Toon posts:

Graka upgraden + cpu bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe videokaart.
Mijn voorkeur ging tog wel uit naar de:

*Ati Radeon X800 Pro of de Geforce 6800

Alleen ik weet niet of mijn pc dat gaat trekken?

Hier even de specs:

AMD Athlon XP 2000+
1024MB DDR 333
Geforce4 TI 4200 128MB DDR
350 WATT AOPEN PSU

Dus ik een beetje rondgezocht op GOT en op het internet zelf en ik zag dat de cpu toch wel een belangrijke rol speelt. Mijn vraag dus is het mogelijk om deze videokaart in samenwerking met mijn pc te gebruiken met een beetje average fps?

Alvast Bedankt,

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Redelijke FPS ligt eraan welk spel je speelt, en welke instellingen je daarvoor gebruikt.
Maar dat kun je het beste in dit topic vragen:

"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan de kaart zeker gebruiken, maar de spellen die zo een grafische kaart vragen, vragen ook meer van je CPU! En misschien krijgt je CPU het dan niet getrokken. Dus daar zit een probleempje...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Je gaat er zeker op voorruit en het is het zeker wel waard (GF4 is echt aan vervanging toe!) Maar je zal niet alles uit die nieuwe kaarten halen, Gewoon na een tijdje je CPU/MoBo vervangen. Spellen van tegenwoordig zijn erg GPU (videokaart) afhankelijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:17:
Je gaat er zeker op voorruit en het is het zeker wel waard (GF4 is echt aan vervanging toe!) Maar je zal niet alles uit die nieuwe kaarten halen, Gewoon na een tijdje je CPU/MoBo vervangen. Spellen van tegenwoordig zijn erg GPU (videokaart) afhankelijk
Ik ben dat wel van plan maar pas eind november tijdens de HCC Dagen
Alleen aangezien de spellen die ik speel bijna niet meer trek met mijn Geforce 4, moet ik gewoon een andere hebben :P

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00

Gallus

Cheesy

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:26:
[...]

Ik ben dat wel van plan maar pas eind november tijdens de HCC Dagen
Alleen aangezien de spellen die ik speel bijna niet meer trek met mijn Geforce 4, moet ik gewoon een andere hebben :P
Oh, in dat geval: Waar wacht je nog op? :)
Als je toch binnenkort CPU/moederbord gaat upgraden, dan kan het zeker geen kwaad om nu je videokaart vast te upgraden. Je hebt er nu al enige lol van, en straks nog veel meer. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik merkte een aanzienlijk verschil toen ik mijn ATi Radeon 9000 Pro verving voor een GeForce 6800LE. En dat was met een 1700+ cpu. Inmiddels draai ik een 2400+. Maar de sprong van GF4Ti4200 naar GF6800 of X800 ga je wel merken :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je later je mobo wilt upgraden en daar nu voor een videokaart koopt dan zit je later met de AGP / PCI Express sprong...

Dus je kan nu wel een nieuwe videokaart kopen maar verwacht niet dat die op je toekomstige pc zal draaien ;-)

There is no place like ::1

Pagina: 1