Verschil HI vs. KPN Mobiel

Pagina: 1
Acties:
  • 3.986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
Beste medetweakers,

Wie kan mij het verschil aangeven tussen deze twee "providers".
Hi is immers onderdeel van KPN en maakt volgens mij ook gebruik van het KPN netwerk.

Daarintegen zijn de kosten voor HI lager en krijg je meer belminuten....
Dus eigenlijk lijk je wel gek op voor KPN tegaan terwijl ze zichzelf concurreren met een lager aanbod...

Dit kwartje gaat er bij mij niet in (of euro) dus dan wil ik weten wat KPN Mobiel dan beter maakt dan HI.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81894

Ik heb zelf een Hi abonnement, maar op mijn telefoontje staat gewoon KPN. Dus maakt volgensmij niet uit. Dit is volgensmij een vorm van eigen concurrentie creeren om je eigen (gezamelijke) marktaandeel te vergroten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

KPN Mobile is meer voor de zakelijke klant bedoelt en heeft de mogelijkheid voor UMTS etc. Er zal vast ook verschil in de support zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 20:12
OM het dan nog moeilijker te maken. Kijk ook eens naar de Web-bundels van KPN. Die zijn nog goedkoper.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 16:33

ThunderNet

Flits!

Hi heeft ook een frissere marketing, om ook de jeugd als klant te krijgen.
Terwijl KPN meer de rustige, zakelijke aanpak gebruikt.

Andere aanbieders, moeten hier een tussenweg voor zien te vinden :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Maar wat ik dan niet snap:

HI = KPN Netwerk
gesprek p/m goedkoper
sms goedkoper

KPN = KPN Netwerk
gesprek p/m duurder
sms duurder

Toestellen zijn bij beide abbo's even duur... :?
Dit alles alleen vanwege marketing???

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar ze gaan er van uit dat de gemiddelde Hi klant een jongere is, en dus veel belt en sms't. Dat compenseert dan wel weer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Kpn Mobiel tegoed kan je 1 jaar lang meenemen, dus februari 2005 tot februari 2006.
Hi mag je maar 1 maand meenemen en dan vervalt het, dus februari 2005 heb je tot en met maart 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hmm, ik heb toch echt onbeperkt houdbaar beltegoed met KPN mobiel.

@ \/\/\/: Nee, met onbeperkt bedoel ik onbeperkt. En ik bel zo veel dat ik het minimale opwaardeerbedrag per jaar niet op krijg. (ik heb al zeker anderhalf jaar niet meer opgewaardeerd, misschien zelfs 2).

Je kunt je beltegoed trouwens controleren door *101# te bellen. Vroeger was het zo dat je dan ook nog *106# kon bellen voor de geldigheidsdatum. En geloof het of niet, die doet tegenwoordig hetzelfde als *101#.

[nog maar een edit]: En er is ook nog een verschil tussen prepaid en abbo. 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-10-2005 16:10 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
zolang je iedere zoveel manden er bij koopt ja ;)

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:25
Kpn Mobiel: Totaal bundel (alles, behalve service-nr's, gaat van je bundel af, ook bellen in buiteland en dataverkeer) en belminuten een jaar lang geldig
Hi: Bundel voor bellen en sms'en in NL en belminuten 3 maanden geldig.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:00:

@ \/\/\/: Nee, met onbeperkt bedoel ik onbeperkt. En ik bel zo veel dat ik het minimale opwaardeerbedrag per jaar niet op krijg. (ik heb al zeker anderhalf jaar niet meer opgewaardeerd, misschien zelfs 2).

Je kunt je beltegoed trouwens controleren door *101# te bellen. Vroeger was het zo dat je dan ook nog *106# kon bellen voor de geldigheidsdatum. En geloof het of niet, die doet tegenwoordig hetzelfde als *101#.
Jij hebt het over Prepay, het topic gaat over abbonomenten.

[ Voor 61% gewijzigd door Morgoth op 07-10-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 16:33

ThunderNet

Flits!

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:00:

Dat is met beltegoed zo. Met de zogenaamde bundels echter niet :) althans dat dacht ik ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bij KPN Mobiel betaal je alles uit één bundel. Ik bel wel eens naar het buitenland en naar service-nummers; bij Hi worden die apart afgerekend, bij KPN Mobiel betaal je ze uit je abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Om dan toch nog maar iets zinnigs te vragen, wat hebben die bundels dan voor nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Tropos schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:11:
Bij KPN Mobiel betaal je alles uit één bundel. Ik bel wel eens naar het buitenland en naar service-nummers; bij Hi worden die apart afgerekend, bij KPN Mobiel betaal je ze uit je abbonement.
Servicenummers vallen toch echt buiten de bundel :P. "Alle kosten uit één tegoed, behalve 09xx nummers" http://www.kpn.com/kpn/show/id=1063545/sc=9888f2
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:11:
Om dan toch nog maar iets zinnigs te vragen, wat hebben die bundels dan voor nut?
Ik snap je vraag niet? Het is toch makkelijk om alles uit de bundel te kunnen betalen? Als je met HI een keer in het buiteland belt komt dat meteen boven op het vaste maandelijkse bedrag wat je al betaalt. Je betaalt elke keer netjes voor belminuten, en daar heb je niks aan als je dan op vakantie gaat. Bij KPN mobiel heb je wel dan wat aan die belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik vroeg het verkeerd, maar never mind. Ik heb me eens ff goed ingelezen, en ik begrijp het al. Ik verlaat nu dit topic, want ik heb hier toch niks meer te zoeken, dat is me wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 23:09

