Beste dev tweakers,
ergens in een private sub heb ik een array staan welke ik wil gebruiken in een andere sub. De grootte van die array hangt af van het aantal resultaten dat ik uit een dataset haal (indirect het aantal rijen uit een database tabel), het aantal dimensies is 2.
Nu lijkt het mij het gemakkelijkste om die array gewoon te dupliceren in een array die ik in een module als public declareer, maar hoe dupliceer ik die array als ik de grootte niet weet? Want die zal ik in mijn module op zijn minst moeten aangeven, gewoon een variable as string maken en dan myarray = mynieuwevariable werkt natuurlijk niet.
Zo maak ik mijn array momenteel aan
Nu heb ik al dit geprobeerd
In mijn module:
En dan alleen dit in de sub:
Maarja daarvan kon ik ook wel ruiken dat dat niet ging werken
en nu heb ik dus geen idee hoe ik die hele array inclusief inhoud van de ene sub naar de andere krijg aangezien ik geen public arrays mag declareren in een private sub?
ergens in een private sub heb ik een array staan welke ik wil gebruiken in een andere sub. De grootte van die array hangt af van het aantal resultaten dat ik uit een dataset haal (indirect het aantal rijen uit een database tabel), het aantal dimensies is 2.
Nu lijkt het mij het gemakkelijkste om die array gewoon te dupliceren in een array die ik in een module als public declareer, maar hoe dupliceer ik die array als ik de grootte niet weet? Want die zal ik in mijn module op zijn minst moeten aangeven, gewoon een variable as string maken en dan myarray = mynieuwevariable werkt natuurlijk niet.
Zo maak ik mijn array momenteel aan
code:
1
| Dim wizProjectdelenArrayEntries(tblCalculatieProjectdelenpDataset.Tables(0).Rows.Count - 1, 1) As String |
Nu heb ik al dit geprobeerd
In mijn module:
code:
1
2
| Public wizProjectdelenArrayEntries As Integer Public wizProjectdelenArray(wizProjectdelenArrayEntries, 1) As String |
En dan alleen dit in de sub:
code:
1
| wizProjectdelenArrayEntries = tblCalculatieProjectdelenpDataset.Tables(0).Rows.Count - 1 |
Maarja daarvan kon ik ook wel ruiken dat dat niet ging werken