Toon posts:

2048x1536 draadloos!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in de wehkamp voor mannen te bladeren, de Conrad ;-)
Zie ik drie draadloze videozenders, niets bijzonders die zijn er vele
maar wat ik vreemd vind.. is
Type 1 tot resolutie : 1280x1024
Type 2 1600x1200
Type 3 2048x1536

Nu dacht ik dat dat vanwege de bandbreedte van zenders bijna onmogelijk was, of in ieder geval onbetaalbaar. Ik vraag me dan ook af of refrashrate's e.d nog wel acceptabel zijn.. Want met zoiets komt een draadloze monitor (Zelfs HD formaat) toch wel binnen handbereik.
Wel een nadeel van dit apperaat is dat de zender rechtsreeks op de VGA uitgang gaat en helaas aan de ontvanger alleen via Cinch of svideo op het signaal uit stuurt. Maar als de reoluities gehandhaaft blijven is het nog maar een kleine stap naar draadloos HD signaal.

Voor de geïntereseerde conrad productnummer: 994805-07

Iemand ervaring met dit product?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Het lijkt me dat dat ding je mooie 2048x1536 omzet naar PAL resolutie (en dus brak beeld), 2048x1536 is draadloos echt niet te doen. (2048*1536*(32/8 bits)*60 (Hz) = 754974720 bytes per seconde => 720 megabyte per seconde. Dat gaat niet echt makkelijk lukken draadloos :) )

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 13:52

ThunderNet

Flits!

Waarom zou het niet haalbaar zijn?

even rekenen: 2048*1536*24bpp*60Hz = 566231040 Bytes /s
= 540MB/s
Zo lijkt het idd niet haalbaar :) echter denk ik dat die 60Hz niet gehaald wordt ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Ik denk dat die resolutie verwerkt kan worden om om te zetten naar een PAL resolutie, dus het zegt niets over de output.

Verwijderd

Topicstarter
Quote van Conrad: De apparaten zijn niet alleen uitermate geschikt voor presentatiedoeleinden en meetings met meerdere personen, maar ook voor het weergeven van internetpagina´s en nog veel meer.
Einde Quote

Hmm nu is dat natuurlijk een verkooppraatje.. maar als je er echt mee wil presenteren en webpagina's dan is pal resolutie bijna onleesbaar... Dus zou je verwachten dat de resolutie hoger moet zijn...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Is vast gewoon onzin, de handleiding rept er geen woord over.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JWO
  • Laatst online: 23:17

JWO

ehmz misschien ben ik stom hoor :P
maar wie zegt dat het signaal omgezet wordt naar een digitaal signaal?
een gewone vga kabel is toch ook gewoon analoog ?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 13:52

ThunderNet

Flits!

JWO schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:23:
ehmz misschien ben ik stom hoor :P
maar wie zegt dat het signaal omgezet wordt naar een digitaal signaal?
een gewone vga kabel is toch ook gewoon analoog ?
heb je helemaal gelijk in.

TV via de ether.
Echter, hoe lossen ze storing op? heb je meer last van op hogere resoluties (meer bandbreedte benodigd)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• voodooless
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Ook al is het analoog, je hebt nog steeds ziek veel bandbreedte nodig om zo'n signaal te verturen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik lees net dat er ook een RGB uitgang op zit.. dat maakt het al interessanter!

Hier ook zoiets.. : deze gaat tot 1600x1200 refresh 60 Het lijkt dus steeds meer te bestaan..
[url=http://www.smarthome.com/7743B.html[/url]

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 16:20 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dit zijn zogenaamde vga naar pal converters alleen dan draadloos, de specificatie van de resoluties en refresh rates is wat de vga > pal converter aankan, dat betekent dus niet dat die apparaten die resoluties ook kunnen verzenden.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vind je het ook niet wat toevallig dat ze het hebben over statische dingen als webpagina's en powerpoint presentaties? Zou het dan misschien kunnen zijn dat het signaal met weinig fps verzonden wordt? Dan kan het kastje dat ontvangt er wel weer een 60Hz of hoger signaal van maken. Voor webpagina's maakt dat niks uit, maar gamen of video kijken is totaal ondoenbaar :)

Edit: Het zit nog anders: als ingang heb je VGA, als uitgang heb je alleen composite of s-video :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 07-10-2005 23:19 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:12:

Edit: Het zit nog anders: als ingang heb je VGA, als uitgang heb je alleen composite of s-video :)
In de gebruiksaanwijzing spreken ze ook over RGB en dát kan wel fatsoenlijke HDTV aan..
Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat het niet kan.. Al is die amerikaanse link al wat overtuigender.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Naja, als er een RGB uitgang op zit heeft Conrad gewoon de specs niet in orde. In dat geval vind ik het zelf opzich ook wel een interessant apparaat, maar ik zou het dan liever bedraad zien. Ik krijg het nml met geen mogelijkheid voor elkaar om VGA naar scart te converteren met de bekende VGA --> scart kabel en powerstrip :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:15:
Naja, als er een RGB uitgang op zit heeft Conrad gewoon de specs niet in orde. In dat geval vind ik het zelf opzich ook wel een interessant apparaat, maar ik zou het dan liever bedraad zien. Ik krijg het nml met geen mogelijkheid voor elkaar om VGA naar scart te converteren met de bekende VGA --> scart kabel en powerstrip :)
Dat kreeg ik eerst ook niet, 5 volt lijn met een 100ohm weerstandje verbinden en je hebt een geschikte lijn die als 2v lijn dient. Je tv detecteert het dan en het werkt...

Dat kastje is echt onzin, geloof me.
Pagina: 1