Toon posts:

[MSI K8N Neo2 Pl.]Boot niet meer na BIOS update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn K8N Neo2 platinum boot niet meer nadat ik gister avond m'n BIOS naar de nieuwste 1.B geflashed had!
De flash leek goed gegaan te zijn, heeft alles gedaan en toen ie zei dat ik F1 moest drukken om verder te gaan, toen reboote hij en piept elke 3 sekonden en doet verder niets meer. achter op de pc van de diagnose leds zijn de onderste 2 leds rood en rechtsboven groen.

Kan ik iets doen om dit terug te draaien?

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Alvast bedankt!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:19
Zet je pc uit en doe een een clear-cmos. Dit gaat via een jumper op moederbord en staat beschreven in de handleiding. Daar staat trouwens ook in wat die gekleurde ledjes betekenen. Altijd handig om ook eerst even de handleiding te raadplegen.

[ Voor 52% gewijzigd door Nilco op 07-10-2005 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt...
die clear cmos zal ik doen, maar ik dacht dat dat alleen helpt als je al een werkende bios hebt en dat de clear cmos dan alleen de fabrieksinstellingen terugzet.
maar zoals gezegd,\als dat alleen voldoende is ben ik een happy man. moet ik dan trouwens de oude bios weer erop flashen of staat die er dan weer op?

over de leds... ik heb in het manual gekeken maar die led-combinatie staat er niet in.

• Nilco
Je nieuwe bios staat er nog op maar dan staan alle instelling zo dat ie gewoon opstart. Heb je na de clear-cmos nog steeds die pieptoon met die led foutmelding dan is de kans groot dat je biosflash niet goed gegaan is.

Ps. Had je problemen met je oude bios? Zo nee, waarom dan flashen?

Verwijderd

Topicstarter
Ps. Had je problemen met je oude bios? Zo nee, waarom dan flashen?
Nee, geen problemen met de oude BIOS. Ik dacht alleen dat de nieuwere BIOS voordelen zou brengen(meer compatibiliteit, meer instellingen misschien)

Ik dacht waarschijnlijk fout... |:(

• Nilco
Als alles goed loopt moet je niet gaan kloten met bios updates. "If it aint broke, dont fix it".

Verwijderd

Topicstarter
[quote]MEGATRON schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:09:
Als alles goed loopt moet je niet gaan kloten met bios updates. "If it aint broke, dont fix it".[/quote]
Ain't that the truth!

naja..tot nu toe is het altijd goedgegaan....maar nu heb ik m'n lesje wel geleerd.
Hoop dat het met de cmos clear opgelost kan worden, dan heeft het me puur alleen een paar dagen en een hoop stress gekost.anders duurt het nog veel langer en gaat het me waarschijnlijk een mobo opsturen kosten.
Pagina: 1