[R4] Vertragen signaal op ingang geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Momenteel ben ik in de weer met een visualiatieprogramma dat beelden laat reageren op muziek.
Dit programma genaamd R4 van www.rabidhamster.org kan zelfstandig werken via de line in van de geluidskaart of als plugin van winamp. Via de line-in van de geluidkaart loopt de visualisatie synchroon aan de muziek van bijvoorbeeld een cd-speler of wat uit een mengpaneel komt. Er ontstaat echter een probleem wanneer het beeld door meerdere apparaten gaat zoals bijvoorbeeld een videomixer en een videomatrix. Je kijgt dan het probleem dat het geluid eerder hoorbaar is dan het bijbehorend beeld zichtbaar.

Omdat in de meeste van dit soort software geen mogelijkheden zijn tot het instellen van een video- of geluidsdelay vroeg ik me af hoe je dus je geluid dat je op je line-in binnenkrijgt kan vertragen. Is hier een softwaretool voor of is dit mogelijk met een stukje hardware tussen audiobron en line-in? Het mooist zou natuurlijk iets zijn waarmee je deze setting realtime kan veranderen maar volgens mij is dat niet perse nodig. Stel ik heb bijvoorbeeld een delay van 1 seconde, dan blijft ie ook 1 seconde voor de setup van dat moment. Dan is het alleen een kwestie van Windows vertellen dat het geluid 1 seconde later ontvangen moet worden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of iemand die mij kan vertellen in welke richting ik de oplossing voor dit probleem moet zoeken? -alle input welkom-

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
schaamteloze kick

Nog steeds geen oplossing gevonden. Laat ik de vraag wat algemener stellen. Hoe vertraag je een audiosignaal softwarematig of moet hier hardware tussen? Iemand die in de studio multitrackrecording doet zal toch ook wel eens te maken hebben met dat bepaalde apparaten voor of achter gaan lopen.