Gallus

Cheesy

Met een Hi abonnement bel en SMS je inderdaad erg voordelig, maar dan moet je wel precies je bundel verbellen!
Kom je boven je bundel uit, dan ga je een hoger tarief betalen (geldt ook voor KPN Mobiel).
Bel je 2 maanden minder dan je maandelijkse bundel, dan ben je tegoed kwijt.

Je profiteert dus niet zomaar precies van het lage tarief dat aangegeven wordt.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Gallus schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:44:
Met een Hi abonnement bel en SMS je inderdaad erg voordelig, maar dan moet je wel precies je bundel verbellen!
Kom je boven je bundel uit, dan ga je een hoger tarief betalen (geldt ook voor KPN Mobiel).
Bel je 2 maanden minder dan je maandelijkse bundel, dan ben je tegoed kwijt.

Je profiteert dus niet zomaar precies van het lage tarief dat aangegeven wordt.
Uiteraard moet je binnen je bundel blijven bellen, buiten je bundel bellen is altijd duurder maar dat is bij alle aanbieders zo. Je moet altijd opletten bij elke factuur of je niet structureel boven je bundel uitkomt, zo wel dan moet je je bundel een stukje omhoogschroeven (dat is in ieder geval bij zowel HI als Kpn Mobiel mogelijk). Omhoog kan bij de meeste aanbieders bijna altijd, omlaag gaat minder makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 23:09

Gallus

Cheesy

Morgoth schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:03:
[...]

Uiteraard moet je binnen je bundel blijven bellen, buiten je bundel bellen is altijd duurder maar dat is bij alle aanbieders zo. Je moet altijd opletten bij elke factuur of je niet structureel boven je bundel uitkomt, zo wel dan moet je je bundel een stukje omhoogschroeven (dat is in ieder geval bij zowel HI als Kpn Mobiel mogelijk). Omhoog kan bij de meeste aanbieders bijna altijd, omlaag gaat minder makkelijk.
True, maar met KPN mobiel is het boven je bundel bellen makkelijker op te vangen, omdat je het tegoed langer kunt meenemen.
Een stapje naar beneden kan naar ik meen eens per half jaar en kost zo'n 20 euro.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Duidelijk allemaal.
Het voornaamste verschil zit hem eigenlijk in de houdbaarheid van je beltegoed.

Ik heb gekozen voor Hi met 120 belminuten.
Ik bel gemiddeld 60 tot 90 minunten per maand en met 120 minuten speel ik het in iedergeval safe.... weet natuurlijk niet wat de toekomst gaat zeggen over mijn belgedrag.

Plus bij dit abbo kwam ook een leuke foon... ook niet onbelangrijk.

Thx guys!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het eigenlijk mogelijk om alleen een UMTS card/abonnement aan te schaffen? Dit zodat ik met mijn HP2210 bijv. gebruik kan maken van Traffic voor TomTom5.
Ik heb dus niets aan een abonnement met bellen en SMS, maar alleen UMTS heb ik nodig.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66039

Tai-Pan schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:36:
Is het eigenlijk mogelijk om alleen een UMTS card/abonnement aan te schaffen? Dit zodat ik met mijn HP2210 bijv. gebruik kan maken van Traffic voor TomTom5.
Ik heb dus niets aan een abonnement met bellen en SMS, maar alleen UMTS heb ik nodig.
KPN Mobile Connect Card UMTS/GPRS in combinatie met een Internet Everywhere abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12
hier stond onzin.

[ Voor 230% gewijzigd door MrDirect op 11-10-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Anoniem: 66039 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:41:
[...]

KPN Mobile Connect Card UMTS/GPRS in combinatie met een Internet Everywhere abo.
Ik heb 'm gevonden, alleen snap ik wederom geen snars van die prijzen van KPN. Dat ding is voor een laptop (en ik wil eigenlijk iets voor mijn HP2210 PDA) en ik snap dus neit was dat ding nou moet kosten qua aanschaf en maandelijkse kosten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66039

Tai-Pan schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:05:
[...]

Ik heb 'm gevonden, alleen snap ik wederom geen snars van die prijzen van KPN. Dat ding is voor een laptop (en ik wil eigenlijk iets voor mijn HP2210 PDA) en ik snap dus neit was dat ding nou moet kosten qua aanschaf en maandelijkse kosten :?
De PDA via bv. bluetooth connecten met een UMTS telefoon dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Anoniem: 66039 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:39:
[...]

De PDA via bv. bluetooth connecten met een UMTS telefoon dan?
Is ook weer lastig ivm mijn BT headsetje om te telefoneren.
Makkelijkste zou zijn om een UMTS kaartje in de PDA te doen en daarmee te kunnen connecten naar een UMTS server en via die manier dan de traffic info op te halen voor TomTom.

