ik zit hier dus met dit probleem. Na een herinstall van windows (had wat nieuwe hardware in mijn pc gestopt) lezen mijn dvd spelers geen enkel schijfje meer. Ze herkennen wel het type schijfje, zoals cd-rw en dvd, maar ze herkennen niet dat er iets opstaat. Vlak na de herinstall van windows werkten ze gewoon nog, maar sinds de eerste herstart voor de drivers van mijn moederboard en de install van de antivirus (norton internet security 2005) herkent hij ze niet meer. Ik ben er van overtuigd dat het geen hardware probleem is, want Windows heeft gewoon geinstalleerd, en als ik de boot cd van windows er nu instop en boot vanaf cd gaat dat gewoon goed. Blijft dus over een driver probleem. ik heb alle drivers die bij mijn moederboard en videokaart geleverd werden geinstalleerd (na ze eerst via de usb op mijn harde schijf gezet te hebben). Ook Windows update hielp niet veel.Verder heb ik de firmware van mijn spelers ook al up to date gebracht, en drivers stonden niet op de site van de speler fabrikanten. Ook andere kabels in mijn drives pluggen hielp niet. Weet iemand iets van een oplossing voor dit probleem?
specs:
amd 3500+ venice core
Asus A8N-SLI
XFX geForce 6600-GT
Nec 3540a dvd brander
JLMS 163 serie dvd speler
seagate 120 GB harde schijf
Maxtor diamond max 9 160 gb harde schijf, beide ide schijven
hauppage win tv go2 tv kaart
merkloze 400W voeding
specs:
amd 3500+ venice core