Ik heb debian 3.1 met rrdtool en snmpd.
Wat ik wil is dat rrdtool een mooi grafiekje maakt van het datavekeer op de netwerkkaart.
Het grafiekje komt er wel alleen komen er geen waardes in te staan.
Wat ik doe:
Check of de snmp waardes geeft:
Vervolgens maak ik de rrd database aan:
Hiermee vul ik de database, dit gaat ook goed (iig geeft deze geen fouten):
Vervolgens draai ik het script om een .png plaatje te maken
Het openen van dit plaatje gaat ook prima. Alleen de waardes blijven leeg.
Ik heb deze handleiding gevolgd hiervoor: http://silverwraith.com/papers/freebsd-snmp.php
Ben er al een paar dagen mee bezig gewest alleen ik zie niet waar het nou fout gaat
Wat ik wil is dat rrdtool een mooi grafiekje maakt van het datavekeer op de netwerkkaart.
Het grafiekje komt er wel alleen komen er geen waardes in te staan.
Wat ik doe:
Check of de snmp waardes geeft:
code:
1
2
3
4
| debian:/# snmpget -v 1 -c public -Oqv localhost IF-MIB::ifInOctets.1 IF-MIB::ifOutOctets.2 17774 392171 debian:/# |
Vervolgens maak ik de rrd database aan:
code:
1
| rrdtool create bandwidth.rrd --start N DS:in:COUNTER:600:U:U DS:out:COUNTER:600:U:U RRA:AVERAGE:0.5:1:432 |
Hiermee vul ik de database, dit gaat ook goed (iig geeft deze geen fouten):
code:
1
| rrdupdate /usr/local/rrd/bandwidth.rrd N:\ `/usr/bin/snmpget -v 1 -c public -Oqv localhost IF-MIB::ifInOctets.1`:\ `/usr/bin/snmpget -v 1 -c public -Oqv localhost IF-MIB::ifOutOctets.2` |
Vervolgens draai ik het script om een .png plaatje te maken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| /usr/bin/rrdtool graph /var/www/bandwidth.png -a PNG -h 125 -s -129600 -v "Data Throughput" \
'DEF:in=/usr/local/rrd/bandwidth.rrd:in:AVERAGE' \
'DEF:out=/usr/local/rrd/bandwidth.rrd:out:AVERAGE' \
'CDEF:kbin=in,1024,/' \
'CDEF:kbout=out,1024,/' \
'AREA:in#00FF00:Bandwidth In' 'LINE1:out#0000FF:Bandwidth Out\j' \
'GPRINT:kbin:LAST:Last Bandwidth In\: %3.2lf KBps' 'GPRINT:kbout:LAST:Last Bandwidth Out\: %3.2lf KBps\j' \
'GPRINT:kbin:AVERAGE:Average Bandwidth In\: %3.2lf KBps' 'GPRINT:kbout:AVERAGE:Average Bandwidth Out\:%3.2lf KBps\j' |
Het openen van dit plaatje gaat ook prima. Alleen de waardes blijven leeg.
Ik heb deze handleiding gevolgd hiervoor: http://silverwraith.com/papers/freebsd-snmp.php
Ben er al een paar dagen mee bezig gewest alleen ik zie niet waar het nou fout gaat
[ Voor 5% gewijzigd door chiel2002 op 07-10-2005 15:26 ]