Ik gebruik XCacls.vbs om rechten te zetten op een machine met de Nederlandse XP SP2. Ik run de volgende commando's:
De uitvoer is:
Daarbij crasht de Windows Scripting Host zelfs. Ik krijg zo'n mooi schermpje dat er een fout is opgetreden met de mogelijkheid dat te melden aan Microsoft.
Zoeken met google naar xcacls "-2147217404" levert een paar hits op, maar eigenlijk allemaal naar dezelfde post, en zonder oplossing.
Ik zou in ieder geval graag eens willen weten of het bij anderen wel goed gaat als je deze code uitvoert. Mijn machine bevat overigens een compleet schone Windows XP installatie.
code:
1
2
| MkDir C:\Test CScript XCacls.vbs C:\Test /i copy |
De uitvoer is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Microsoft (R) Windows Script Host versie 5.6
Copyright (C) Microsoft Corporation 1996-2001. Alle rechten voorbehouden.
Starting XCACLS.VBS (Version: 5.2) Script at 7-10-2005 12:14:06
Startup directory:
"C:\Documents and Settings\Administrator"
Arguments Used:
Filename = "c:\test"
/I (Inheritance)
COPY
Directory: C:\test
Error -2147217404: occurred setting RetVal = objFileSecSetting.ExecMethod_("Set
SecurityDescriptor", objInParam) (Msg#4306)
Error description: Providerfout |
Daarbij crasht de Windows Scripting Host zelfs. Ik krijg zo'n mooi schermpje dat er een fout is opgetreden met de mogelijkheid dat te melden aan Microsoft.
Zoeken met google naar xcacls "-2147217404" levert een paar hits op, maar eigenlijk allemaal naar dezelfde post, en zonder oplossing.
Ik zou in ieder geval graag eens willen weten of het bij anderen wel goed gaat als je deze code uitvoert. Mijn machine bevat overigens een compleet schone Windows XP installatie.
edit:
Ook maar "even" een Engeglse XP SP2 geïnstalleerd, en daar gaat het wel gewoon goed. Werkt het nou niet op XP NL of is er iets aan de hand met mijn XP SP2 NLD machine / installatieCD?
Ook maar "even" een Engeglse XP SP2 geïnstalleerd, en daar gaat het wel gewoon goed. Werkt het nou niet op XP NL of is er iets aan de hand met mijn XP SP2 NLD machine / installatieCD?
[ Voor 10% gewijzigd door comecme op 07-10-2005 12:40 ]