja, Je kan shell altijd terug zetten naar Explorer.exe . Het veiligste is natuurlijk een complete registerbackup te doen (Bestand --> exporteren --> exportbereik: alles)
whocarez schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:14:
zou hem ook onder user kunnen zetten dan zou je auto logon kunnen doen naar bepaalde user en dan onder admin wel je explorer shell weer kunnen laten geven toch?
Ik zie 'm in ieder geval niet bij HKCU staan, maar ik heb het vroeger (met myHTPC) ook geprobeerd en ik denk wel dat het op één of andere manier kon (probeer anders eens simpelweg die waarde "Shell" op dezelfde plek in HKCU aan te maken).
De enige reden waarom ik het uiteindelijk niet gedaan heb is omdat er dan geen enkele manier is om het bureaublad nog te starten, als je explorer.exe start vanuit Taakbeheer krijg je een verkennervenster.

• whocarez
Tja me bureaublad vind ik helemaal niet zo interressant, je kan alles in feite aanroepen vanuit je mce.
Daarnaast ik kijk voornamelijk film op dat ding en als ik wil werken dan pak ik me laptop wel als pc.

maar bedankt, ik gaat eens lekker lopen toyen

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
in principe gebruik je dan toch alleen je standby en slaapstand functie, dan zou je geen desktop moeten zien..
Pagina: 1