[ Voor 27% gewijzigd door Tallguy op 11-10-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 22:32
Ik heb Hi Prepaid en met Hi Prepaid is WAP niet mogelijk. Dat is wel mogelijk met KPN Prepaid nog een verschil dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hi prepaid heb ik anders gewoon i-mode kunnen gebruiken :) GRPS dus... WAP weet ik niet.. maar dat wil je toch niet als je GPRS kan gebruiken :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Even voor de duidelijkheid:

KPN: doe met je standaard bundel wat je wil, bellen/sms'en/I-mode, het gaat van dezelfde bundel
Hi: Je kan alleen bellen en sms'en van je standaard bundel, extra's als I-mode betaal je voor?

[ Voor 15% gewijzigd door greatgonzo op 21-10-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12-2023
Weet iemand hoe het dan zit met het behoud van je belbundel.

Stel ik sluit een abonnement af bij KPN mobiel voor 20 euro. De eerst maand verbel ik voor 15 euro zeg maar. Begin ik dan de volgende maand met de nieuwe maand of maak ik eerst de oude bundel op en ga ik dan beginnen aan de bundel van de nieuwe maand.
Ik las op telecomvergelijker dat dit niet zo is, maar de voorwaarden van KPN kan ik nergens vinden.

Ik hoop toch echt dat je eerst je oude bundel opmaakt en dan begint aan je nieuwe, want anders heb je geen jaar houdbaarheid zoals ik het nu snap.

Kan iemand me dat vertellen??

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je maakt eerst de nieuwe bundel op:
Het maandelijkse tegoed is maximaal 12 maanden geldig. Elke maand begint u eerst met het tegoed van de nieuwe maand. Pas daarna met het meegenomen tegoed uit de vorige maand. Daarna met het tegoed van de maand ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93166

Even een vraagje: Mijn abbonement van Hi loopt af, nu wil ik graag overstappen naar gewoon KPN mobiel. Zit men dit als verlenging (je blijft immers bij KPN) van het abbonement of als overstappen (je gaat van Hi naar KPN mobiel). Bij verlenging krijg je namelijk lang niet zoveel korting op een nieuw toestel als bij overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 93166 schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:46:
Even een vraagje: Mijn abbonement van Hi loopt af, nu wil ik graag overstappen naar gewoon KPN mobiel. Zit men dit als verlenging (je blijft immers bij KPN) van het abbonement of als overstappen (je gaat van Hi naar KPN mobiel). Bij verlenging krijg je namelijk lang niet zoveel korting op een nieuw toestel als bij overstappen.
Zeg je toch gewoon je huidige abbo op, neem je een hele nieuwe. Gratis toestelletje, nummerbehoud.

Dikke prima toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AzzKickah schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:50:
[...]

Zeg je toch gewoon je huidige abbo op, neem je een hele nieuwe. Gratis toestelletje, nummerbehoud.

Dikke prima toch
Maar als je je abbo opzegt dan kun je toch geen nummerbehoud doen? Want ik wil mijn nummer wel graag houden en bij KPN blijven (in het gat waar ik woon heeft alleen KPN goed bereik, de rest is ruk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:02
Stap je over met nummerbehoud.

Ik zou niet voor een nieuw abo met toestel kiezen... duur en je toestel kan best jaren meegaan.
Neem liever een simonly abo, korting op de abonnementsprijs, dat is pas goedkoop bellen :)
Mits je telefoon ok is natuurlijk.

Dit soort vragen horen volgens mij niet thuis op GoT...

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 10-04-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Anoniem: 93166 schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:46:
Dit ziet KPN als een verlenging, niet als een nieuw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[IH] -> [PSGG]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgoth schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:20:
[...]

Dit ziet KPN als een verlenging, niet als een nieuw abonnement.
Ah, dan weet ik genoeg. Dan moet ik helaas naar een ander toestel opzoek dan de N70, want bij verlenging wordt deze veel te duur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92654

Anoniem: 93166 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:18:
[...]

Ah, dan weet ik genoeg. Dan moet ik helaas naar een ander toestel opzoek dan de N70, want bij verlenging wordt deze veel te duur :'(
Bel eens naar de klantenservice die kunnen je waarschijnlijk wel een mooi aanbod doen!
Dat was bij mij althans wel het geval, kreeg de N70 gratis bij een 1 jarige verlenging. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35
Tussen KPN en Hi Prepaid kan je trouwens gewoon overstappen. Laatst ergens gevonden op de site van kpn, toen ik op zoek was naar iets voor wat info die mn vriendin nodig had. T kost wel 7 ippo van je beltegoed, maar als je van KPN naar Hi gaat, heb je dat er zo uit met smsjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92654 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:37:
[...]

Bel eens naar de klantenservice die kunnen je waarschijnlijk wel een mooi aanbod doen!
Dat was bij mij althans wel het geval, kreeg de N70 gratis bij een 1 jarige verlenging. :D
Ah, dat is goed nieuws, ik zal het eens proberen morgen.
Pagina: 1