Toon posts:

[GuildFTP] 'geen toegang tot deze map' bij remote toegang *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik heb sinds kort een server (Dual AMD 2600+).
Op de server heb ik de volgende software geinstalleerd:

- Apache2 (incl PHP, MySql, PHPmyAdmin)
- GuildFTP

Nu ben ik dus druk bezig om de FTP server aan de praat te krijgen, maar dat lukt nie.
Op een of andere manier kan ik lokaal wel connecten maar remote nie. Hij geeft bij remote connecting de volgende fout aan:

'Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmactiging voor de map hebt.

Details: De verbinding met de server is opnieuw ingesteld'

Ik heb allus uitgeprobeert maar weet nie waarom zich deze fout zich voordoet, lokaal doet hij het namelijk wel goed.. Kan het ook aan het netwerk zelf liggen en of het modem..?

Alvast bedankt..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:47 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat versta je onder 'alles geprobeerd'? :?

En schrijf alsjeblieft normaal Nederlands ('allus uitgeprobeert maar weet nie'). |:(

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

porten goed doorgemapt op je modem/router? (21)
Ik heb allus uitgeprobeert
wat precies als ik het vragen mag?
met pven, normaal nederlands mag :>

[ Voor 65% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2005 12:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Allus wat ik weet over FTP proberen toe te passen, en kijken of het lukt..
Google geraadpleegd, maar allemaal tervergeefs..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

:S rot voor juh men :S

Ik pas even je topic titel aan ("FTP server wil nie :S ") is nou niet echt een topic titel waar we iets mee kunnen, daarnaast staan smilies in topictitels nogal dom :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Portmapping en (al dan niet) passieve mode zijn de termen die je zoekt. Zorg dat je de juiste portmaps hebt gedaan (zie de Network Troubleshooting FAQ) en "speel" met de passieve modus in client en server.

Dit even aangenomen dat het gaat om ook echt van een ander vandaan te verbinden, anders wil je ook naar de loopback optie in je router kijken.

offtopic:
En inderdaad is dat taalgebrui niet echt handig. Ik pas de topictitel dan ook wat aan, alleen al omdat zo'n :S het echt niet gaat doen in de titel op GoT.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk met net:
Ik heb een modem en dies doorgelinkt naar een switch, en switch weer naar de computers. Kan het daar ook aan liggen? Dat dat bijv, hellemaal verkeerd is.. En of ik iets in het modem moet aanpassen..

Verwijderd

Idd, als je local er wel bij kunt, maar remote niet, is het een kwestie van portmappen...

Met een switch wordt het wel vrij lastig volgens mij...

Je moet het sowieso niet in de modem aanpassen... 8)7 Sorry hoor, maar snap je wel waar je mee bezig bent?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus beter gezegd ik moet gewoon een router kopen, om verder te gaan met mijn FTP Server..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nee. Je hebt al een router als je maar 1 publiek IP adres hebt (en op het LAN bijv. 192.x of 10.x). En als je voor elk op de op de switch aangesloten apparaat een "internet" IP-adres hebt heb je geen router nodig. Je moet voor je zelf even uitzoeken hoe het nu echt in elkaar zit op je LAN ;)
Dit zijn toch eigenlijk de basics van IP (v4) netwerken. Lees de NT FAQ dus even helemaal door (en/of vraag het je netwerkbeheerder) als je daar zelf geen zicht op hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2005 12:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Oki,
Heb het hele verhaal van portmapping doorgenomen..
Nou lees ik ergens anders dat je in je modem/router een default server kunt opgeven, zodat alle poorts naar dat bepaald ip doorgevoerd worden, is dat de manier om het FTP werkend te krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:18:
Oki,
Heb het hele verhaal van portmapping doorgenomen..
Nou lees ik ergens anders dat je in je modem/router een default server kunt opgeven, zodat alle poorts naar dat bepaald ip doorgevoerd worden, is dat de manier om het FTP werkend te krijgen?
Ja, dat kan, lees maar even de manual van je router... (je had toch een switch 8)7 ?)

Je kunt dus 1 intern ip-toewijzen als FTP-server.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij heeft modem->switch->PC's.

Als jou modem dus meerdere IP's ondersteund (DHCP?) moet je dus in je portmapping tabel (lees je handleiding van je modem) port 21 doorsturen naar de PC waar je FTP server op draait. Om je intern IP te achterhalen, doe een ipconfig /all in een cmd scherm op de FTP-bak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1