Hallo allemaal
Heb sinds een upgrade van geheugen en Hardeschijf continue last van herstarts.
Nu ben ik al een hoop aan het zoeken en uitproberen geweest en denk dat het met mijn instellingen van mijn geheugen te maken heeft.
Geheugen is nu zo, 2x256Mb Sd-ram 2100 ddr en 1x512Mb Sd-ram 3200 ddr.
Als ik nu in SisoftSandra kijk staat er onder dat mijn geheugensnelheid te snel is.
Dat klopt ook want als ik bij mijn geheugen kijk staat hij op 2x166 en volgens mij moet dat 2x133 zijn. Het rare is voor dat ik het 3200 geheugen erbij deed ik nergens last van had terwijl doen die snelheid waarschijnlijk ook te hoog stond. Probleem is eigenlijk ook wel dat de vastlopers niet te simuleren zijn, gaat soms dagen goed en soms minuten. Temps en voltage zijn allemaal goed.
Mijn vragen zijn:
1- Kan dit voor vastlopers zorgen?
2- Zoja hoe krijg ik dit omlaag?
3- Kan dit ook voor problemen zorgen met mijn ide-controller? (disk errors in log)
4 –Zoek ik naar een probleem wat er niet is?
Specs
- Windows Xp pro Sp2 (verse install)
- DFI mobo Ad77
- De nieuwste Firmware en drivers voor mobo die er te krijgen zijn.
- FSB staat op 166 Mhz, verlagen naar 133 Mhz gaf geen oplossing.
Heb al flink gezocht maar kom er niet echt uit om dat ik een redelijk N00B ben.
Heb sinds een upgrade van geheugen en Hardeschijf continue last van herstarts.
Nu ben ik al een hoop aan het zoeken en uitproberen geweest en denk dat het met mijn instellingen van mijn geheugen te maken heeft.
Geheugen is nu zo, 2x256Mb Sd-ram 2100 ddr en 1x512Mb Sd-ram 3200 ddr.
Als ik nu in SisoftSandra kijk staat er onder dat mijn geheugensnelheid te snel is.
Dat klopt ook want als ik bij mijn geheugen kijk staat hij op 2x166 en volgens mij moet dat 2x133 zijn. Het rare is voor dat ik het 3200 geheugen erbij deed ik nergens last van had terwijl doen die snelheid waarschijnlijk ook te hoog stond. Probleem is eigenlijk ook wel dat de vastlopers niet te simuleren zijn, gaat soms dagen goed en soms minuten. Temps en voltage zijn allemaal goed.
Mijn vragen zijn:
1- Kan dit voor vastlopers zorgen?
2- Zoja hoe krijg ik dit omlaag?
3- Kan dit ook voor problemen zorgen met mijn ide-controller? (disk errors in log)
4 –Zoek ik naar een probleem wat er niet is?
Specs
- Windows Xp pro Sp2 (verse install)
- DFI mobo Ad77
- De nieuwste Firmware en drivers voor mobo die er te krijgen zijn.
- FSB staat op 166 Mhz, verlagen naar 133 Mhz gaf geen oplossing.
Heb al flink gezocht maar kom er niet echt uit om dat ik een redelijk N00B ben.